Kako je Renaultov električni pionir ujel in prehitel prihajajoče tekmece Kako je Renaultov električni pionir ujel in prehitel prihajajoče tekmece Renault zoe je po sedmih letih krepko osvežen. Manj oblikovno, močno pa tehnično. Renaultov električni pionir je dobil dva zmogljiva motorja z 80 ali 99 kilovati ter baterijo zmogljivosti 52 kilovatnih ur z izjemno energijsko gostoto. Tako je zoe odlično pripravljen na jesenski spopad s tekmeci.
Paradoksi in dobrote velikega mercedesa Paradoksi in dobrote velikega mercedesa Ob prenovi mercedes-benza razreda V, ki je te dni zapeljal na naše ceste, smo se poglobili v njegov položaj na trgu, ki je splošni javnosti precej skrit. O novostih zato spodaj, nekaj jih je, v nadaljevanju pa kratka zgodba o razredu V.
Novi clio – skoraj domači adut za nove zmage Novi clio – skoraj domači adut za nove zmage Renault clio je brez dvoma že desetletja najbolj slovenski avtomobil, z dobrimi štirimi metri dolžine v peti generaciji pa ob oblikovni evoluciji in za malo več denarja ponuja veliko tehnične sodobnosti in dobrega počutja.
Novi 2008 bo PSA izstrelil med velesile trga malih SUV Novi 2008 bo PSA izstrelil med velesile trga malih SUV Oglat, velik in tudi povsem električen 2008 cilja na prodajni vrh.
Nemci poskrbeli za rast prodaje avtov v Evropi, Hrvati so nam tesno za petami Nemci poskrbeli za rast prodaje avtov v Evropi, Hrvati so nam tesno za petami Prejšnji mesec je na evropskem avtomobilskem trgu prišlo do rahlega zasuka. Prodaja je prvič po lanskem avgustu zrasla, sicer za skromne štiri promile. Sosednja Hrvaška pa se je po prodaji avtov približala Sloveniji.

(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
tovorni promet   dodaj
tovorna vozila   dodaj
električna...   dodaj
Mercedes dodaj
NMC dodaj
 
Čas branja: 4 min
23.05.2019  02:22
Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi
Foto: Daimler AG - Product Communicati

Obveščaj me o novih člankih:  
tovorni promet   dodaj
tovorna vozila   dodaj
električna mobilnost   dodaj
Mercedes dodaj
NMC dodaj

Mercedes je v Hannovru prvič javno predstavil električno različico mestnega eCitara, s katerim največji evropski proizvajalec avtobusov vstopa v elektromobilnost javnega potniškega prevoza.

Soditi, ali je ta vstop pozen ali ne, je težko, resda so nekateri proizvajalci z električnimi avtobusi na trgu že več kot pet let, a prodajne številke so majhne – večinoma govorimo o nekaj deset do sto vozilih. Celoten nemški trg je na začetku prejšnjega leta štel skupno floto le 190 električnih avtobusov.

Pri Mercedesu razlagajo, da so s svojim izdelkom namenoma počakali na pravi trenutek, ko je povpraševanje na trgu dovolj veliko za serijsko proizvodnjo in je tehnologija dovolj razvita, da omogoča zanesljivo in cenovno dostopno uporabo.

Baterije v zadku in na strehi

Avtobus je lahko opremljen z do desetimi moduli baterij NMC (nikelj-mangan-kobalt). Razporejeni so v zadku (tam so štirje moduli), od dva do šest modulov pa je lahko še na strehi. Lahko se premikajo naprej in nazaj glede na konfiguracijo potniškega prostora, tako da se doseže optimalna razporeditev mase in osnih obremenitev.

Največja zmogljivost baterij (pri izbiri desetih modulov) trenutno znaša 243 kilovatnih ur, kar pomeni, da ima eCitaro najmanj 150 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Ob tem Mercedes poudarja, da bodo baterije že čez leto ali dve nadomestile nove, še zmogljivejše, ki naj bi doseg povečale na najmanj 200 kilometrov.

Krmilna enota baterijskega sklopa skrbi za uravnavanje napetosti – to pomeni, da je napetost v vseh celicah baterijskega modula ves čas enaka, tako pri praznjenju kot pri polnjenju. S tem ne prihaja do preobremenitve posameznih celic, kar optimizira avtonomijo in podaljšuje življenjsko dobo baterij.

