Pisalo se je leto 1971, ko je Jaguar v model e-type vgradil 5,3-litrski 12-valjni atmosferski motor z nekaj manj kot 300 “konji” ter pozneje v modelih XJS in XJ12 njegovo velikost povečal na šest litrov in 322 konjev. Zmogljive mačke so lahko umirjeno predle ali pa rohnele, da je bilo joj. Danes je vse drugače, zanimanje na cestah okoli Mokric je pritegnil najnovejši Jaguarjev model i-pace, ki se ga sploh ne sliši.
I-pace je namreč povsem električni SUV, s katerim so pri Jaguarju odprli povsem novo poglavje. Gre namreč za prvi električni avtomobil znamke in za enega izmed bolj uporabnih električnih avtomobilov, obenem je z nizko kupejevsko liniijo oblikovno zanimiv, vseeno zelo prostoren in predvsem zmogljiv.
Pod atraktivne obline kupejevskega SUV vozila se je podpisal Ian Callum, ki je navdih iskal tudi pri modelu C-X75 in posledično poskrbel za nizek koeficient zračnega upora (0,29).
Že večkrat nagrajeni novinec je namreč izdelan na prilagojeni aluminijasti arhitekturi, 4,69 metra dolgi i-pace pa ima ob tem 2,99 metra dolgo medosje. Na skoraj treh metrih tako dovolj dobro razvaja potnike spredaj in zadaj, hkrati v 656-litrskem prtljažniku poskrbi za raznoliko prtljago, s podiranjem sedežev pa prostornina naraste na 1.453 litrov. Spredaj ni motorja, ampak je tam prostor za shranjevanje kablov.
V kabini je i-pace tipični Jaguar, torej premijski, kakovosten in dovolj udoben za daljše poti. Voznikov delovni prostor je ergonomsko urejen, v kabini je kar nekaj odlagalnih mest, namesto klasične prestavne ročice pa so vozniku na voljo štirje gumbi. Za prikaz informacij skrbita dva zaslona na dotik, novinec ob tem prinaša nov info-zabavni sistem Touch Pro Duo, navigacijska naprava pa domet in porabo energije izračunava tudi na podlagi topografije.
Razvojniki so baterije in dva elektromotorja postavili tako, da so dosegli idealno razporeditev mase v razmerju 50:50. V tla skrit 600-kilogramski litij-ionski baterijski električni sklop ponuja 90 kilovatnih ur energije, tako da lahko 2,2 tone težki SUV z enim polnjenjem po protokolu WLTP lahko prevozi do 470 km.
Elektromotorja poskrbita za štirikolesni pogon, obenem pa tudi za močne pospeške. Skupno razvijata 294 kW (400 KM) ter že od samega začetka ponujata kar 700 Nm navora. Pospeševanje je tako zelo silovito, kot pritiče znamki - z mesta do 100 km/h skoči v slabih petih sekundah -, eksplozija moči pa se konča pri elektronsko omejeni hitrosti 200 km/h. Za večjo samozavest v zavojih poskrbi napredno dvojno sprednje vzmetenje ter integralna zadnja os z zračnim vzmetenjem (Adaptive Dynamics).
Kratka vožnja na predstavitvi je pokazala, da so Angleži pripravili odličen električen avtomobil, ki zgledno pooseblja filozofijo znamke. Čeprav i-pace ne bo prodajni prvak - zaenkrat je pri nas našel dva kupca - pa bo služil kot zelo močno orožje tam, kjer vsa konkurenca želi pokazati in dokazati največ.
Napredek za prihodnost seveda ni poceni, novinca pa je moč naročiti v treh različicah, S, SE in HSE. Pogon je pri vseh treh izvedbah enak, razlika je le v opremi. Najcenejši i-pace tako stane 79.962 evrov (pred subvencijo), med drugim pa ponuja LED žaromete, električno pomične sprednje sedeže, dvopodročno klimatsko napravo, ambientalno osvetlitev ter bogat varnostno-asistenčni paket. Vrh ponudbe pomeni HSE, ki stane dobrih 94 tisočakov.