Avto

Sto let francoskega kruha in iger ter zaključek v stari Ljubljani

Citroën je svojo stoletnico praznoval tudi v Ljubljani, z razstavo več kot 30 klasikov dolge in bogate zgodovine znamke.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.06.2019 21:00
Čas branja: 4 min

Leta 1919 se je rodil prvi citroën type A. Ustanovitelj znamke Andre Citroën je z njim uresničil idejo o poceni avtomobilu s skromnimi stroški vzdrževanja, ki bo vseeno inovativen in praktičen. Type A je denimo imel odstranljive in po dolžini nastavljive prednje sedeže. Tega po 100 letih v citroënih denimo ni več. Leta 1934 je bil predstavljen traction avant.

Štirikolesni revolucionar, prvi množični avto s prednjim pogonom in šasijo. Leto 1947 je bilo leto pujsa oziroma typa H, ki je vztrajal do leta 1981. Sledili so prelomni avtomobili sodobne zgodovine – 2CV, DS, mehari, CX … GS, BX do današnjih modelov, med katerimi je morda še najbolj prelomen berlingo. Potniški dostavnik s tako dobro zasnovo, da mu z njo uspe premagovati staranje in z vsakim letom povečevati prodajo. Nekaj podobnega je uspelo tudi xsari picasso. Njen sodobni naslednik se je ravno otresel imena picasso – zdaj se imenuje C4 spacetourer.

Med vsemi temi, verjamemo da večini znanimi imeni, se je Citroën spreminal, prilagajal, pa zavil na stranpoti in se znova našel. V zadnjem času z jasno in enotno oblikovno identiteto, pa z obujanjem udobja in norčavimi oblikovnimi potezami. Tudi inovacijami, dostopnimi množicam.

Stoletnico znamke so zaznamovali tudi pri slovenskem distributerju znamke – C Automobil Import v lasti švicarskega Emila Freya. Z razstavo Citroënovih starodobnikov v središču Ljubljane, na Stritarjevi ulici ter Mestnem trgu, kjer je bila v sodelovanju s člani Citroën kluba Slovenije predstavljena pisana zbirka avtomobilov, na ogled jih je bilo prek 30, ki so zaznamovali minulo stoletje.

Z znamko še bolj povezani pa so dolgoletni lastniki avtomobilov. To strast smo zaznali v besedah Aleša Kranjčana, predsednika Citroën Kluba Slovenije, s prek 600 člani je največji avtomobilski klub, na tiskovni konferenci ob obletnici. Kranjčan že od majhnih nog diha in živi s to znamko in si ne predstavlja, da bi vozil katero drugo. S svojimi citroëni je prepotoval že mnogo držav, prav zaradi te znamke pa je v njegovo življenje prišlo veliko ljudi, ki jim danes z veseljem reče prijatelji.

Podrobneje smo se z njim pogovarjali lansko jesen, ko je pred dvorcem Lambergh ukradel predstavo novemu berlingu in nas pritegnil s starodobnimi dostavniki; akadiano, AK400, C15 in drugimi.

Moj spomin na Citroën se nanaša predvsem na berlinga, saj nam je delal družbo kar osem let. Prišel je zaradi prvorojenke, saj je kot edini brez težav pogoltnil predimenzioniran otroški voziček. Novi berlingo nam je za ceno rabljenega enoprostorca leta 2008 ponudil največ prostora in udobja, v tem času pa se ni pokvaril niti enkrat. Zahteval je le redno vzdrževanje in kar precejšen požirek bencina – 8,4 litra na 100 km.

Drugi spomin pa me veže na Sadka Mezgeca, ki je Citroën zapustil lani. Bil je eden prvih predstavnikov znamk, s katerim sem stopil v stik že daljnjega leta 1996. Redno sva sodelovala zadnjih 20 let.

Oglaševanje je naslednje področje, na katerem je Citroën preizkušal kreativno svobodo. Ena izmed najbolj znamenitih oglaševalskih akcij se je zgodila leta 1925, ko se je ime Citroën izpisalo na enem izmed najbolj prepoznavnih francoskih simbolov – Eifflovem stolpu, kjer je ostalo celo desetletje.

Da se javnost ne bi začela dolgočasiti, so bili na stolpu zatem prikazani še številni drugi motivi, na primer svetlobna projekcija leta 1926, leto zatem pa še animacija v obliki strel. Leta 1928 pa je v Parizu začela kazati čas največja Citroënova ura na svetu. Vsako leto zatem so v tisku odzvanjale znamkine oglasne inovacije, ena bolj neverjetna od druge.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Iz novodobne zgodovine se marsikdo najbrž spomni Claudie Schiffer v avtomobilskem oglasu. Takrat še rosno mlada manekenka začne odmetavati krpice, zadnjo pa odvrže v dobro zaprti kabini citroëna xsare coupe.

V Sloveniji pa je Janez Hočevar Rifle v oddaji Podarim dobim podarjal citroën AX in še kakšen drugi model. Bojan Križaj pa se je leta 1986 z viso podal na reli Saturnus.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Slovenija
Spinalna mišična atrofija
Medicina danes
SlovenijaTanja Loboda*, izr. prof. dr. Damjan Osredkar* Spinalna mišična atrofija

Spinalna mišična atrofija (SMA) je dedna živčno-mišična bolezen s pojavnostjo eden na 11 tisoč živorojenih otrok, za katero so značilne mišična oslabelost, huda gibalna oviranost, odpoved dihanja in prezgodnja smrt. Deduje se avtosomno recesivno in jo najpogosteje povzroča delecija ali mutacija v genu SMN1 (survival motor neuron 1) na kromosomu 5, ob ohranitvi ene ali več kopij skoraj identičnega gena SMN2 (survival motor neuron 2). Takšna genska napaka vodi v zmanjšano tvorbo beljakovine SMN, ki je ključna za zdravje in preživetje motoričnih živčnih celic (1).

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)