Toplotna črpalka

Ker je poraba električne energije za ogrevanje večja od porabe za samo vožnjo, je bila odločilnega pomena izbira optimalne rešitve, ki bo ponudila prijetno temperaturo potnikom in varčevala z energijo. Za najboljšo se je izkazala toplotna črpalka, združena s klimatsko napravo. Ta za medij uporablja ogljikov dioksid in zato lahko skrbi za ogrevanje in hlajenje potniškega prostora. Ogrevanje izkorišča tudi odvečno temperaturo, ki nastaja v baterijah, in toploto, ki nastaja pri zaviranju, v potniškem prostoru pa so nameščeni še dodatni grelci. Toplotna črpalka ponuja zadovoljivo ogrevanje vse do zunanje temperature minus 10 stopinj Celzija, za hladnejše podnebne razmere pa je vseeno treba dodati tudi grelce s pogonom na dizelsko ali biodizelsko gorivo. Čeprav se zdi to skregano z logiko električnega avtobusa brez izpustov, pa je treba poudariti, da so poraba in s tem povezani izpusti dodatnega grelca minimalni.

Regeneracija in »jadranje«

Avtobus je opremljen z ZF portalno pogonsko osjo AVE 130 z dvema elektromotorjema. Vsak ponuja 125 kilovatov in 485 newtonmetrov navora, tako da skupna pogonska moč znaša 250 kilovatov in 970 newtonmetrov navora. Elektromotorja, nameščena v pestih koles, delujeta pri vsakem zaviranju kot generatorja in proizvajata električno energijo, ki se prek pretvornikov skladišči v baterijah. Voznik lahko rekuperacijsko zaviranje uravnava z obvolansko ročico, pa tudi z nožno zavoro.

Ena najboljših rešitev, ki jo ponuja eCitaro, v primerjavi z drugimi električnimi avtobusi, ki smo jih preizkusili do zdaj, pa je tako imenovano jadranje, ki bi ga po svoje lahko primerjali s funkcijo ecoroll, ko se pri klasičnih pogonih menjalnik prestavi v prosti tek. Avtobus se takrat giblje izključno na podlagi svoje inercije. Ker je električni pogonski sklop manj kompleksen, je mnogo manj notranjih uporov, ki bi zavirali vozilo. Glede na topografijo terena se včasih vozniku zdi, da bi se avtobus dobesedno lahko kotalil v nedogled, ne da bi voznik stopil na plin.

To se močno kaže pri porabi električne energije – približno 40-minutna vožnja po mestnih ulicah Mannheima je zahtevala manj kot 10 odstotkov shranjene elektrike v baterijah, pri tem pa moramo poudariti, da je bilo vključeno tudi gretje, za katero smo že zapisali, da je energijsko mnogo bolj potratno od same vožnje.

(Pre)velik odziv

Po jesenski prvi javni predstavitvi je Mercedes presenetil izjemno velik odziv prevoznikov, ki že želijo naročiti eCitara. Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov, a pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve. Zamenjava voznih parkov mora biti namreč postopna, saj je vzporedno treba graditi infrastrukturo, poleg tega pa ta hip električni avtobusi tudi še niso primerni za uporabo na vseh linijah.

Govoriti o ceni je vedno nehvaležno; pri električnih avtobusih velja nepisano pravilo, da so avtobusi trenutno približno še enkrat dražji od klasičnih dizelskih, pri čemer pa je treba poudariti, da višja cena ni le zaradi dražjih komponent, temveč je dražja tudi sama proizvodnja, saj je čas izdelave vozila daljši.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog 15

Volkswagen vstopa v elektrodobo z novo generacijo električnih avtov in celostno storitvijo, ki bo elektrifikacijo približala tudi...

AVTO
PAL
PAL BMW serije 3: sposobnost razvajati in zabavati 3

Nova serija 3 je občutno večja, vendar lažja, zmogljivejša in varčnejša. Poleg tega ni izgubila glavnih sposobnosti – razvajati in...

AVTO
Nasveti
Nasveti Zakaj je poslovni najem tako drag in kako nam pomaga pri ocenjevanju

Vsaka kategorija ima svoja merila, pomen stroškov pa je različen. V vsakem primeru pa velja, da je pametno sestavljen avto najboljši...

AVTO
Novosti
Novosti Range rover evoque: športnim terencem v posmeh in bratom v ponos 9

Po cestah, makadamu in rekah Grčije smo se pognali z novim range roverjem evoquom, najprestižnejšim in najdražjim kompaktnim SUV ta hip.

FINANCE
Slovenska podjetja: leto 2018 v znamenju rekordnih dobičkov, pa tudi velike rasti stroškov dela

Stroški dela medletno poskočili za 11 odstotkov, na drugi strani pa se povečuje obseg prostih denarnih sredstev

FINANCE
Članki
Članki Britanski poslanci brez načrta, kak brexit bi radi. Mayeva bi šla, če potrdijo njen sporazum. So se možnosti za urejeni brexit povečale? 12

Premierka Theresa May je javno naznanila, "da je pripravljena storiti, kar je najboljše za državo in njeno stranko" -- odstopiti, da se...

FINANCE
Članki
Članki Tudi prenizka inflacija je lahko problematična 1

Kot so pokazali sveži podatki evropskega statističnega urada Eurosta, se je inflacija na evrskem območju marca oddaljila od cilja ECB