Avto

Družinski mercedes na osvežitev v Lešnikov lepotilni salon

Kaj vse so Nemci spremenili na Mercedesovem popularnem razredu GLC? S premišljenimi in izpiljenimi posodobitvami bo v slovenske prodajne salone prispel julija. Z njim se bo lahko že letos pogovarjalo 75 Slovencev, MBUX je namreč del serijske opreme.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
09.06.2019 22:55
Čas branja: 7 min

Osvežitev dobro prodajanega modela je nehvaležno delo. Če ti uspe, bodo prodajne številke še naprej blesteče, če pa zamočiš, si se ustrelil v koleno. Prav zato so se pri Mercedesu posodobitev razreda GLC lotili previdno. To tudi ni presenetljivo, GLC je pravzaprav Mercedesov najpomembnejši model. Okupira zlato sredino segmenta vročih športnih terencev. Že njegov bolj oglati predhodnik - razred GLK - je po prodaji presegel vsa pričakovanja, v modelnem ciklu so jih prodali kar 650 tisoč. Skupaj z razredom GLC pa so v štirih letih prodali več kot 1,5 milijona primerkov. In to so številke, ki odmevajo v pisarnah in glavah inženirjev in oblikovalcev.

»GLC se odlično prodaja na Kitajskem in v ZDA,« nam je zaupal Arne Wiebking - produktni vodja za GLC kupe. »Posebej za kitajski trg smo lani predstavili GLC z 10 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Kitajske stranke bolj cenijo prostorno notranjost, prostor na zadnjih sedežih.« In prav GLC L je lep pokazatelj širine palete. Čeprav ga v Evropi v ponudbi ni, tudi preostanek različic poskrbi, da vsak najde kaj zase. Od klasičnega GLC do kupeja, od štirivaljnega dizelskega motorja do osemvaljnika s kratico AMG in podpisom mehanika. Tu je še pogon na gorivne celice, ki smo ga preizkusili lani, v kratkem pa bo na voljo še priključni hibrid.

Lepotilni salon Roberta Lešnika

Ekipa Roberta Lešnika tokrat ni imela toliko dela – jasno, gre za osvežitev – pa vendar so nekaj manjših sprememb namenili tudi zunanjosti. Po štirih letih je GLC dobil nov prednji del s serijsko vgrajenimi kromiranimi elementi. Nekaj kroma so dodali še pod vrata in na zadnji odbijač, v katerega so vgradili še izpušni cevi. LED-žarometi so romali na seznam serijske opreme. Kot so to storili pri CLA, je tudi GLC v prednjih žarometih dobil še črto LED-svetil pod glavnima žarometoma. V povsem novem stilu svetijo zadnje luči – sprememba, ki na vozilu tudi najbolj izstopa.

… ter modernizacija delovnega okolja

Večje spremembe pri posodobitvah premijskih avtov se skrivajo pod kožo ter v notranjosti. Pred voznikom so doplačljivi 12,3-palčni digitalni merilniki. Nad sredinsko konzolo stoji širši prostostoječi zaslon, velikosti 7 ali 10,25 palca. Po novem ga boste lahko upravljali na dotik, z drsniki na volanu, ročnimi gestami ali prek glasovnega upravljalnika. Sredinski vrteči gumb med sedežema je zamenjala sledilna ploščica, s katero se prav tako lahko upravlja z zaslonom.

Resolucija multimedijskega sistema in kvaliteta posnetkov kamer je izvrstna, odlično deluje tudi navigacija, ki na zaslonu prikazuje živo sliko s smernimi puščicami. Nova in prijetna nadgradnja je volan, na katerem, tako kot že v številnih mercedesih, najdemo gumbe za tempomat in omejevalnik hitrosti. Ročica za tempomat se poslavlja. Volan je dobil še drsnika, s katerima pretikamo med pogledi na ekranih.

Brez doplačila se bodo sodobni uporabniki razveselili novega multimedijskega vmesnika MBUX, ki mu lahko z besedama »Hey Mercedes!« prepustite rokovanje z navigacijo, klimatizacijo in drugimi pripomočki. »Z MBUX in novo navigacijo menimo, da se končno lahko merimo s konkurenco iz Kalifornije: Applovo Siri ali Amazonovo Alexo,« še dodaja Wiebking. Multimedijski sistem MBUX je pred dnevi na letošnjem izboru Poslovnega avta leta 2019 osvojil nagrado inovacije leta.

