Fordova strategija določa prihodnost ne le potniških, temveč tudi gospodarskih vozil, najpomembnejše smernice pa so hibridna vozila in električni pogoni.
Priključnohibridna tourneo in transit custom
Eden od korakov v elektrifikaciji je tourneo custom PHEV, ki se je pridružil zdajšnjemu modelu transit custom PHEV. Oba imata enak serijski hibridni pogon, pri čemer se eden uporablja za prevoz tovora, drugi pa za prevoz potnikov.
Za Ford pomeni kratica PHEV plug-in hybrid electric vehicle ali vozilo s hibridnim pogonom, ki se lahko polni iz omrežja in ima v nekaterih primerih popolnoma električni pogon. Se sliši zapleteno? Nekoliko je, vendar je v vsakem primeru zanimivo.
Glavni pogon je Fordov trivaljni motor ecoboost 1,0 z močjo 92 kilovatov (125 konjskih moči), ki ga poznamo iz osebnih vozil, a kar je najpomembneje, motor ne poganja koles. Gre namreč za serijski hibrid, kjer motor z notranjim izgorevanjem nima mehanske povezave s kolesi, temveč poganja generator. Motor je nameščen vzdolžno (pri klasičnih modelih prečno), nanj pa je priključen generator, ki pošilja elektriko v akumulator ali v elektromotor. Za pogon se uporablja električni motor z močjo 95 kilovatov, ki je tam, kjer je ponavadi menjalnik.
Baterije imajo skupno zmogljivost 13,6 kilovatne ure, so pod tlemi na zadnji strani in se lahko napajajo tudi iz omrežja. Čas polnjenja popolnoma praznih baterij znaša 5,5 ure na klasični domači vtičnici, a se lahko skrajša z uporabo močnejših polnilnikov. Povsem napolnjene baterije zadoščajo za 50 kilometrov popolnoma električne vožnje, s polnim rezervoarjem goriva pa znaša doseg 500 kilometrov.
Vožnja je podobna vožnji pri popolnoma električnem vozilu, ni klasičnega menjalnika in voznik izbere samo smer vožnje naprej ali nazaj oziroma parkiranje. Gibanje je popolnoma tiho, saj vozilo spelje v električnem načinu, potem se lahko glede na razmere ali dolžino vožnje bolj ali manj vključi tudi bencinski motor.
Koliko je vse to smiselno?
Pravzaprav zelo, ker rešuje nekatera glavna vprašanja elektrifikacije, kot sta doseg in cena. Električni pogon je idealen za dostavna vozila, težava pa je v tem, da je doseg še vedno omejen na 150 do 200 kilometrov, cena vozila pa je zelo visoka. Pri tem sta ta dva elementa povezana; večji doseg zahteva večje (in dražje) baterije.
Od 20 do 30 odstotkov dražji
Pričakujemo, da bo cena na sredini med dizelskim in električnim modelom oziroma da bodo priključni hibridi od 20 do 30 odstotkov dražji kot dizelski. Poraba goriva je večinoma odvisna od tega, kako ga uporabljate; če prevozite majhno število kilometrov, lahko skoraj popolnoma vozite na elektriko, ki jo polnite iz omrežja.
Poraba le 3,3 litra
V Fordu poudarjajo, da je bilo povprečje porabe 20 vozil, ki so jih uporabljali za testiranje v Londonu (pri čemer so poskušala pokriti večino njihove značilne uporabe), približno 3,3 litra na sto kilometrov, izpusti ogljikovega dioksida pa 75 gramov na kilometer.