Avto

Paradoksi in dobrote velikega mercedesa

Ob prenovi mercedes-benza razreda V, ki je te dni zapeljal na naše ceste, smo se poglobili v njegov položaj na trgu, ki je splošni javnosti precej skrit. O novostih zato spodaj, nekaj jih je, v nadaljevanju pa kratka zgodba o razredu V.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.06.2019 21:00
Čas branja: 4 min
Paradoksi in dobrote velikega mercedesa
Mercedes-benz razreda V je skrit oziroma manj razvpit adut nemške znamke. Manj opazen kot številne limuzine in SUV z zvezdo na nosu je pravzaprav eden najpomembnejših avtov te znamke. Lani je bil v slovenski prodaji celo na drugem mestu, takoj za razredom B in pred športnim terencem GLC. Foto: Milos Milac

Ni splošno znano, a mercedes-benz razreda V je drugi najbolje prodajani mercedes-benz pri nas. Več slovenskih tablic dobi le razred B. Kdo bi si mislil, da je Mercedes postal znamka enoprostorcev, in ne limuzin ter športnih terencev.

Še druga opazka. V še zdaleč ni enako vito. V je luksuzen potniški enoprostorec, Mercedesov multivan. Vito pa sodi na dostavno stran razreda, ki sliši na črko V. Razlika med V in vitom je večja kot med multivanom in transporterjem. Tudi ob zadnji prenovi, ki je zajela le V, ne pa tudi vita. Ta bo nove motorje in druge spremembe dobil pozneje, v V pa so že zdaj.

Še tretja zanimivost, V je lahko tudi dostavnik oziroma tovorno vozilo. V povprečju ga vanj predela kar desetina slovenskih kupcev, ki si zato poračunajo DDV. Zakaj preprosto ne vzamejo vita? Ker je ta manj razkošen, ima, denimo, tudi drugačno armaturno ploščo in še kaj.

Gremo nazaj k številkam, ki bolje pojasnjujejo pomen razreda V. Ta v Sloveniji letno najde od 150 do 200 kupcev, zato je drugi najbolje prodajani mercedes-benz v Sloveniji. Takoj za prav tako enoprostorskim razredom B.

Lanske številke, denimo ,opozarjajo na 348 razredov B, 160 razredov V (od tega 41 tovornih in 119 potniških) ter 192 mercedesov GLC. Ker pa Autocommerce ta model vodi ločeno kot GLC in GLC coupe, je V drugi najbolje prodajani avto te znamke.

V svetu so številke še bolj impresivne. Od leta 2014 je razred V pomenil približno 209 tisoč prodanih vozil, prodajni rekord je dosegel lani, torej leto dni pred prenovo, z okoli 64 tisoč prodanimi primerki. Razlog za uspeh je širitev prodaje v Azijo, letos pa še v Indijo. Razred V ima ena od najmlajših skupin kupcev vozil znamke Mercedes-Benz.

In zdaj o novem V. Ta je dobil predvsem nove motorje. Pravzaprav motor OM 654 s štirimi valji, prostornino 1,95 litra in dizelsko zasnovo z nepogrešljivim turbopolnilnikom. Stroj je znan iz razreda E. Ponuja se v treh različicah: V 220d ima 120 kilovatov, V 250d 140 kilovatov in najzmogljivejši V 300d 176 kilovatov oziroma 239 konjskih moči. Motorji so precej varčnejši kot prej, pri različici V 250d celo za 13 odstotkov. Razpon porabe je od 5,9 do 6,8 litra.

Motorji so v večini primerov, razen pri le zadaj gnanem V 220d, povezani z novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-tronic. Nove so še barve karoserije in oblika koles.

V kabini so spremembe skromne – spremenjeni so zračniki na armaturni plošči, dodana nova barva usnjenega oblazinjenja in novi vzorci dekorativnih elementov. MBUX boste iskali zaman. Ker je V zgolj prenovljen, ni bil deležen tega pametnega sistema.

Na področju aktivne varnosti sta nova sistem crosswind assist, ki pomaga ohranjati smer vožnje pri sunkih bočnega vetra, in sistem, ki zaznava voznikovo utrujenost. V ima tudi aktivno zavorno asistenco, ki zagotavlja samodejno zaviranje pred ovirami, če se voznik ne odzove. Novost pa je še high beam assist plus, ki samodejno nastavlja dolgi snop žarometov in po potrebi izklaplja le določene segmente, tako da ne zaslepi voznikov, ki prihajajo nasproti oziroma vozijo pred nami.

Osveženi V lahko v drugi vrsti spremenite v razred S, saj sta na doplačilnem seznamu posebno razkošna sedeža, opremljena z električnim pomikom, gretjem in hlajenjem, naslonjalom za noge in masažo s tremi programi. Boštjan je sedeže preizkusil in potrjuje, da so resnično udobni, kar še posebej velja tudi za njihovo masažno funkcijo.

Še beseda o cenah. Osnovni V 220d z ročnim menjalnikom stane 43.600 evrov. Doplačilo za dolgo in zelo dolgo različico je skromnih 850 oziroma 1.710 evrov. Večje doplačilo je potrebno za motor, menjalnik in štirikolesni pogon. V 220d 4Matic s samodejnim menjalnikom tako stane skoraj 53.520 tisoč evrov, V 250d dobrih 50 oziroma 56 tisoč (4Matic), V 300d pa še dva tisočaka več. Oprema avantgarde ceno V 220d dvigne na 52.500 evrov, exclusive pa na več kot 86 tisočakov.

V je še vedno na voljo v treh dolžinah; kratki (4,89 metra), podaljšani (5,14 metra) in zelo dolgi (5,37 metra), pri čemer je medosna razdalja pri najdaljši izvedbi za 23 centimetrov daljša kot pri krajših dveh.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)