Avto

Tiha mačka za novo poglavje

Jaguar je s ceno okoli 80 tisoč evrov (brez subvencije) k nam pripeljal atraktivnega križanca i-pace, s katerim ohranja vse “mačje” vrline, a s tišino in drugimi odlikami električnega pogona hkrati obrača nov list papirja.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.06.2019 01:25
Dopolnjeno: 26.06.2019 01:26
Čas branja: 4 min

Pisalo se je leto 1971, ko je Jaguar v model e-type vgradil 5,3-litrski 12-valjni atmosferski motor z nekaj manj kot 300 “konji” ter pozneje v modelih XJS in XJ12 njegovo velikost povečal na šest litrov in 322 konjev. Zmogljive mačke so lahko umirjeno predle ali pa rohnele, da je bilo joj. Danes je vse drugače, zanimanje na cestah okoli Mokric je pritegnil najnovejši Jaguarjev model i-pace, ki se ga sploh ne sliši.

I-pace je namreč povsem električni SUV, s katerim so pri Jaguarju odprli povsem novo poglavje. Gre namreč za prvi električni avtomobil znamke in za enega izmed bolj uporabnih električnih avtomobilov, obenem je z nizko kupejevsko liniijo oblikovno zanimiv, vseeno zelo prostoren in predvsem zmogljiv.

Pod atraktivne obline kupejevskega SUV vozila se je podpisal Ian Callum, ki je navdih iskal tudi pri modelu C-X75 in posledično poskrbel za nizek koeficient zračnega upora (0,29).

Že večkrat nagrajeni novinec je namreč izdelan na prilagojeni aluminijasti arhitekturi, 4,69 metra dolgi i-pace pa ima ob tem 2,99 metra dolgo medosje. Na skoraj treh metrih tako dovolj dobro razvaja potnike spredaj in zadaj, hkrati v 656-litrskem prtljažniku poskrbi za raznoliko prtljago, s podiranjem sedežev pa prostornina naraste na 1.453 litrov. Spredaj ni motorja, ampak je tam prostor za shranjevanje kablov.

V kabini je i-pace tipični Jaguar, torej premijski, kakovosten in dovolj udoben za daljše poti. Voznikov delovni prostor je ergonomsko urejen, v kabini je kar nekaj odlagalnih mest, namesto klasične prestavne ročice pa so vozniku na voljo štirje gumbi. Za prikaz informacij skrbita dva zaslona na dotik, novinec ob tem prinaša nov info-zabavni sistem Touch Pro Duo, navigacijska naprava pa domet in porabo energije izračunava tudi na podlagi topografije.

Razvojniki so baterije in dva elektromotorja postavili tako, da so dosegli idealno razporeditev mase v razmerju 50:50. V tla skrit 600-kilogramski litij-ionski baterijski električni sklop ponuja 90 kilovatnih ur energije, tako da lahko 2,2 tone težki SUV z enim polnjenjem po protokolu WLTP lahko prevozi do 470 km.

Elektromotorja poskrbita za štirikolesni pogon, obenem pa tudi za močne pospeške. Skupno razvijata 294 kW (400 KM) ter že od samega začetka ponujata kar 700 Nm navora. Pospeševanje je tako zelo silovito, kot pritiče znamki - z mesta do 100 km/h skoči v slabih petih sekundah -, eksplozija moči pa se konča pri elektronsko omejeni hitrosti 200 km/h. Za večjo samozavest v zavojih poskrbi napredno dvojno sprednje vzmetenje ter integralna zadnja os z zračnim vzmetenjem (Adaptive Dynamics).

Kratka vožnja na predstavitvi je pokazala, da so Angleži pripravili odličen električen avtomobil, ki zgledno pooseblja filozofijo znamke. Čeprav i-pace ne bo prodajni prvak - zaenkrat je pri nas našel dva kupca - pa bo služil kot zelo močno orožje tam, kjer vsa konkurenca želi pokazati in dokazati največ.

