Avto

Električni volkswagen ID.3, ki bo prizemljil Teslo

Prihodnje leto na trg prihaja električni volkswagen ID.3 z dosegom od 330 do 550 kilometrov in začetno ceno od približno 30 tisoč evrov. Prednaročil začenjajo zbirati že danes.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
08.05.2019 13:25
Dopolnjeno: 08.05.2019 16:28
Čas branja: 5 min
Električni volkswagen ID.3, ki bo prizemljil Teslo
Volkswagen z ID.3 postaja tudi proizvajalec ljudskih električnih avtomobilov

Kot je v nedavnem intervjuju dejal prvi mož Volkswagna Herbert Diess, so v starem svetu konkurenca Toyota, Hyundai in francoski proizvajalci, v novem svetu pa je to Tesla. Presenetljive napovedi proizvajalca, ki je po proizvodnji vsaj 15-krat večji. V skladu z novim pogledom je koncern pripravil prvo množično električno vozilo. ID.3 je prvi volkswagen, zgrajen na novi osnovi MEB (modular electric drive), in začenja novo dobo za nemški koncern, ki je bil še pred nekaj leti povsem osredotočen na konvencionalne motorje ter se je zapletel v eno največjih avtomobilskih afer.

»Z ID.3 začenjamo tretje strateško poglavje za ikoničnim hroščem in golfom,« je na mednarodni predstavitvi v Berlinu dejal Jürgen Stackmann član uprave ter odgovorni za prodajo in marketing. »Z ID.3 smo električni avto pripravili na množično mobilnost.«

ID.3 ni prvi električni Volkswagen, ta naziv pripada golfu. Vendar električni golf ni del te zgodbe. Gre namreč za klasičen avto, ki so ga spremenili v električno vozilo. ID.3 je bil električni iskrici zvest od samega začetka. Tokrat ne gre za konceptno vozilo, za takšnega, kot ga vidite tukaj, z današnjim dnem v 29 evropskih državah začenjajo zbirati prednaročila. ID.3 bo na voljo s tremi različnimi velikostmi baterij z dosegom od 330 do 550 kilometrov po meritvenem ciklu WLTP.

Kaj pa realen doseg

Pričakovani realen doseg različice z baterijo zmogljivosti 58 kilovatnih ur, za katero pričakujejo največ povpraševanja, bo od 300 do 420 kilometrov. »Doseg je namreč odvisen od zunanjih temperatur in načina vožnje. Po zunanjih merah je ID.3 primerljiv z golfom, znotraj pa je prostoren kot večji avtomobil. Je dovolj majhen za urbana središča in dovolj prostoren, da izpolni potrebe družine kot prvi avto.«

Novi ID.3 bo omogočal polnjenje z močjo do 125 kilovatov. Na polnilni postaji s polnilno močjo 100 kilovatov bo tako tudi ID.3 z najmanjšo baterijo mogoče napolniti z energijo za 260-kilometrsko vožnjo v 30 minutah.

Začetna cena pod 30 tisoč evri

Privlačna je tudi začetna cena, ki v Nemčiji znaša nekaj manj kot 30 tisoč evrov. Cena v Sloveniji še ni znana, nekaj odstotkov višja pa bi morali biti zaradi višjega davka na dodano vrednost. Od te cene bo treba odšteti še subvencijo, ki v Sloveniji trenutno znaša 7.500 evrov. To pa so cene, s kakršnimi za zdaj ne more postreči niti Elon Musk. Obljuba o Modelu 3 za 35 tisoč dolarjev v Evropi realno pomeni bližje 45 tisoč, a cenovno ugodnejših različic v prodaji v Evropi še sploh ni.

»Premajhen doseg, predolgo polnjenje, predragi in neprivlačni avti – so bili glavni razlogi, da se večina ni odločila za električni avto. Toda 'ne morem' je del preteklosti. Volkswagen se skupaj s svojimi strankami podaja v novo obdobje – 'sedaj lahko',« je prepričan Stackmann.

