Kako je Renaultov električni pionir ujel in prehitel prihajajoče tekmece Kako je Renaultov električni pionir ujel in prehitel prihajajoče tekmece Renault zoe je po sedmih letih krepko osvežen. Manj oblikovno, močno pa tehnično. Renaultov električni pionir je dobil dva zmogljiva motorja z 80 ali 99 kilovati ter baterijo zmogljivosti 52 kilovatnih ur z izjemno energijsko gostoto. Tako je zoe odlično pripravljen na jesenski spopad s tekmeci.
Paradoksi in dobrote velikega mercedesa Paradoksi in dobrote velikega mercedesa Ob prenovi mercedes-benza razreda V, ki je te dni zapeljal na naše ceste, smo se poglobili v njegov položaj na trgu, ki je splošni javnosti precej skrit. O novostih zato spodaj, nekaj jih je, v nadaljevanju pa kratka zgodba o razredu V.
Novi clio – skoraj domači adut za nove zmage Novi clio – skoraj domači adut za nove zmage Renault clio je brez dvoma že desetletja najbolj slovenski avtomobil, z dobrimi štirimi metri dolžine v peti generaciji pa ob oblikovni evoluciji in za malo več denarja ponuja veliko tehnične sodobnosti in dobrega počutja.
Novi 2008 bo PSA izstrelil med velesile trga malih SUV Novi 2008 bo PSA izstrelil med velesile trga malih SUV Oglat, velik in tudi povsem električen 2008 cilja na prodajni vrh.
Nemci poskrbeli za rast prodaje avtov v Evropi, Hrvati so nam tesno za petami Nemci poskrbeli za rast prodaje avtov v Evropi, Hrvati so nam tesno za petami Prejšnji mesec je na evropskem avtomobilskem trgu prišlo do rahlega zasuka. Prodaja je prvič po lanskem avgustu zrasla, sicer za skromne štiri promile. Sosednja Hrvaška pa se je po prodaji avtov približala Sloveniji.

Obetavna Fordova priključnohibridna dostavnika, ki pijeta po kapljicah

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
tovorni promet   dodaj
tovorna vozila   dodaj
Ford dodaj
 
Čas branja: 3 min
19.05.2019  21:20
Fordova priključna hibrida tourneo custom in transit custom sta v praksi porabila le 3,3 litra bencina na sto kilometrov, poroča Ford.
Obetavna Fordova priključnohibridna dostavnika, ki pijeta po kapljicah
Foto: Ford

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
tovorni promet   dodaj
tovorna vozila   dodaj
Ford dodaj

Fordova strategija določa prihodnost ne le potniških, temveč tudi gospodarskih vozil, najpomembnejše smernice pa so hibridna vozila in električni pogoni.

Priključnohibridna tourneo in transit custom

Eden od korakov v elektrifikaciji je tourneo custom PHEV, ki se je pridružil zdajšnjemu modelu transit custom PHEV. Oba imata enak serijski hibridni pogon, pri čemer se eden uporablja za prevoz tovora, drugi pa za prevoz potnikov.

Za Ford pomeni kratica PHEV plug-in hybrid electric vehicle ali vozilo s hibridnim pogonom, ki se lahko polni iz omrežja in ima v nekaterih primerih popolnoma električni pogon. Se sliši zapleteno? Nekoliko je, vendar je v vsakem primeru zanimivo.

Glavni pogon je Fordov trivaljni motor ecoboost 1,0 z močjo 92 kilovatov (125 konjskih moči), ki ga poznamo iz osebnih vozil, a kar je najpomembneje, motor ne poganja koles. Gre namreč za serijski hibrid, kjer motor z notranjim izgorevanjem nima mehanske povezave s kolesi, temveč poganja generator. Motor je nameščen vzdolžno (pri klasičnih modelih prečno), nanj pa je priključen generator, ki pošilja elektriko v akumulator ali v elektromotor. Za pogon se uporablja električni motor z močjo 95 kilovatov, ki je tam, kjer je ponavadi menjalnik.

Baterije imajo skupno zmogljivost 13,6 kilovatne ure, so pod tlemi na zadnji strani in se lahko napajajo tudi iz omrežja. Čas polnjenja popolnoma praznih baterij znaša 5,5 ure na klasični domači vtičnici, a se lahko skrajša z uporabo močnejših polnilnikov. Povsem napolnjene baterije zadoščajo za 50 kilometrov popolnoma električne vožnje, s polnim rezervoarjem goriva pa znaša doseg 500 kilometrov.

Vožnja je podobna vožnji pri popolnoma električnem vozilu, ni klasičnega menjalnika in voznik izbere samo smer vožnje naprej ali nazaj oziroma parkiranje. Gibanje je popolnoma tiho, saj vozilo spelje v električnem načinu, potem se lahko glede na razmere ali dolžino vožnje bolj ali manj vključi tudi bencinski motor.

Koliko je vse to smiselno?

Pravzaprav zelo, ker rešuje nekatera glavna vprašanja elektrifikacije, kot sta doseg in cena. Električni pogon je idealen za dostavna vozila, težava pa je v tem, da je doseg še vedno omejen na 150 do 200 kilometrov, cena vozila pa je zelo visoka. Pri tem sta ta dva elementa povezana; večji doseg zahteva večje (in dražje) baterije.

Od 20 do 30 odstotkov dražji

Pričakujemo, da bo cena na sredini med dizelskim in električnim modelom oziroma da bodo priključni hibridi od 20 do 30 odstotkov dražji kot dizelski. Poraba goriva je večinoma odvisna od tega, kako ga uporabljate; če prevozite majhno število kilometrov, lahko skoraj popolnoma vozite na elektriko, ki jo polnite iz omrežja.

Poraba le 3,3 litra

V Fordu poudarjajo, da je bilo povprečje porabe 20 vozil, ki so jih uporabljali za testiranje v Londonu (pri čemer so poskušala pokriti večino njihove značilne uporabe), približno 3,3 litra na sto kilometrov, izpusti ogljikovega dioksida pa 75 gramov na kilometer.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog 15

Volkswagen vstopa v elektrodobo z novo generacijo električnih avtov in celostno storitvijo, ki bo elektrifikacijo približala tudi...

AVTO
Posel
Posel Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? 2

Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je...

AVTO
PAL
PAL BMW serije 3: sposobnost razvajati in zabavati 3

Nova serija 3 je občutno večja, vendar lažja, zmogljivejša in varčnejša. Poleg tega ni izgubila glavnih sposobnosti – razvajati in...

AVTO
Nasveti
Nasveti Zakaj je poslovni najem tako drag in kako nam pomaga pri ocenjevanju

Vsaka kategorija ima svoja merila, pomen stroškov pa je različen. V vsakem primeru pa velja, da je pametno sestavljen avto najboljši...

AVTO
Novosti
Novosti Range rover evoque: športnim terencem v posmeh in bratom v ponos 9

Po cestah, makadamu in rekah Grčije smo se pognali z novim range roverjem evoquom, najprestižnejšim in najdražjim kompaktnim SUV ta hip.

AVTO
Novice
Novice Prepih na avtotrgu, svetovni zmagovalci in poslovni finalisti

Na evropske trge, tudi slovenskega, se je vrnila zima. Padci prodaje so kar precejšnji. Gre le za ciklično nihanje? V tem tednu smo...

FINANCE
Slovenska podjetja: leto 2018 v znamenju rekordnih dobičkov, pa tudi velike rasti stroškov dela

Stroški dela medletno poskočili za 11 odstotkov, na drugi strani pa se povečuje obseg prostih denarnih sredstev