Kot je v nedavnem intervjuju dejal prvi mož Volkswagna Herbert Diess, so v starem svetu konkurenca Toyota, Hyundai in francoski proizvajalci, v novem svetu pa je to Tesla. Presenetljive napovedi proizvajalca, ki je po proizvodnji vsaj 15-krat večji. V skladu z novim pogledom je koncern pripravil prvo množično električno vozilo. ID.3 je prvi volkswagen, zgrajen na novi osnovi MEB (modular electric drive), in začenja novo dobo za nemški koncern, ki je bil še pred nekaj leti povsem osredotočen na konvencionalne motorje ter se je zapletel v eno največjih avtomobilskih afer.
»Z ID.3 začenjamo tretje strateško poglavje za ikoničnim hroščem in golfom,« je na mednarodni predstavitvi v Berlinu dejal Jürgen Stackmann član uprave ter odgovorni za prodajo in marketing. »Z ID.3 smo električni avto pripravili na množično mobilnost.«
ID.3 ni prvi električni Volkswagen, ta naziv pripada golfu. Vendar električni golf ni del te zgodbe. Gre namreč za klasičen avto, ki so ga spremenili v električno vozilo. ID.3 je bil električni iskrici zvest od samega začetka. Tokrat ne gre za konceptno vozilo, za takšnega, kot ga vidite tukaj, z današnjim dnem v 29 evropskih državah začenjajo zbirati prednaročila. ID.3 bo na voljo s tremi različnimi velikostmi baterij z dosegom od 330 do 550 kilometrov po meritvenem ciklu WLTP.
Kaj pa realen doseg
Pričakovani realen doseg različice z baterijo zmogljivosti 58 kilovatnih ur, za katero pričakujejo največ povpraševanja, bo od 300 do 420 kilometrov. »Doseg je namreč odvisen od zunanjih temperatur in načina vožnje. Po zunanjih merah je ID.3 primerljiv z golfom, znotraj pa je prostoren kot večji avtomobil. Je dovolj majhen za urbana središča in dovolj prostoren, da izpolni potrebe družine kot prvi avto.«
Novi ID.3 bo omogočal polnjenje z močjo do 125 kilovatov. Na polnilni postaji s polnilno močjo 100 kilovatov bo tako tudi ID.3 z najmanjšo baterijo mogoče napolniti z energijo za 260-kilometrsko vožnjo v 30 minutah.
Začetna cena pod 30 tisoč evri
Privlačna je tudi začetna cena, ki v Nemčiji znaša nekaj manj kot 30 tisoč evrov. Cena v Sloveniji še ni znana, nekaj odstotkov višja pa bi morali biti zaradi višjega davka na dodano vrednost. Od te cene bo treba odšteti še subvencijo, ki v Sloveniji trenutno znaša 7.500 evrov. To pa so cene, s kakršnimi za zdaj ne more postreči niti Elon Musk. Obljuba o Modelu 3 za 35 tisoč dolarjev v Evropi realno pomeni bližje 45 tisoč, a cenovno ugodnejših različic v prodaji v Evropi še sploh ni.
»Premajhen doseg, predolgo polnjenje, predragi in neprivlačni avti – so bili glavni razlogi, da se večina ni odločila za električni avto. Toda 'ne morem' je del preteklosti. Volkswagen se skupaj s svojimi strankami podaja v novo obdobje – 'sedaj lahko',« je prepričan Stackmann.
»Električna mobilnost bo postala naša jedrna dejavnost. S tem namenom prerazporejamo svoje sredstva. V letih od 2019 do 2023 bo Volkswagen le v e-mobilnost vložil devet milijard evrov.« Ambiciozni so tudi načrti. »V prihodnjih desetih letih bomo v tovarnah po Evropi, na Kitajskem in v ZDA proizvedli več kot 10 milijonov električnih avtomobilov. Trenutno se ravzivja več kot 20 modelov. Leta 2020 se bodo na cestah pojavili prvi iz družine povsem električnih modelov ID.«
Pri Volkswagnu obljubljajo še, da bodo ID.3 kupcem izdelali ogljično nevtralno. »Sodelujemo s partnerji in dobavitelji, da proizvedemo baterijske celice le z uporabo zelene energije.«
Moč premikanja
»Če se v Volkswagnu nekaj odločimo, premaknemo stvari, veliko ljudi nam sledi. Platforma MEB nam, zahvaljujoč ekonomiji obsega, omogoča proizvodnjo električnih avtomobilov, ki si jih ljudje lahko privoščijo.« Ali z modelom ID.3. ustvarjajo dobiček? »V družbi smo zavezani zeleni mobilnosti, varovanju okolja, vendar smo na drugi strani gospodarska družba, ki skrbi za poslovanje ter delničarje. Naš cilj in načrt je, da z avtomobili družine ID ustvarjamo dobiček,« razkriva Stackmann.
Okrajšava ID pomeni pametna oblika (inteligent design). »Številka tri označuje kompakten razred, da začenjamo na sredini, pristop, ki smo ga vedno izpeljali uspešno. Kaže tudi na možnost širjenja ponudbe navzgor in navzdol.« Proizvodnjo ID.3 bodo zagnali konec leta, prvi kupci pa se jih bodo lahko razveselili sredi prihodnjega leta. Najpomembnejši trgi za prvega člana Volkswagnove električne družine bodo Norveška, Nemčija, Nizozemska, Francija, Združeno kraljestvo in Avstrija. Letno načrtujejo proizvodnjo 100 tisoč primerkov.