»Električna mobilnost bo postala naša jedrna dejavnost. S tem namenom prerazporejamo svoje sredstva. V letih od 2019 do 2023 bo Volkswagen le v e-mobilnost vložil devet milijard evrov.« Ambiciozni so tudi načrti. »V prihodnjih desetih letih bomo v tovarnah po Evropi, na Kitajskem in v ZDA proizvedli več kot 10 milijonov električnih avtomobilov. Trenutno se ravzivja več kot 20 modelov. Leta 2020 se bodo na cestah pojavili prvi iz družine povsem električnih modelov ID.«

Pri Volkswagnu obljubljajo še, da bodo ID.3 kupcem izdelali ogljično nevtralno. »Sodelujemo s partnerji in dobavitelji, da proizvedemo baterijske celice le z uporabo zelene energije.«

Moč premikanja

»Če se v Volkswagnu nekaj odločimo, premaknemo stvari, veliko ljudi nam sledi. Platforma MEB nam, zahvaljujoč ekonomiji obsega, omogoča proizvodnjo električnih avtomobilov, ki si jih ljudje lahko privoščijo.« Ali z modelom ID.3. ustvarjajo dobiček? »V družbi smo zavezani zeleni mobilnosti, varovanju okolja, vendar smo na drugi strani gospodarska družba, ki skrbi za poslovanje ter delničarje. Naš cilj in načrt je, da z avtomobili družine ID ustvarjamo dobiček,« razkriva Stackmann.

Okrajšava ID pomeni pametna oblika (inteligent design). »Številka tri označuje kompakten razred, da začenjamo na sredini, pristop, ki smo ga vedno izpeljali uspešno. Kaže tudi na možnost širjenja ponudbe navzgor in navzdol.« Proizvodnjo ID.3 bodo zagnali konec leta, prvi kupci pa se jih bodo lahko razveselili sredi prihodnjega leta. Najpomembnejši trgi za prvega člana Volkswagnove električne družine bodo Norveška, Nemčija, Nizozemska, Francija, Združeno kraljestvo in Avstrija. Letno načrtujejo proizvodnjo 100 tisoč primerkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti 5

Volkswagen je lani prodal 422 tisoč električnih avtov in priključnih hibridov, v zahodni Evropi so ti pomenili kar 11 odstotkov prodaje, v Sloveniji pa je z električnimi presegel 50-odstotni delež

FINANCE
PMM
Elektrika pomaga, Volkswagnova delnica trese borze (skoraj) kot Teslina
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Elektrika pomaga, Volkswagnova delnica trese borze (skoraj) kot Teslina

»Naj začnem z očitnim: e-mobilnost je zmagala,« je v ponedeljek rekel Volkswagnov šef Herbert Diess in delnica VW je poletela, kot da bi bila Teslina.

FINANCE
PMM
Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni 2

Nemški Vokswagen je lani izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 20 odstotkov, na le 99,8 grama; s pomočjo legalnih trikov je cilj 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer zgrešil le za pol grama

FINANCE
PMM
Volkswagen ID.4 je svetovni avto leta 2021
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen ID.4 je svetovni avto leta 2021

V finalu izbora Svetovni avto leta 2021 je krono najboljšega odnesel električni volkswagen ID.4. Na prvo mesto smo ga postavili tudi na Financah.

FINANCE
Avto
Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem
Avto
AvtoAlbina Kenda Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem

Pri Volkswagnu pričakujejo, da bo letos tranzicijsko leto. Trenutno pa jim velik izziv pomeni pomanjkanje polprevodnikov

FINANCE
PMM
Električni volkswagen za 20 tisoč evrov in s kopico pametnih trikov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni volkswagen za 20 tisoč evrov in s kopico pametnih trikov 11

Volkswagen razkriva za zdaj še koncept dostopnega električnega avtomobila, ki ga bo skupaj z baterijami izdeloval v Španiji. Na prednjem steklu boste lahko gledali filme.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)