Avto

Mercedes actros – tovornjak nove dobe in zmagovalec 2019

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.06.2019 20:20
Čas branja: 2 min

Izbor tovorno vozilo leta je letos potekal samo interno, brez preizkusa uporabnikov. Izbiral je kolega Boštjan Paušer iz revije Kamion&Bus. Med finalisti so bili mercedes actros, ford F-max in volvo FH LNG na plin, na prvo mesto je postavil actrosa. Ta si je to po njegovih besedah prislužil zaradi številnih tehnoloških rešitev.

Poročilo iz prve vožnje: Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip

Omenjamo najpomembnejše. Novi actros ima denimo kamere namesto ogledal. Te nadomeščajo vzvratna ogledala. Po ena kamera je nameščena na posebnih nosilnikih v obliki bumeranga nad vstopnimi vrati, medtem ko sta v notranjosti kabine na A-stebričkih dva 15-palčna zaslona, na katerih se prikazuje slika. Paušer pravi, da se kamere z ločljivostjo dveh megapik zdijo skromne, a so še vedno najboljše, ki so ta hip homologirane za uporabo v cestnem prometu, slika pa se še dodatno programsko optimizira, kar pomeni, da je vidljivost zelo dobra tudi pri nizkem soncu, ki sveti izza vozila, in pri nočni vožnji oziroma vožnji skozi predore.

Actros prinaša avtonomno vožnjo druge stopnje

Actros v svet tovornih vozil prvi prinaša avtonomno vožnjo. Pri sistemu Active Drive Assist gre za drugo stopnjo avtonomne vožnje, kar pomeni, da tovornjak lahko vozi samodejno do 30 sekund, nakar voznika pozove, naj prevzame nadzor. Paušer pojasnjuje, da bo po tem prvem opozorilu tovornjak še vedno nadaljeval samodejno vožnjo in po dodatnih 30 sekundah voznika z drugim opozorilom spet pozval k prevzemu krmila. Če se tudi na to opozorilo ne bo odzval, pa bo po dodatnem tretjem opozorilu začel postopno zmanjševati hitrosti do popolne ustavitve. To pomeni, da bo actros dejansko samodejno vozil dobro minuto, če so seveda izpolnjeni pogoji, ki to omogočajo.

Kako deluje pameten tempomat

Zadnja od novosti, s katero actros vstopa v prihodnost, je pameten topografski tempomat, PPC (Predictive Powertrain Control), ki deluje tudi na lokalnih cestah. Ne le da ima na teh cestah podatke o naklonih klancev, ampak so zemljevidi dopolnjeni tudi s podatki o ovinkih, krožiščih, prometnih znakih in začetkih naselij. To pomeni, da tovornjak ve, kakšen ovinek ali krožišče se bliža, in bo še pred njim samodejno zmanjšal hitrost. Kolega pojasnjuje, da v praksi voznik na lokalni cesti nastavi tempomat na primer na hitrost 70 kilometrov na uro, nato pa le še krmili vozilo z volanom.

Pred ostrimi ovinki in krožišči bo tovornjak povsem samodejno zmanjšal hitrost in nato spet pospešil nazaj do nastavljene, in to brez kakršnegakoli voznikovega posega. Vozniku se podatek o tem izpiše na osrednjem zaslonu, kjer je prikazan simbol, kaj je pred njim (recimo ovinek desno, levo, krožišče), razdalja, koliko je še do tja, in hitrost, s katero bo sistem ta predel odpeljal. Ker vemo, da je primerna hitrost odvisna tudi od tovora in vremenskih razmer, si lahko voznik občutljivost sistema (in posledično hitrost vožnje skozi zavoje) nastavlja v petih stopnjah.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Moje finance
Razno
Optični internet ne mara ozkih grl
Moje finance
RaznoSrečko Korber Optični internet ne mara ozkih grl

Hitrost interneta na optiki lahko izkoristimo le, če v naši domači mreži ni ozkih grl. Katera so in kako si lahko pomagamo?

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Transport in logistika
(video) Tako avtoindustrija z denarjem in povezavami potiska naprej startap TuSimple za razvoj samovozečih tovornjakov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (video) Tako avtoindustrija z denarjem in povezavami potiska naprej startap TuSimple za razvoj samovozečih tovornjakov

V startup TuSimple so avtomobilske in transportne korporacije investirale že več kot pol milijarde evrov; z razvojem omrežja avtonomnih tovornjakov hočejo preoblikovati logistično industrijo

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Transport in logistika
Od danes velja prepoved prehitevanja tovornjakov. Nas bo to rešilo zastojev?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Od danes velja prepoved prehitevanja tovornjakov. Nas bo to rešilo zastojev? 7

Prepoved prehitevanja za tovornjake velja zgolj na osi od Kopra do Šentilja; kaj bodo pozitivni in negativni učinki in kako je po drugih državah

FINANCE
Avto
Koliko Slovencev bi sukanje volana prepustilo avtomobilu
Avto
AvtoUroš Božin Koliko Slovencev bi sukanje volana prepustilo avtomobilu 7

Pri AMZS so raziskali, kako slovenski vozniki v primerjavi z vozniki v drugih državah sprejemajo uvajanje avtonomnih vozil in avtonomne vožnje.

FINANCE
Avto
"Zelena" ameriška revolucionarja na pomembni misiji
Avto
AvtoMatej Kačič "Zelena" ameriška revolucionarja na pomembni misiji 6

Na trnovo, a nujno potrebno pot elektrifikacije je zapeljal tudi Jeep, ki z modeloma renegade 4xe in compass 4xe ob neokrnjenih terenskih zmogljivostih slovenskim kupcem ponuja tudi do 50 kilometrov električnega dosega.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.