Štirivaljnik z močjo šestvaljnika

Zapeljali smo se z novim štirivaljnim linijskim dizelskim motorjem 300d, za katerega pri Mercedesu obljubljajo, da se ponaša z zmogljivostmi šestih in porabo štirih valjev. Pri zaganjanju ter močnejših pospeševanjih je nedizelsko tih. Le ob zagonu je začutiti manjši tresljaj. Dvolitrski motor ima 180 kilovatov (240 konjskih) moči in kar 500 newtonmetrov maksimalnega navora. Pospeški so res primerljivi s šestvaljnim motorjem, do stotice potrebuje le 6,5 sekunde.

V testnem krogu – polovico smo prevozili po avtocesti z višjo hitrostjo in po odpetih podeželskih cestah v okolici Frankfurta – smo namerili 7,9 litra porabe. Z zmernejšo vožnjo po avtocesti pa bi bila seveda nižja. V ponudbi je nov tudi bencinski štirivaljnik z oznako 300, ki kot dizel razvije 180 kilovatov. Štirivaljne bencinske motorje so opremili z blagim 48-voltnim hibridnim sistemom, ki z električnim motorjem za kratek čas priskrbi dodatnih 12,5 kilovatov moči.

Športni terenec v pravem pomenu besede

Na motokros stezi nemške avtomobilske zveze ADAC smo GLC zapeljali po terenu, na kakršnega stranke ne bodo zapeljale nikoli. GLC se z veseljem umaže. Opremljen s tehničnim paketom off road za zaščito podvozja in večjo oddaljenostjo od tal prevozi teren, na katerega ga sam ne bi zapeljal nikoli. Tudi klanec z 64-odstotnim nagibom je premagal brez večjih težav. Tudi če bi obtičal v zelo zahtevnem klancu, zna sam zavirati tudi pri vzvratnem spuščanju. V obdobju, ko po cestah vozi množica avtov, katerih zunanjost ne odraža njihovih resničnih zmogljivosti, GLC prinaša zadovoljstvo, saj svoje ime upraviči na terenu.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

AMG bombnik, ki se zaziba, še preden se odpraviš

Ponovno smo imeli priložnost preizkusiti tudi peklensko hitri in brutalni GLC 63 S. Bombnik se še pred vožnjo že ob samem pritisku na plin zaziblje. Štirilitrski osemvaljnik s 375 kilovati (510 konjev) moči zveni kot pobesneli lev. S prenovo je AMG dobil elektronsko krmiljeni zadnji diferencialni diferencial in aplikacije, s katerimi lahko merite pospeške in G-sile ter čas na dirkališču. V načinu race pri ostrih pospeševanjih zadnja kolesa zelo težko sledijo 700 newtonmetrom. V idealnih pogojih se do sto kilometrov na uro požene v le 3,8 sekunde. Ugotovili smo, da bi na prazni avtocesti precej hitro dosegel elektronsko omejenih 280 kilometrov na uro.

K nam julija za vsaj 49.140 evrov

Tehnični izpopolnjen in oblikovno osvežen bo GLC v slovenske salone zapeljal julija. Pri zastopniku do konca leta računajo, da jih bodo prodali 75. Znane so tudi cene. Za vstopni dizelski model GLC 200d bo potrebnih vsaj 49.140 evrov, za vstopno bencinsko različico pa še 10 evrov več. Dizelski GLC s kupejevskim zadkom bo vaš za 54.540 evrov, z bencinskim motorjem pa za 56.390 evrov.

Foto: Uroš Božin in Mercedes-Benz

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.

FINANCE
Avto
Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti
Avto
AvtoMiloš Milač Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti 5

Zvok, ki poboža in tudi pretrese čutila, podivjan V8 turbo s 550 konji in angleška prefinjenost pri karoseriji ter še posebej v kabini; to je F-pace SVR P550 za dobrih 107 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu
Avto
AvtoUroš Božin Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu

Na testu nas je razvajal karavanski mercedes C, ki bolje kot kadarkoli pokaže, kaj vse zmorejo današnji avtomobili in česa čez nekaj let ne bodo več

FINANCE
Avto
Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen 19

V Mercedesovi limuzini razreda C je več prostora, več naprednih tehnologij, več elektrike, več luksuza, zmanjkuje pa prostora za romantiko

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)