Toyotina premijska znamka Lexus, ki si je svoj sloves ustvarila na drugi strani luže, se želi z novincem UX bolj približati evropskim strankam. Japonci so zelo spretni izdelovalci velikih športnih terencev ter še večjih terencev, ki v Evropi niso na voljo. Njihov paradni izdelek je tudi pri nas priljubljen RX, ki pa zaradi za slovenske razmere previsoke cene, razumljivo, ni največja prodajna uspešnica. Ta naziv pripada modelu NX, ki je največ Slovencev prepričal zadnja štiri leta.
Razmerja pa se bodo bržkone v prihodnjem, če ne že letos, spremenila. Na slovenski premieri smo imeli priložnost spoznati čare japonskih mojstrov v novem lexusu UX. Pristop ni presenetljiv, že vrabci na strehi čivkajo, da si večina danes želi višje vozečih avtomobilov. In točno takšen je UX. Ime nakazuje, da gre za križanca, ki bo večino časa preživel v urbanih središčih. Ni prevelik, vendar hkrati dovolj privzdignjen, da se vanj ni težko usesti. Oblika je zanimiva in drugačna.
Oblikovan, da izstopa
Od družine ostalih lexusov se razlikuje po črti dnevnih LED luči, ki so nameščene nad glavnim žarometom. Maska ostaja v prepoznavni in agresivni obliki in se glede na stopnjo opreme spreminja. Najbolj izstopajoč oblikovni element pa so - oziroma je - zadnja luč, ki se razteza čez celotno širino vozila in je na straneh zavihana navzgor. Sestavlja jo kar 120 svetlečih LED diod, ki se v sredini zožijo v črto, široko le tri milimetre.
Kabina razkriva kopico prijetnih materialov ter nekaj novosti. Armaturna plošča je zasukana proti vozniku, nekaj sprememb pa so namenili uporabniškem vmesniku nad drsno ploščico. Osrednji zaslon meri do 10,25 palca, gumb za nastavljanje zračnikov pa je v najdražjih različicah osvetljen. Obloge sedežev združujejo japonski šivi sashiko, ki jih sicer najdemo tudi na kimonu. Površine armaturne plošče se lahko po želji obleče v material, ki spominja na japonski papir washi.
Nova motorja, nova platforma
Na voljo bo konvencionalni UX 200 z dvolitrskim bencinskim motorjem s 125 kilovati (171 konjskih) moči. Hibrid nosi oznako UX 250h, sestavlja ga dvolitrski bencinski motor ter elektromotorjem, ki skupno razvijeta sistemsko moč 135 kilovatov (184 konjskih moči). Pri obeh za prenos moči skrbi brezstopenjski samodejni menjalnik. Novi UX je postavljen na platformo GA-C, ki se lahko pohvali z nizkim težiščem. V dolžino sega 4,49 metra, medosna razdalja pa 264 centimetrov. Pri sestavi lahke in močne karoserije so uporabili aluminij, umetne materiale in jekla, različne trdnosti.
Računajo na hibrida
Pri uvozniku Toyota Adria si od novega UX veliko obetajo. C-SUV segment, kamor sodi UX, naj bi po napovedih letos najhitreje rastel. Ciljajo na 10-odstoten tržni delež, letos že na 85 primerkov, to pa je več kot celotna lanska prodaja znamke. Da bi japonskega novinca pripeljali v svoje življenje, je potrebnih najmanj 29.950 evrov. Toliko boste odšteti za bencinsko različico UX 200 v opremi finesse. Pri uvozniku načrtujejo, da se bodo kupci v veliki večini (90 odstotkov) odločali za hibridni pogon. Cene za hibrida UX 250h v opremi finesse se začnejo pri 33.950 evrih, v najbogatejši opremi F-sport premium ter s štirikolesnim pogonom pa cena zraste na 54.750 evrov. Opozarjajo, da je to deset odstotkov ceneje od primerljive konkurence.