Avto

Obetavna Fordova priključnohibridna dostavnika, ki pijeta po kapljicah

Fordova priključna hibrida tourneo custom in transit custom sta v praksi porabila le 3,3 litra bencina na sto kilometrov, poroča Ford.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.05.2019 21:20
Čas branja: 3 min

Fordova strategija določa prihodnost ne le potniških, temveč tudi gospodarskih vozil, najpomembnejše smernice pa so hibridna vozila in električni pogoni.

Priključnohibridna tourneo in transit custom

Eden od korakov v elektrifikaciji je tourneo custom PHEV, ki se je pridružil zdajšnjemu modelu transit custom PHEV. Oba imata enak serijski hibridni pogon, pri čemer se eden uporablja za prevoz tovora, drugi pa za prevoz potnikov.

Za Ford pomeni kratica PHEV plug-in hybrid electric vehicle ali vozilo s hibridnim pogonom, ki se lahko polni iz omrežja in ima v nekaterih primerih popolnoma električni pogon. Se sliši zapleteno? Nekoliko je, vendar je v vsakem primeru zanimivo.

Glavni pogon je Fordov trivaljni motor ecoboost 1,0 z močjo 92 kilovatov (125 konjskih moči), ki ga poznamo iz osebnih vozil, a kar je najpomembneje, motor ne poganja koles. Gre namreč za serijski hibrid, kjer motor z notranjim izgorevanjem nima mehanske povezave s kolesi, temveč poganja generator. Motor je nameščen vzdolžno (pri klasičnih modelih prečno), nanj pa je priključen generator, ki pošilja elektriko v akumulator ali v elektromotor. Za pogon se uporablja električni motor z močjo 95 kilovatov, ki je tam, kjer je ponavadi menjalnik.

Baterije imajo skupno zmogljivost 13,6 kilovatne ure, so pod tlemi na zadnji strani in se lahko napajajo tudi iz omrežja. Čas polnjenja popolnoma praznih baterij znaša 5,5 ure na klasični domači vtičnici, a se lahko skrajša z uporabo močnejših polnilnikov. Povsem napolnjene baterije zadoščajo za 50 kilometrov popolnoma električne vožnje, s polnim rezervoarjem goriva pa znaša doseg 500 kilometrov.

Vožnja je podobna vožnji pri popolnoma električnem vozilu, ni klasičnega menjalnika in voznik izbere samo smer vožnje naprej ali nazaj oziroma parkiranje. Gibanje je popolnoma tiho, saj vozilo spelje v električnem načinu, potem se lahko glede na razmere ali dolžino vožnje bolj ali manj vključi tudi bencinski motor.

Koliko je vse to smiselno?

Pravzaprav zelo, ker rešuje nekatera glavna vprašanja elektrifikacije, kot sta doseg in cena. Električni pogon je idealen za dostavna vozila, težava pa je v tem, da je doseg še vedno omejen na 150 do 200 kilometrov, cena vozila pa je zelo visoka. Pri tem sta ta dva elementa povezana; večji doseg zahteva večje (in dražje) baterije.

Od 20 do 30 odstotkov dražji

Pričakujemo, da bo cena na sredini med dizelskim in električnim modelom oziroma da bodo priključni hibridi od 20 do 30 odstotkov dražji kot dizelski. Poraba goriva je večinoma odvisna od tega, kako ga uporabljate; če prevozite majhno število kilometrov, lahko skoraj popolnoma vozite na elektriko, ki jo polnite iz omrežja.

Poraba le 3,3 litra

V Fordu poudarjajo, da je bilo povprečje porabe 20 vozil, ki so jih uporabljali za testiranje v Londonu (pri čemer so poskušala pokriti večino njihove značilne uporabe), približno 3,3 litra na sto kilometrov, izpusti ogljikovega dioksida pa 75 gramov na kilometer.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki
Avto
AvtoMiloš Milač Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki 5

Iz globin primerjalnega testa PRIMA, kjer je med deveterico tekmecev zmagal ford focus, podrobno o stroških servisov, zavarovanja in dobavnih rokih.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.