Avto

BMW razkriva novo serijo 1 in se poslavlja od zadnjega pogona

Krajši, višji, s prednjim pogonom in krajšim medosjem. Za marsikoga se sliši kot korak nazaj, v teoriji in številkah pa nova BMW serija 1 prinaša korak naprej.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.05.2019 12:04
Dopolnjeno: 27.05.2019 12:18
Čas branja: 3 min

To je BMW recept za novo serijo 1, ki očitno vozi v množični razred, stran od ekskluzivnosti prvih dveh generacij.

BMW je dolgo napovedoval novo serijo 1, že pred leti je razkril, da bo zasnovana na novi osnovi, ki temelji na prednjem pogonu, in tako navdušence znamke pripravljal na novo, bolj klasično in konfekcijsko usmeritev znamke.

Nova serija 1 je zdaj tu, obljublja pa natanko tisto, kar smo od nje pričakovali. Preprostejšo zasnovo in že znane učinke osnove s prednjim pogonom, ki prinašajo več racionalnosti in več prostora. Seveda pa ni ekskluzivnosti, po kateri sta prvi generaciji serije 1 izstopali iz premijskega razreda kompaktnih avtomobilov.

Bistvo nove serije 1 je torej nova zasnova, ki je zdaj povsem znana. BMW piše, da so serijo 1 zadnje generacije razvijali kar pet let. Obljubljajo, da nova osnova s prednjim ali doplačljivim štirikolesnim pogonom prinaša nove standarde na področju dinamike. Obenem pa poudarjajo glavno prednost – prostornost potniške kabine in prtljažnika.

Kaj pravijo številke? Nova serija 1 je dolga 4,32 metra oziroma pol centimetra manj kot prej. V medosju se je skrčila za dva centimetra, na 2,67 metra, kar tudi oblikovno sporoča zasnovo prednjega pogona in obrača smer večnega podaljševanja medosja pri zadaj gnanih BMW. V višino je zrasla za 1,3 centimetra, na 1,43 metra, v širino pa za 3,4 centimetra, na natanko 1,8 metra.

Rezultat je krajši, višji in bolj družinsko zasnovan in oblikovan BMW, ki sledi najbližjima tekmecema audiju A3 in mercedes-benzu razreda A.

Posledica bolj družinske zasnove pa so tudi povečane mere v potniški kabini in prtljažniku, kjer je serija 1 veliko pridobila. Podobno kot zadnja generacija BMW X1 pri preobrazbi iz zadnjega v prednji pogon.

BMW poudarja dodatne 3,3 centimetra za kolena zadaj sedečih potnikov, 1,9 centimetra za njihove glave ter kar 4,2 centimetra za glave prednjih dveh potnikov. Prtljažnik je zrasel za 20 litrov, na 380 litrov, odprtina za nalaganje prtljage pa je širša za 6,7 centimetra. Prtljažnik ob podrti zadnji klopi meri 1.200 litrov, enako kot pri predhodniku.

V kabini serija 1 govori nov oblikovalski jezik, znan iz nekaterih drugih modelov BMW. Znana je 10,25-palčna digitalna armaturna plošča, v sredinsko konzolo vgrajen multimedijski zaslon, ki za doplačilo v diagonalo meril 9,2 palca.

Motorni del je večinoma znan, a osvežen. Bencinsko osnovo pomeni 118i z 1,5-litrskim trivaljnim turbom s 103 kilovati, dizelsko pa 116d – enako velik trivaljnik s 85 kilovati. Na vrhu ponudbe je model M135i xDrive, ki namesto šestih valjev ponuja le štiri, tudi moč je nekaj skromnejša. Najhitrejšo serijo 1 poganja dvolitrski turbo z 225 kilovati/306 konjskimi močmi s 450 newtonmetri navora, ki do stotice pospeši v 4,8 sekunde. Povprečna poraba po merilnem ciklu WLTP je med 6,8 in 7,1 litra.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
Avto
Bavarski ponos, združen v enem avtu
Avto
AvtoMiloš Milač Bavarski ponos, združen v enem avtu 2

Kandidat za managerski avto leta 2021: BMW 5 sedan in touring

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
Avto
V jeseni življenja kar poka od samozavesti
Avto
AvtoMiloš Milač V jeseni življenja kar poka od samozavesti

Kandidat za managerski avto leta 2021: BMW serije 7

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)