Pri Fordu so se morda kar malce predolgo otepali električnega kabla, a so se zdaj z vsemi močmi vrgli v elektrifikacijo. Že do konca leta 2021 bodo na ceste poslali 15 hibridnih ali popolnoma električnih vozil, prvi večji znanilec sprememb pa je prenovljeni mondeo, ki kot hibrid med slovenske kupce vozi s privlačno osnovno ceno (27.990 evrov) in tudi v veliko bolj uporabni karavanski različici (29.120 evrov) - znesek pa se da s financiranjem ali menjavo staro za novo znižati za dva tisočaka.
Pred ljubljansko Kristalno palačo nas je čakal stari znanec, Ford mondeo, ki si je za drugo polovico leta pa vse do prihoda naslednika nadel še malce bolj zapeljiv videz. Nova motorna maska, malenkost spremenjen spodnji del prednjega odbijača, spremenjeni meglenki, zadaj pa nove luči in kromirana (ali temna) letev, ki jih povezuje ter seveda nekaj novih barv in litih platišč (z velikostjo od 16 do 19 palcev) so sicer del drobnih popravkov, ki jih bodo na cesti opazili le poznavalci.
Enako velja tudi za kabino in armaturno ploščo, kjer je ob spremljavi raznobarvne ambientalne svetlobe v središču 8-palčni zaslon na dotik podprt z multimedijskim sistemom SYNC tretje generacije - ta podpira tudi Apple CarPlay in Android Auto.
Pri Fordu so več pozornosti namenili asistenčnim sistemom, a jih je malo na voljo serijsko - tudi samodejno zaviranje v sili je na voljo za doplačilo oziroma kot del doplačljivega paketa. V ponudbi so se še radarski tempomat, ki v kombinaciji s CVT ali novim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom deluje do popolne zaustavitve. Sistem omogoča tudi ponovno speljevanje vozila, med novostmi pa sta inteligentni omejevalnik hitrosti in prilagodljivi žarometi.
Glavna novost, s katero naj bi mondeo prepričal domače kupce, je pod motornim pokrovom karavanske različice, po kateri posegajo predvsem družine. Tam se v opremi Titanium ali Vignale nahaja že iz limuzine znan 2,0-litrski atmosferski bencinski motor, ki deluje v Atkinsonovem ciklu in v osnovi zmore moč 106 kilovatov(144 KM). Skupna sistemska moč sicer znaša 138 kilovatov (187 KM), za kar poskrbi 88-kilovatni (120 KM) elektromotor. Energijo za pomoč pri pospeševanju, varčevanju z gorivom ali pa nekajkilometrski neslišni vožnji le na elektriko črpa iz 1,4 kWh litij-ionske baterije, ki se nahaja v dnu prtljažnika.
Hibridni mondeo ob pomoči brezstopenjskega samodejnega menjalnika do stotice sicer pospeši v 9,2 sekunde ter doseže hitrosti do 187 km/h (na elektriko do 137 km/h). Z obljubljeno porabo 5,5 do 6,2 litra je tako zelo dobra alternativa dizlom, na račun baterije pa je okrnjen prostor v prtljažniku. Ta v osnovi ponuja 407 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa se poveča na 1.508 litrov, prednost je tudi v nalaganju prtljage do strehe.
Prav z dizli pa so pri Fordu s prenovo v mondeu nekoliko razširili ponudbo motorjev. Ob hibridu in že znanem 1,5-litrskem turbobencinskem motorju ecoboost s 121 kilovati (165 KM) je novost namreč 2,0-litrski turbodizelski ecoblue z močjo 110 ali 140 kilovatov (150 ali 190 KM).
Za novi mondeo je v osnovi treba odšteti 22.390 evrov, doplačilo za petvratno različico znaša 550 evrov, za karavan pa 1.100 evrov. Hibridni pogon v limuzini stane 27.880 evrov (oprema Titanium) oziroma dobrih 29 tisoč evrov pri karavanu. Ob izbiri financiranja ali menjavi staro za novo se cene znižajo za dva tisočaka, s tem pa se slabše opremljeni mondeo kosa s številko manjšimi vozili.
Za podjetja in tudi sicer je zanimiva cenovna primerjava hibrida z dizlom in bencinskim motorjem. Vstopna cena limuzinskega hibridnega mondea s popustom v višini 2.000 evrov je tako postavljena na 25.990 evrov, karavana pa pri 27.120 evrov. Hibrid je tako občutno cenejši od 140-kilovatnega dizla in za slabega tisočaka dražji od bencinsko gnanega mondea, zato pa hibrid presenetljivo odstopa navzgor pri ceni rednih servisov - in to navkljub odsotnosti nekaterih mehanskih delov, kot so turbina, sklopka in dvomasni vztrajnik.
Kupci lahko ne glede na karoserijsko različico izbirajo med štirimi vrstami menjalnikov, in sicer klasičnim 6-stopenjskim ročnim, 6-stopenjskim robotiziranim, novim 8-stopenjskim samodejnim, hibrid pa ima že serijsko neskončnostopenjski e-CVT menjalnik. Mondeo je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, za kar je treba izbrati najmočnejši dizelski motor z 8-stopenjsko avtomatiko in odšteti od 34 tisočakov naprej.