Če bi računali, koliko prostora in litrov kupec dobi za svoj denar, potem bi bila Škoda scala v samem vrhu. Zamenjava za rapida spaceback v obliki petvratne kombilimuzine je z ostrimi linijami in s podaljšanim zadnjim steklom zanimiva na pogled, a te zares osupne, ko odpreš zadnja vrata in pokukaš v prtljažnik.
Škoda scala oziroma pogovorno skala, kot je bila nekoč poimenovana Zastavina stoenka, je gotovo težko pričakovana novost med slovenskimi družinami. To je pokazala že krajša predstavitvena vožnja po slovenskih cestah in skozi manjše kraje, kjer firbcev ni manjkalo. Za nov model in njegovo ime so povečini že slišali, a v živo ga še niso videli. In potem se je začelo…
Kogar niso povsem odtajale scaline ostre linije, polni LED žarometi in globoko v prtljažna vrata potegnjeno steklo, je bil “pečen”, ko je pokukal v notranjost in prtljažnik. “Tu bi se pa še Dončić izgubil,” je pred trgovskim centrom dejal nek moški, ko je precej osupel buljil scalino zadnjo klop. Tam prostora za glave in predvsem kolena res ne manjka, svojega denarja pa je vreden tudi prtljažnik.
V maniri velikega nemškega koncerna je potniška kabina zelo urejena, kljub prevladujoči trdi plastiki nič kaj dolgočasna, izdelava je zelo dobra, dovolj je tudi odlagalnih mest in seveda ne manjkajo Simply Clever rešitve. Ob dežniku v vratih ali košu za smeti so Čehi dodali še nekaj novih, kot je denimo električno sklopljiva vlečna kljuka.
Voznikovo delovno okolje lahko za 448 evrov popestrijo digitalni merilniki, glede na želje in potrebe pa lahko kupec izbira med 6,5-palčnim oziroma 9,2-palčnim osrednjim zaslonom na dotik in meniji v slovenščini. Prav od velikosti zaslona je odvisna vsebina multimedije (navigacija, DAB+), na voljo je tudi več vrst ozvočenja pa dvopodročna klimatska naprava, ambientalna osvetlitev,…
Pri Škodi so poskrbeli tudi za opremo in varnost. Že osnovni paket opreme Active ima LED žaromete, najbogatejši paket Style pa razvaja s polnimi LED žarometi in LED zadnjimi lučmi. Tisti s športnim srcem bodo posegli po paketu Dynamic, ki ponuja športne sedeže, športni volan, aluminijaste stopalke in strop v črni barvi. Med scalami na premieri smo ugotavljali, da se ji brez dvoma podata črna streha in nekoliko podaljšano ter zatemnjeno zadnje steklo, za kar je treba izbrati paket Image (312 evrov) ali Emotion (1.375 evrov). Scala je ob tem na voljo v kar 14 barvah.
Bogat je tudi seznam varnostne opreme. Tako sta v osnovnem paketu Active na voljo sistem samodejnega zaviranja v sili s prepoznavanjem pešcev in sistem za pomoč pri ohranjanju smeri na voznem pasu. Za doplačilo so na voljo sistem za opozarjanje vozil v mrtvem kotu med vožnjo in ob zapuščanju parkirnega mesta (vzvratna vožnja), aktivni tempomat, parkirna asistenca in še kaj.
Še najmanj novosti je pri motorizaciji, ponudba ta hip obsega tri motorje. Dva sta bencinska (1.0 TSI in 1.5 TSI), en pa dizelski (1.6 TDI), ponujajo pa razpon moči od 85 do 110 kilovatov (115 do 150 KM). Vse je možno kombinirati s sedemstopenjskim DSG menjalnikom, kmalu bosta na voljo še 70-kilovatni trivaljnik in 60-kilovatna različica na zemeljski plin.
- Cenik - Škoda scala.pdf (0 KB)
Cene za Škodino scalo se začnejo pri 15.483 evrov (1.0 TSI Active 85 kW) in končajo pri 22.700 evrov za scalo z dizlom in DSG menjalnikom. Letos naj bi pri nas dobila največ 500 novih kupcev, a ne zaradi povpraševanja pač pa tovarna več avotmobilov zaradi prezasedenosti niti ne more ponuditi.