Švedski Volvo nadaljuje inovativen razvoj za izboljšanje varnosti. V zadnjem projektu se je povezal s švedskim proizvajalcem kolesarskih čelad POC in razvil prvi preizkus trka vozila in kolesarske čelade na svetu. Izsledki raziskave, ki jo delno financira švedska vlada, bodo javno dostopni.
Oba proizvajalca sta v preteklosti že sodelovala v pilotnem projektu, s katerim sta povezala kolesarske čelade in vozila za pomoč pri preprečevanju nesreč. V novem projektu pa sta se lotila preizkusnih trkov čelad z vozilom.
Kako je videti preizkus
Za izvedbo različnih meritev pri preizkusu se kolesarska čelada POC namesti na glavo testne lutke, ki je nameščena na preizkuševalno opremo, od koder se izstreli proti različnim območjem pokrova motorja mirujočega volva z različno hitrostjo in pod različnimi koti.
Preizkusi temeljijo na regulativnih preizkusnih postopkih za zaščito glave pešca. To omogoča neposredno primerjavo rezultatov trka z nameščeno kolesarsko čelado in brez.
Kolesarji že dolgo na Volvovem radarju
Volvo je sicer razvil sistem zaznavanja kolesarjev in ga povezal s funkcijo povsem samodejnega zaviranja. Zanjo uporablja avtomobilske kamere in radarje ter voznika opozarja na neposredno nevarnost trka in po potrebi tudi aktivira zavore. Dejansko gre za razvojno nadgradnjo sistemov samodejnega zaviranja v sili in zaznavanja pešcev.