Nemški Volkswagen je včeraj objavil, da začenja resna pogajanja za gradnjo nove tovarne leta 2022 z zmogljivostjo 350 tisoč vozil. Z njo bo reševal polne zmogljivosti v Nemčiji in na Češkem. Za zdaj je znano, da bo nova tovarna v vzhodni Evropi, v boju pa so Srbija, Bolgarija in Turčija, pišejo tuji mediji. Predsednik uprave Škode Bernhard Meier pa dodaja, da sta v boju za tovarno le še dve lokaciji, a ne razkriva, kateri.
Volkswagen je že novembra lani objavil potrebe po novi tovarni, včeraj pa sta nadzorni svet in upravni odbor skupine Volkswagen potrdila namero in dodala, da se začenjajo resna pogajanja za lokacijo nove megatovarne.
V boju Srbija, Bolgarija in Turčija
Kot možne lokacije je omenil le širšo regijo vzhodne Evrope, dodal, da začenja pogajanja z državami, ki so ostale v boju za novo tovarno, a ni izrecno navedel lokacij. Nemški mediji pa so objavili, da mednje sodijo Srbija, Bolgarija in Turčija, kjer bodo sprva izdelovali škodo karoq in seata ateco.
Razlog za novo lokacijo je načrtovana dodatna obremenitev trenutnih proizvodnih zmogljivosti v Nemčiji in na Češkem. V petletnem načrtu je Volkswagen predvidel, da nemški tovarni v Emdnu in Hannovru postaneta center za proizvodnjo električnih avtomobilov skupine Volkswagen, proizvodnjo trenutnih modelov pa bo prerazporedil na druge lokacije. Novega passata bo od leta 2022 izdeloval v češkem Kvasinyju poleg škode superb.
Nova tovarna bo izdelovala škodo karoq in seata ateco
Posledično bo tovarna v Kvasinyju leta 2022 opustila proizvodnjo škode karoq in seata atece, oba modela pa bosta nov dom našla v novi tovarni v vzhodni Evropi.
Po besedah prvega človeka Škode bo zmogljivost nove tovarne 350 tisoč vozil, kar je približno 60 odstotkov več od zmogljivosti Revoza. V primeru presežnega povpraševanja lahko zmogljivost celo podvojijo na 700 tisoč vozil.
Vodenje nove tovarne bo prevzela znamka Škoda, izdelovala pa bo tudi modele drugih znamk. Glede na napovedi proizvodnje modela karoq in seata ateca bi lahko nova tovarna izdelovala tudi novega volkswagna tiguana z enako zasnovo.
Škodine tovarne polno obremenjene že zdaj
Škoda se s polno zmogljivostjo sooča že danes. Tovarni v Mladi Boleslav in Kvasinyju sta polno obremenjeni. Po Meierjevih besedah bi Škoda lahko letos prodala sto tisoč vozil več od trenutnega načrta, če bi imela dodatne razpoložljive zmogljivosti.
Lani je češki proizvajalec v lasti Volkswagna v Mladi Boleslav in Kvasinyju izdelal 886.100 avtomobilov. Zmogljivosti je lani delno sprostil s pomočjo Volkswagnove tovarne v nemškem Osnabrucku, ki je prevzela del proizvodnje škode karoq in lakiranje 60 tisoč enot nove škode fabie.
Škoda ima letos pravo modelno ofenzivo. Pred kratkim je v čeških tovarnah zagnala proizvodnjo novega kompaktnega modela scala, naslednika rapida. Jeseni začne prodajo novega športnega terenca kamiq (zagon proizvodnje je poleti), konec leta pa bo predstavila novo generacijo škode octavie.