Avto

Hibridni karavan za razumen denar

Osveženi Ford mondeo je avtomobil, ki v hibridni različici ne nagovarja le taksistov in podjetij, ampak naj bi po njem posegle še družine - končno tudi kot karavan je namreč cenovno ugoden in dokaj prostoren.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.06.2019 01:45
Čas branja: 6 min

Pri Fordu so se morda kar malce predolgo otepali električnega kabla, a so se zdaj z vsemi močmi vrgli v elektrifikacijo. Že do konca leta 2021 bodo na ceste poslali 15 hibridnih ali popolnoma električnih vozil, prvi večji znanilec sprememb pa je prenovljeni mondeo, ki kot hibrid med slovenske kupce vozi s privlačno osnovno ceno (27.990 evrov) in tudi v veliko bolj uporabni karavanski različici (29.120 evrov) - znesek pa se da s financiranjem ali menjavo staro za novo znižati za dva tisočaka.

Pred ljubljansko Kristalno palačo nas je čakal stari znanec, Ford mondeo, ki si je za drugo polovico leta pa vse do prihoda naslednika nadel še malce bolj zapeljiv videz. Nova motorna maska, malenkost spremenjen spodnji del prednjega odbijača, spremenjeni meglenki, zadaj pa nove luči in kromirana (ali temna) letev, ki jih povezuje ter seveda nekaj novih barv in litih platišč (z velikostjo od 16 do 19 palcev) so sicer del drobnih popravkov, ki jih bodo na cesti opazili le poznavalci.

Enako velja tudi za kabino in armaturno ploščo, kjer je ob spremljavi raznobarvne ambientalne svetlobe v središču 8-palčni zaslon na dotik podprt z multimedijskim sistemom SYNC tretje generacije - ta podpira tudi Apple CarPlay in Android Auto.

Pri Fordu so več pozornosti namenili asistenčnim sistemom, a jih je malo na voljo serijsko - tudi samodejno zaviranje v sili je na voljo za doplačilo oziroma kot del doplačljivega paketa. V ponudbi so se še radarski tempomat, ki v kombinaciji s CVT ali novim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom deluje do popolne zaustavitve. Sistem omogoča tudi ponovno speljevanje vozila, med novostmi pa sta inteligentni omejevalnik hitrosti in prilagodljivi žarometi.

Glavna novost, s katero naj bi mondeo prepričal domače kupce, je pod motornim pokrovom karavanske različice, po kateri posegajo predvsem družine. Tam se v opremi Titanium ali Vignale nahaja že iz limuzine znan 2,0-litrski atmosferski bencinski motor, ki deluje v Atkinsonovem ciklu in v osnovi zmore moč 106 kilovatov(144 KM). Skupna sistemska moč sicer znaša 138 kilovatov (187 KM), za kar poskrbi 88-kilovatni (120 KM) elektromotor. Energijo za pomoč pri pospeševanju, varčevanju z gorivom ali pa nekajkilometrski neslišni vožnji le na elektriko črpa iz 1,4 kWh litij-ionske baterije, ki se nahaja v dnu prtljažnika.

Hibridni mondeo ob pomoči brezstopenjskega samodejnega menjalnika do stotice sicer pospeši v 9,2 sekunde ter doseže hitrosti do 187 km/h (na elektriko do 137 km/h). Z obljubljeno porabo 5,5 do 6,2 litra je tako zelo dobra alternativa dizlom, na račun baterije pa je okrnjen prostor v prtljažniku. Ta v osnovi ponuja 407 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa se poveča na 1.508 litrov, prednost je tudi v nalaganju prtljage do strehe.

Prav z dizli pa so pri Fordu s prenovo v mondeu nekoliko razširili ponudbo motorjev. Ob hibridu in že znanem 1,5-litrskem turbobencinskem motorju ecoboost s 121 kilovati (165 KM) je novost namreč 2,0-litrski turbodizelski ecoblue z močjo 110 ali 140 kilovatov (150 ali 190 KM).

Za novi mondeo je v osnovi treba odšteti 22.390 evrov, doplačilo za petvratno različico znaša 550 evrov, za karavan pa 1.100 evrov. Hibridni pogon v limuzini stane 27.880 evrov (oprema Titanium) oziroma dobrih 29 tisoč evrov pri karavanu. Ob izbiri financiranja ali menjavi staro za novo se cene znižajo za dva tisočaka, s tem pa se slabše opremljeni mondeo kosa s številko manjšimi vozili.

Za podjetja in tudi sicer je zanimiva cenovna primerjava hibrida z dizlom in bencinskim motorjem. Vstopna cena limuzinskega hibridnega mondea s popustom v višini 2.000 evrov je tako postavljena na 25.990 evrov, karavana pa pri 27.120 evrov. Hibrid je tako občutno cenejši od 140-kilovatnega dizla in za slabega tisočaka dražji od bencinsko gnanega mondea, zato pa hibrid presenetljivo odstopa navzgor pri ceni rednih servisov - in to navkljub odsotnosti nekaterih mehanskih delov, kot so turbina, sklopka in dvomasni vztrajnik.

Kupci lahko ne glede na karoserijsko različico izbirajo med štirimi vrstami menjalnikov, in sicer klasičnim 6-stopenjskim ročnim, 6-stopenjskim robotiziranim, novim 8-stopenjskim samodejnim, hibrid pa ima že serijsko neskončnostopenjski e-CVT menjalnik. Mondeo je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, za kar je treba izbrati najmočnejši dizelski motor z 8-stopenjsko avtomatiko in odšteti od 34 tisočakov naprej.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom

Tourneo connect je prvi plod sodelovanja med Fordom in Volkswagnom, vendar ne bo zadnji, saj mu bodo kmalu sledili drugi modeli. Ponuja dve dolžini in do sedem sedežev, na ceste pa prihaja spomladi prihodnje leto.

FINANCE
Avto
Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV
Avto
AvtoUroš Božin Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV 5

Mustang je vedno poosebljal dostopno športno vozilo. Zaradi absurdnih davkov je bil v Slovenij do novega leta precej drag. Z novim letom se je pocenil za vsaj 11.800 evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem
Avto
AvtoUroš Božin Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem

Novi ford ranger je postal še bolj možat, povezan in uporaben. V kabini bo prevladoval ogromen zaslon, pod motornim pokrovom pa dizelski šestvaljnik.

FINANCE
Avto
Fordova dostavnika za slabše podlage
Avto
AvtoBoštjan Paušer Fordova dostavnika za slabše podlage

Flota srednje velikih dostavnikov iz Fordove ponudbe transit custom in tourneo custom je dopolnjena z novima različicama active in trail, ki sta prilagojeni uporabi zunaj urejenih cest.

FINANCE
PMM
Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla 4

Fordov izvršni direktor je napovedal, da bodo leta 2023 podvojili proizvodnjo e-avtov, pozneje pa bodo postali največji proizvajalec električnih avtov na svetu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)