Osvežitev dobro prodajanega modela je nehvaležno delo. Če ti uspe, bodo prodajne številke še naprej blesteče, če pa zamočiš, si se ustrelil v koleno. Prav zato so se pri Mercedesu posodobitev razreda GLC lotili previdno. To tudi ni presenetljivo, GLC je pravzaprav Mercedesov najpomembnejši model. Okupira zlato sredino segmenta vročih športnih terencev. Že njegov bolj oglati predhodnik - razred GLK - je po prodaji presegel vsa pričakovanja, v modelnem ciklu so jih prodali kar 650 tisoč. Skupaj z razredom GLC pa so v štirih letih prodali več kot 1,5 milijona primerkov. In to so številke, ki odmevajo v pisarnah in glavah inženirjev in oblikovalcev.
»GLC se odlično prodaja na Kitajskem in v ZDA,« nam je zaupal Arne Wiebking - produktni vodja za GLC kupe. »Posebej za kitajski trg smo lani predstavili GLC z 10 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Kitajske stranke bolj cenijo prostorno notranjost, prostor na zadnjih sedežih.« In prav GLC L je lep pokazatelj širine palete. Čeprav ga v Evropi v ponudbi ni, tudi preostanek različic poskrbi, da vsak najde kaj zase. Od klasičnega GLC do kupeja, od štirivaljnega dizelskega motorja do osemvaljnika s kratico AMG in podpisom mehanika. Tu je še pogon na gorivne celice, ki smo ga preizkusili lani, v kratkem pa bo na voljo še priključni hibrid.
Lepotilni salon Roberta Lešnika …
Ekipa Roberta Lešnika tokrat ni imela toliko dela – jasno, gre za osvežitev – pa vendar so nekaj manjših sprememb namenili tudi zunanjosti. Po štirih letih je GLC dobil nov prednji del s serijsko vgrajenimi kromiranimi elementi. Nekaj kroma so dodali še pod vrata in na zadnji odbijač, v katerega so vgradili še izpušni cevi. LED-žarometi so romali na seznam serijske opreme. Kot so to storili pri CLA, je tudi GLC v prednjih žarometih dobil še črto LED-svetil pod glavnima žarometoma. V povsem novem stilu svetijo zadnje luči – sprememba, ki na vozilu tudi najbolj izstopa.
… ter modernizacija delovnega okolja
Večje spremembe pri posodobitvah premijskih avtov se skrivajo pod kožo ter v notranjosti. Pred voznikom so doplačljivi 12,3-palčni digitalni merilniki. Nad sredinsko konzolo stoji širši prostostoječi zaslon, velikosti 7 ali 10,25 palca. Po novem ga boste lahko upravljali na dotik, z drsniki na volanu, ročnimi gestami ali prek glasovnega upravljalnika. Sredinski vrteči gumb med sedežema je zamenjala sledilna ploščica, s katero se prav tako lahko upravlja z zaslonom.
Resolucija multimedijskega sistema in kvaliteta posnetkov kamer je izvrstna, odlično deluje tudi navigacija, ki na zaslonu prikazuje živo sliko s smernimi puščicami. Nova in prijetna nadgradnja je volan, na katerem, tako kot že v številnih mercedesih, najdemo gumbe za tempomat in omejevalnik hitrosti. Ročica za tempomat se poslavlja. Volan je dobil še drsnika, s katerima pretikamo med pogledi na ekranih.
Brez doplačila se bodo sodobni uporabniki razveselili novega multimedijskega vmesnika MBUX, ki mu lahko z besedama »Hey Mercedes!« prepustite rokovanje z navigacijo, klimatizacijo in drugimi pripomočki. »Z MBUX in novo navigacijo menimo, da se končno lahko merimo s konkurenco iz Kalifornije: Applovo Siri ali Amazonovo Alexo,« še dodaja Wiebking. Multimedijski sistem MBUX je pred dnevi na letošnjem izboru Poslovnega avta leta 2019 osvojil nagrado inovacije leta.
Štirivaljnik z močjo šestvaljnika
Zapeljali smo se z novim štirivaljnim linijskim dizelskim motorjem 300d, za katerega pri Mercedesu obljubljajo, da se ponaša z zmogljivostmi šestih in porabo štirih valjev. Pri zaganjanju ter močnejših pospeševanjih je nedizelsko tih. Le ob zagonu je začutiti manjši tresljaj. Dvolitrski motor ima 180 kilovatov (240 konjskih) moči in kar 500 newtonmetrov maksimalnega navora. Pospeški so res primerljivi s šestvaljnim motorjem, do stotice potrebuje le 6,5 sekunde.
V testnem krogu – polovico smo prevozili po avtocesti z višjo hitrostjo in po odpetih podeželskih cestah v okolici Frankfurta – smo namerili 7,9 litra porabe. Z zmernejšo vožnjo po avtocesti pa bi bila seveda nižja. V ponudbi je nov tudi bencinski štirivaljnik z oznako 300, ki kot dizel razvije 180 kilovatov. Štirivaljne bencinske motorje so opremili z blagim 48-voltnim hibridnim sistemom, ki z električnim motorjem za kratek čas priskrbi dodatnih 12,5 kilovatov moči.
Športni terenec v pravem pomenu besede
Na motokros stezi nemške avtomobilske zveze ADAC smo GLC zapeljali po terenu, na kakršnega stranke ne bodo zapeljale nikoli. GLC se z veseljem umaže. Opremljen s tehničnim paketom off road za zaščito podvozja in večjo oddaljenostjo od tal prevozi teren, na katerega ga sam ne bi zapeljal nikoli. Tudi klanec z 64-odstotnim nagibom je premagal brez večjih težav. Tudi če bi obtičal v zelo zahtevnem klancu, zna sam zavirati tudi pri vzvratnem spuščanju. V obdobju, ko po cestah vozi množica avtov, katerih zunanjost ne odraža njihovih resničnih zmogljivosti, GLC prinaša zadovoljstvo, saj svoje ime upraviči na terenu.
AMG bombnik, ki se zaziba, še preden se odpraviš
Ponovno smo imeli priložnost preizkusiti tudi peklensko hitri in brutalni GLC 63 S. Bombnik se še pred vožnjo že ob samem pritisku na plin zaziblje. Štirilitrski osemvaljnik s 375 kilovati (510 konjev) moči zveni kot pobesneli lev. S prenovo je AMG dobil elektronsko krmiljeni zadnji diferencialni diferencial in aplikacije, s katerimi lahko merite pospeške in G-sile ter čas na dirkališču. V načinu race pri ostrih pospeševanjih zadnja kolesa zelo težko sledijo 700 newtonmetrom. V idealnih pogojih se do sto kilometrov na uro požene v le 3,8 sekunde. Ugotovili smo, da bi na prazni avtocesti precej hitro dosegel elektronsko omejenih 280 kilometrov na uro.
K nam julija za vsaj 49.140 evrov
Tehnični izpopolnjen in oblikovno osvežen bo GLC v slovenske salone zapeljal julija. Pri zastopniku do konca leta računajo, da jih bodo prodali 75. Znane so tudi cene. Za vstopni dizelski model GLC 200d bo potrebnih vsaj 49.140 evrov, za vstopno bencinsko različico pa še 10 evrov več. Dizelski GLC s kupejevskim zadkom bo vaš za 54.540 evrov, z bencinskim motorjem pa za 56.390 evrov.
Foto: Uroš Božin in Mercedes-Benz