Ni splošno znano, a mercedes-benz razreda V je drugi najbolje prodajani mercedes-benz pri nas. Več slovenskih tablic dobi le razred B. Kdo bi si mislil, da je Mercedes postal znamka enoprostorcev, in ne limuzin ter športnih terencev.
Še druga opazka. V še zdaleč ni enako vito. V je luksuzen potniški enoprostorec, Mercedesov multivan. Vito pa sodi na dostavno stran razreda, ki sliši na črko V. Razlika med V in vitom je večja kot med multivanom in transporterjem. Tudi ob zadnji prenovi, ki je zajela le V, ne pa tudi vita. Ta bo nove motorje in druge spremembe dobil pozneje, v V pa so že zdaj.
Še tretja zanimivost, V je lahko tudi dostavnik oziroma tovorno vozilo. V povprečju ga vanj predela kar desetina slovenskih kupcev, ki si zato poračunajo DDV. Zakaj preprosto ne vzamejo vita? Ker je ta manj razkošen, ima, denimo, tudi drugačno armaturno ploščo in še kaj.
Gremo nazaj k številkam, ki bolje pojasnjujejo pomen razreda V. Ta v Sloveniji letno najde od 150 do 200 kupcev, zato je drugi najbolje prodajani mercedes-benz v Sloveniji. Takoj za prav tako enoprostorskim razredom B.
Lanske številke, denimo ,opozarjajo na 348 razredov B, 160 razredov V (od tega 41 tovornih in 119 potniških) ter 192 mercedesov GLC. Ker pa Autocommerce ta model vodi ločeno kot GLC in GLC coupe, je V drugi najbolje prodajani avto te znamke.
V svetu so številke še bolj impresivne. Od leta 2014 je razred V pomenil približno 209 tisoč prodanih vozil, prodajni rekord je dosegel lani, torej leto dni pred prenovo, z okoli 64 tisoč prodanimi primerki. Razlog za uspeh je širitev prodaje v Azijo, letos pa še v Indijo. Razred V ima ena od najmlajših skupin kupcev vozil znamke Mercedes-Benz.
In zdaj o novem V. Ta je dobil predvsem nove motorje. Pravzaprav motor OM 654 s štirimi valji, prostornino 1,95 litra in dizelsko zasnovo z nepogrešljivim turbopolnilnikom. Stroj je znan iz razreda E. Ponuja se v treh različicah: V 220d ima 120 kilovatov, V 250d 140 kilovatov in najzmogljivejši V 300d 176 kilovatov oziroma 239 konjskih moči. Motorji so precej varčnejši kot prej, pri različici V 250d celo za 13 odstotkov. Razpon porabe je od 5,9 do 6,8 litra.
Motorji so v večini primerov, razen pri le zadaj gnanem V 220d, povezani z novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-tronic. Nove so še barve karoserije in oblika koles.
V kabini so spremembe skromne – spremenjeni so zračniki na armaturni plošči, dodana nova barva usnjenega oblazinjenja in novi vzorci dekorativnih elementov. MBUX boste iskali zaman. Ker je V zgolj prenovljen, ni bil deležen tega pametnega sistema.
Na področju aktivne varnosti sta nova sistem crosswind assist, ki pomaga ohranjati smer vožnje pri sunkih bočnega vetra, in sistem, ki zaznava voznikovo utrujenost. V ima tudi aktivno zavorno asistenco, ki zagotavlja samodejno zaviranje pred ovirami, če se voznik ne odzove. Novost pa je še high beam assist plus, ki samodejno nastavlja dolgi snop žarometov in po potrebi izklaplja le določene segmente, tako da ne zaslepi voznikov, ki prihajajo nasproti oziroma vozijo pred nami.
Osveženi V lahko v drugi vrsti spremenite v razred S, saj sta na doplačilnem seznamu posebno razkošna sedeža, opremljena z električnim pomikom, gretjem in hlajenjem, naslonjalom za noge in masažo s tremi programi. Boštjan je sedeže preizkusil in potrjuje, da so resnično udobni, kar še posebej velja tudi za njihovo masažno funkcijo.
Še beseda o cenah. Osnovni V 220d z ročnim menjalnikom stane 43.600 evrov. Doplačilo za dolgo in zelo dolgo različico je skromnih 850 oziroma 1.710 evrov. Večje doplačilo je potrebno za motor, menjalnik in štirikolesni pogon. V 220d 4Matic s samodejnim menjalnikom tako stane skoraj 53.520 tisoč evrov, V 250d dobrih 50 oziroma 56 tisoč (4Matic), V 300d pa še dva tisočaka več. Oprema avantgarde ceno V 220d dvigne na 52.500 evrov, exclusive pa na več kot 86 tisočakov.
V je še vedno na voljo v treh dolžinah; kratki (4,89 metra), podaljšani (5,14 metra) in zelo dolgi (5,37 metra), pri čemer je medosna razdalja pri najdaljši izvedbi za 23 centimetrov daljša kot pri krajših dveh.