V Mercedes-Benzu sicer pravijo, da CLA nikoli ni sledil modnim smernicam, da je liga zase. O tem bi se sicer dalo debatirati. Velja pa, da si je stuttgartska znamka, nekdaj sinonim za starokopitnost, s CLA upala več kot drugi. Na kompaktni platformi je izdelala pomanjšani CLS oziroma štirivratni kupe ter ga v prvi generaciji prodala v kar 750 tisoč izvodih. Še bolj pomembno kot količina pa je dejstvo, da je CLA k Mercedes-Benzu pripeljal 70 odstotkov novih kupcev.
Uroš je novi CLA podrobno preizkusil na prvi predstavitvi v Nemčiji. Pravi, da gre za enega redkih mercedes-benzov, v katerem se bodo vozili tudi milenijci.
Medtem ko je bil prvi CLA skladen, a vseeno nekoliko oglat, je novi dizajnerski izdelek brez primere. Skladen in privlačen z vseh strani. Na moč podoben CLS, a vseeno samostojen izdelek, ki nikakor ne deluje le kot dodelan ali predelan A. Poleg tega je tudi mersko zrasel in v kabini pridobil prostor, čeprav je še vedno kupe.
S tega vidika je unikaten in niti ne drag, saj je oblikovno pravi avto razreda GT s ceno pod 30 tisočaki. Za vse tiste, ki gledajo predvsem na obline, šele nato na vsebino, je prava kupčija. Glede vsebine pa je seveda tako, da tudi CLA lahko navduši z močnimi bencinskimi ali dizelskimi motorji, a je krepko dražji. Osnovnega CLA 180 za ceno pod 30 tisočaki poganja 1,33-litrski turbobencinar s sto kilovati, najcenejši dizelski stroj je CLA 180 d, stane 33.530 evrov in ima 85 kilovatov. Na vrhu je trenutno AMG CLA 35 4Matic + z 225 kilovati in ceno 50.660 evrov. Pozneje prihaja še AMG CLA 45 s 310 kilovati oziroma 422 konjskimi močmi.
Vse nove CLA sicer povezujejo sodobna platforma ter urejena in futuristična kabina iz razreda A z dvema zaslonoma, elektronskimi merilniki in asistentom MBUX, ki s prepoznavanjem gest poskrbi za dodatno mero inteligence v notranjosti. Različne komfortne funkcije in funkcije MBUX so še enostavnejše in bolj intuitivne. Poleg tega je Mercedes-Benz izboljšal glasovno upravljanje z uporabo ključne besede »Hey Mercedes«. Zdaj namreč prepozna aktualne odgovore z vse več področij.
Nova je storitev energizing coach, ki povezuje različne sisteme udobja v vozilu. Če je povezana pametna ura vivoactive3 ali kakšna druga združljiva Garminova naprava, potem osebne vrednosti, kot sta raven stresa ali kakovost spanca, povečajo natančnost priporočila.
Foto: Miloš Milač