Napredek za prihodnost seveda ni poceni, novinca pa je moč naročiti v treh različicah, S, SE in HSE. Pogon je pri vseh treh izvedbah enak, razlika je le v opremi. Najcenejši i-pace tako stane 79.962 evrov (pred subvencijo), med drugim pa ponuja LED žaromete, električno pomične sprednje sedeže, dvopodročno klimatsko napravo, ambientalno osvetlitev ter bogat varnostno-asistenčni paket. Vrh ponudbe pomeni HSE, ki stane dobrih 94 tisočakov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Tektonski premik: Jaguar v begu pred globami preklaplja na elektriko
Avto
AvtoUroš Božin Tektonski premik: Jaguar v begu pred globami preklaplja na elektriko 2

Tektonski premiki v Jaguar Land Roverju; jaguarji bodo od leta 2025 le še električni

FINANCE
Avto
Luksuzni angleži po novem davku cenejši celo več kot 74 tisoč evrov
Avto
AvtoMiloš Milač Luksuzni angleži po novem davku cenejši celo več kot 74 tisoč evrov 10

Osnovna discovery sport in evoque sta po novem DMV cenejša za slabega tisočaka, defender za sedem do 12 tisočakov, range rover voque pa do več kot 74 tisočakov

FINANCE
Avto
Pravila in pasti uvoza rabljenih avtov, novi nissan qashqai in romantični 911 GT3
Avto
AvtoMiloš Milač Pravila in pasti uvoza rabljenih avtov, novi nissan qashqai in romantični 911 GT3 4

V nasprotju s prejšnjimi tedni je ta teden bolj bencinski. Porsche je namreč razkril sodobno klasiko – dirkaški 911 GT3 z bencinskim motorjem brez turbopolnilnika. Uroš je razkritje in okroglo mizo spremljal v živo. Bencinski oziroma mehkohibridni je tudi popolnoma novi nissan qashqai, spoznali smo ga včeraj. Po razkritju smo se pogovorili še s podpredsednikom Nissana v Evropi. V tem tednu nadaljujemo serijo člankov o uvozu rabljenega avta iz tujine. Tokratna tema so cene, pojasnjujemo, kaj pomeni bruto, kaj neto cena. Na strani elektrike sta dokaj presunljiva novica iz Jaguarja in prvi test BMW iX3, na videz zelo preprostega, kar skromnega bavarca.

FINANCE
Avto
Primerjava električnih avtov: najdlje s teslo, najbolj varčno pa s hyundaijem
Avto
AvtoUroš Božin Primerjava električnih avtov: najdlje s teslo, najbolj varčno pa s hyundaijem 4

V primerjavi več kot 20 električnih avtomobilov na ADAC ugotavljajo, da velikost baterije ni vse. Vendar tudi poraba energije ne pove celotne zgodbe.

FINANCE
Avto
Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu

Preverili smo prodajo avtomobilov v Evropi in podrobneje secirali prodajo dveh največjih - Volkswagna in Toyote v svetu, Evropi in Sloveniji. Katere so avtomobilske novosti na trgu, katere na slovenskem trgu. V Trajnostni mobilnosti o realni porabi električnih avtov, o točki preloma električnega nissana leafa in novih navadah Evropejcev na področju mobilnosti. Za konec pa še o novih cenikih Lexusa in Jaguar Land Roverja, ti so seveda ugodnejši kot lani.

FINANCE
PMM
Zakaj tesla model 3 v Nemčiji stane 35 tisoč evrov, v Sloveniji pa prek 40 tisoč?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zakaj tesla model 3 v Nemčiji stane 35 tisoč evrov, v Sloveniji pa prek 40 tisoč? 29

Nemci Tesle model 3 po novem plačujejo od 4.500 do 5.500 evrov manj kot Slovenci. Razlog je v nižji ceni in še višji subvenciji.