Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Sto let francoskega kruha in iger ter zaključek v stari Ljubljani

Čas branja: 4 min
18.06.2019  21:00
Citroën je svojo stoletnico praznoval tudi v Ljubljani, z razstavo več kot 30 klasikov dolge in bogate zgodovine znamke.
Sto let francoskega kruha in iger ter zaključek v stari Ljubljani
Foto: Žiga Intihar

Obveščaj me o novih člankih:  
avto   dodaj
zgodovina   dodaj
Citroen dodaj
Andre Citroën dodaj
DS dodaj

Leta 1919 se je rodil prvi citroën type A. Ustanovitelj znamke Andre Citroën je z njim uresničil idejo o poceni avtomobilu s skromnimi stroški vzdrževanja, ki bo vseeno inovativen in praktičen. Type A je denimo imel odstranljive in po dolžini nastavljive prednje sedeže. Tega po 100 letih v citroënih denimo ni več. Leta 1934 je bil predstavljen traction avant.

Štirikolesni revolucionar, prvi množični avto s prednjim pogonom in šasijo. Leto 1947 je bilo leto pujsa oziroma typa H, ki je vztrajal do leta 1981. Sledili so prelomni avtomobili sodobne zgodovine – 2CV, DS, mehari, CX … GS, BX do današnjih modelov, med katerimi je morda še najbolj prelomen berlingo. Potniški dostavnik s tako dobro zasnovo, da mu z njo uspe premagovati staranje in z vsakim letom povečevati prodajo. Nekaj podobnega je uspelo tudi xsari picasso. Njen sodobni naslednik se je ravno otresel imena picasso – zdaj se imenuje C4 spacetourer.

Med vsemi temi, verjamemo da večini znanimi imeni, se je Citroën spreminal, prilagajal, pa zavil na stranpoti in se znova našel. V zadnjem času z jasno in enotno oblikovno identiteto, pa z obujanjem udobja in norčavimi oblikovnimi potezami. Tudi inovacijami, dostopnimi množicam.

Stoletnico znamke so zaznamovali tudi pri slovenskem distributerju znamke – C Automobil Import v lasti švicarskega Emila Freya. Z razstavo Citroënovih starodobnikov v središču Ljubljane, na Stritarjevi ulici ter Mestnem trgu, kjer je bila v sodelovanju s člani Citroën kluba Slovenije predstavljena pisana zbirka avtomobilov, na ogled jih je bilo prek 30, ki so zaznamovali minulo stoletje.

Z znamko še bolj povezani pa so dolgoletni lastniki avtomobilov. To strast smo zaznali v besedah Aleša Kranjčana, predsednika Citroën Kluba Slovenije, s prek 600 člani je največji avtomobilski klub, na tiskovni konferenci ob obletnici. Kranjčan že od majhnih nog diha in živi s to znamko in si ne predstavlja, da bi vozil katero drugo. S svojimi citroëni je prepotoval že mnogo držav, prav zaradi te znamke pa je v njegovo življenje prišlo veliko ljudi, ki jim danes z veseljem reče prijatelji.

Podrobneje smo se z njim pogovarjali lansko jesen, ko je pred dvorcem Lambergh ukradel predstavo novemu berlingu in nas pritegnil s starodobnimi dostavniki; akadiano, AK400, C15 in drugimi.

Moj spomin na Citroën se nanaša predvsem na berlinga, saj nam je delal družbo kar osem let. Prišel je zaradi prvorojenke, saj je kot edini brez težav pogoltnil predimenzioniran otroški voziček. Novi berlingo nam je za ceno rabljenega enoprostorca leta 2008 ponudil največ prostora in udobja, v tem času pa se ni pokvaril niti enkrat. Zahteval je le redno vzdrževanje in kar precejšen požirek bencina – 8,4 litra na 100 km.

Drugi spomin pa me veže na Sadka Mezgeca, ki je Citroën zapustil lani. Bil je eden prvih predstavnikov znamk, s katerim sem stopil v stik že daljnjega leta 1996. Redno sva sodelovala zadnjih 20 let.

Oglaševanje je naslednje področje, na katerem je Citroën preizkušal kreativno svobodo. Ena izmed najbolj znamenitih oglaševalskih akcij se je zgodila leta 1925, ko se je ime Citroën izpisalo na enem izmed najbolj prepoznavnih francoskih simbolov – Eifflovem stolpu, kjer je ostalo celo desetletje.

Da se javnost ne bi začela dolgočasiti, so bili na stolpu zatem prikazani še številni drugi motivi, na primer svetlobna projekcija leta 1926, leto zatem pa še animacija v obliki strel. Leta 1928 pa je v Parizu začela kazati čas največja Citroënova ura na svetu. Vsako leto zatem so v tisku odzvanjale znamkine oglasne inovacije, ena bolj neverjetna od druge.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Iz novodobne zgodovine se marsikdo najbrž spomni Claudie Schiffer v avtomobilskem oglasu. Takrat še rosno mlada manekenka začne odmetavati krpice, zadnjo pa odvrže v dobro zaprti kabini citroëna xsare coupe.

V Sloveniji pa je Janez Hočevar Rifle v oddaji Podarim dobim podarjal citroën AX in še kakšen drugi model. Bojan Križaj pa se je leta 1986 z viso podal na reli Saturnus.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog 15

Volkswagen vstopa v elektrodobo z novo generacijo električnih avtov in celostno storitvijo, ki bo elektrifikacijo približala tudi...

AVTO
Novice
Novice Prepih na avtotrgu, svetovni zmagovalci in poslovni finalisti

Na evropske trge, tudi slovenskega, se je vrnila zima. Padci prodaje so kar precejšnji. Gre le za ciklično nihanje? V tem tednu smo...

FINANCE
Slovenska podjetja: leto 2018 v znamenju rekordnih dobičkov, pa tudi velike rasti stroškov dela

Stroški dela medletno poskočili za 11 odstotkov, na drugi strani pa se povečuje obseg prostih denarnih sredstev

AVTO
Novosti
Novosti Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna 3

Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno...

FINANCE
Članki
Članki Tožba Slovenije proti Hrvaški zaradi terjatev LB do hrvaških podjetij v prvi obravnavi pred ESČP, odločitev se pričakuje najprej konec leta 4

V Strasbourgu je 17-članski veliki senat Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) prisluhnil argumentom Hrvaške in Slovenije...

FINANCE
Članki
Članki Kaj bodo v četrtek storili pri ECB, ko je vse več znamenj gospodarskega upočasnjevanja 2

Po petih letih negativnih obrestnih mer na evrskem območju finančniki pričakujejo nadaljevanje zdajšnje monetarne politike in...

FINANCE
Članki
Članki Mayeva sestopa, jo bo nasledil tisti, ki ga podpira Trump? 2

Ducat kandidatov se vidi na premierskem položaju, s katerega sestopa Theresa May; ima Boris Johnson kaj več možnosti, ker ga je podprl...