To je BMW recept za novo serijo 1, ki očitno vozi v množični razred, stran od ekskluzivnosti prvih dveh generacij.
BMW je dolgo napovedoval novo serijo 1, že pred leti je razkril, da bo zasnovana na novi osnovi, ki temelji na prednjem pogonu, in tako navdušence znamke pripravljal na novo, bolj klasično in konfekcijsko usmeritev znamke.
Nova serija 1 je zdaj tu, obljublja pa natanko tisto, kar smo od nje pričakovali. Preprostejšo zasnovo in že znane učinke osnove s prednjim pogonom, ki prinašajo več racionalnosti in več prostora. Seveda pa ni ekskluzivnosti, po kateri sta prvi generaciji serije 1 izstopali iz premijskega razreda kompaktnih avtomobilov.
Bistvo nove serije 1 je torej nova zasnova, ki je zdaj povsem znana. BMW piše, da so serijo 1 zadnje generacije razvijali kar pet let. Obljubljajo, da nova osnova s prednjim ali doplačljivim štirikolesnim pogonom prinaša nove standarde na področju dinamike. Obenem pa poudarjajo glavno prednost – prostornost potniške kabine in prtljažnika.
Kaj pravijo številke? Nova serija 1 je dolga 4,32 metra oziroma pol centimetra manj kot prej. V medosju se je skrčila za dva centimetra, na 2,67 metra, kar tudi oblikovno sporoča zasnovo prednjega pogona in obrača smer večnega podaljševanja medosja pri zadaj gnanih BMW. V višino je zrasla za 1,3 centimetra, na 1,43 metra, v širino pa za 3,4 centimetra, na natanko 1,8 metra.
Rezultat je krajši, višji in bolj družinsko zasnovan in oblikovan BMW, ki sledi najbližjima tekmecema audiju A3 in mercedes-benzu razreda A.
Posledica bolj družinske zasnove pa so tudi povečane mere v potniški kabini in prtljažniku, kjer je serija 1 veliko pridobila. Podobno kot zadnja generacija BMW X1 pri preobrazbi iz zadnjega v prednji pogon.
BMW poudarja dodatne 3,3 centimetra za kolena zadaj sedečih potnikov, 1,9 centimetra za njihove glave ter kar 4,2 centimetra za glave prednjih dveh potnikov. Prtljažnik je zrasel za 20 litrov, na 380 litrov, odprtina za nalaganje prtljage pa je širša za 6,7 centimetra. Prtljažnik ob podrti zadnji klopi meri 1.200 litrov, enako kot pri predhodniku.
V kabini serija 1 govori nov oblikovalski jezik, znan iz nekaterih drugih modelov BMW. Znana je 10,25-palčna digitalna armaturna plošča, v sredinsko konzolo vgrajen multimedijski zaslon, ki za doplačilo v diagonalo meril 9,2 palca.
Motorni del je večinoma znan, a osvežen. Bencinsko osnovo pomeni 118i z 1,5-litrskim trivaljnim turbom s 103 kilovati, dizelsko pa 116d – enako velik trivaljnik s 85 kilovati. Na vrhu ponudbe je model M135i xDrive, ki namesto šestih valjev ponuja le štiri, tudi moč je nekaj skromnejša. Najhitrejšo serijo 1 poganja dvolitrski turbo z 225 kilovati/306 konjskimi močmi s 450 newtonmetri navora, ki do stotice pospeši v 4,8 sekunde. Povprečna poraba po merilnem ciklu WLTP je med 6,8 in 7,1 litra.