Menda obstaja kar nekaj načinov, s katerimi dokažeš da si pravi Opel “fan”. Kdor se še ni predajal mesenim užitkom na zadnjem sedežu kakega njihovega karavana, si ogledal filma Manta, Manta ali pa ne prisega na Chio chips, potem mu denimo ostane nočna vožnja z matričnimi LED žarometi v kaki astri ali insigniji ali pa mehanski vklop luči na športnem modelu GT iz leta 1968. Luči se ob krepkem potegu ročice na sredinskem grebenu obrnejo okrog svoje osi, vse skupaj pa pospremi značilen kovinski zvok… pravi balzam za oči in ušesa, ob vsem skupaj pa se kaj hitro spomniš, da Opel ni “od včeraj”.
Še več, gre za avtomobilsko znamko, ki letos praznuje 120 let obstoja in tako sodi med najstarejše na svetu - po imenu pa je celo tretja najstarejša, za Peugeotom in Tatro. Začetek znamke Opel namreč sega v leto 1862, ko se je 25-letni metalurg Adam Opel odločil, da bo opustil delo v tujini in namesto tega v rojstnem mestu Rüsselheim odprl lastno podjetje, v katerem bo proizvajal - šivalne stroje. Ti so se odlično prodajali že od samega začetka, leta 1868 pa je Opel odprl svojo prvo tovarno ter naslednje leto vanje vpeljal prve parne stroje. Adam Opel se je pozneje proslavil s kolesi, saj so bili sinovi - pet jih je bilo - odlični kolesarji, po njegovi smrti 1895 pa je vajeti podjetja v roke prevzela žena Sophie ter po nasvetu sinov Carla, Wilhelma in Friedricha leta 1899 začela s proizvodnjo avtomobilov.
Poglavje iz avtomobilizma se je pri Oplu tako začelo pisati kar v garaži v Rüsselsheimu s 65 ročno izdelanimi vozili Opel Patentmotorwagen ‘System Lutzmann’. Že dve leti kasneje, leta 1901, so s svojim predelanim vozilom nastopili na gorski dirki na Heidelberg-Königstuhl in z veliko prednostjo zmagali.
Za prelomno velja leto 1909, ko je iz tovarne zapeljal tehnično inovativen in sodoben model 4/8 hp oziroma “Doktorwagen” - prvi avtomobil, ki ga je Opel zasnoval samostojno. Zaradi svoje kvalitetne izdelave in vzdržljivosti je namreč postal priljubljena izbira zdravnikov, ki so svoje paciente redno obiskovali v bolj odročnih krajih na podeželju. Ključ do uspeha je bila tudi cena, saj je bil s ceno med 4.000 do 5.000 mark tudi precej cenejši od ostalih vozil na trgu, v pokoj pa je spravil kar nekaj kočijažev.
Z investicijo milijon zlatih mark Opel leta 1924 povsem posodobi svojo proizvodnjo avtomobilov. Rüsselsheimska tovarna je prvi nemški izdelovalec, ki uvede metode prihodnosti proizvodnje velikega obsega, vključno s procesi tekočega traku za sestavljanje vozil.
Prvi tak avtomobil je bil znan kot "Laubfrosch" (drevesna žaba), zaradi njene zelene barve karoserije in štrlečih žarometov, vozilo pa postane cenovno dostopno tudi širši javnosti. Oplovi trgovci takrat uvedejo tudi revolucionarno novo storitev standardiziranega vzdrževanja po stalnih cenah.
Opel si je nato z izdelavo cenejših in dražjih avtomobilov v Nemčiji zagotovil kar 37,5-odstotni tržni delež, beležiti pa so začeli tudi uspehe na dirkališčih. Leta 1928 je tako Fritz von Opel z vozilom RAK 2 na zaprti progi AVUS pri Berlinu dosegel najvišjo hitrost 238 kilometrov na uro. Leta 1929 se ameriško podjetje General Motors odloči za nakup 80 odstotkov podjetja, leta 1931 pa postane stoodstotni lastnik.
Opel leta 1935 predstavi model olympia, prvi nemški serijski avtomobil s samonosno karoserijo – združena karoserija in okvir, ki sta v celoti narejena iz jekla. Prednosti: majhna teža, večja pasivna varnost in izboljšana aerodinamika. Inženirji v Rüsselsheimu hkrati razvijejo in patentirajo nov proizvodni proces: tako imenovano »poroko«, ki združi karoserijo s šasijo in z mehanskimi sklopi.
Pod taktirko GM sledi zelo uspešni model P4, prodanih je bilo več kot 100.000, pred vojno pa še modela olympia in kapitän - prav slednji je bil leta 1940 milijonti Opel. Med vojno so Oplove tovarne uničili, po vojni so se nekaj časa ukvarjali s tovornjaki in avtomobili, zasnovanih pred začetkom vojne.
Preboj jim je uspel leta 1950 s prenovljeno olympio, tri leta pozneje pa je predstavljen model olympia rekord, prvi Opel s karoserijo polne širine ali pontonom in z legendarno obliko rešetke hladilnika v obliki »ust morskega psa«.
Obenem je predstavljen opel rekord karavan, mešanica med avtomobilom in kombijem in seveda prvi karavan na trgu. Danes z besedo karavan označujemo vse prostorne družinske avtomobile. Letna proizvodnja preseže 100.000 enot, s stoto obletnico tovarne Opel pa je predstavljen novi kadett A.
Opel v 60. letih predstavi tri nove luksuzne modele: kapitän, admiral in diplomat. Ti prestižni šest- in osemvaljni paradni konji postanejo vzor svojega časa, vsi trije so bili dobro sprejeti in so takoj postali tržne uspešnice.
Na trg pridejo tudi rekord, kadett, admiral in športni GT. Reklamni slogan “Bolje je samo leteti” postane priljubljena krilatica, leta 1970 pa na trg prideta ascona in manta.
Manta je bila prvi evropski avto »pony car«, priljubljen predvsem pri mlajših voznikih, ki so ga znali tudi vešče predelati.»Mantafahrerji« so bili znani po tem, da so imeli spuščeno steklo na vozniških vratih ter skozi moleli roko.
Vrhunec dinamike je leta 1989 pomenila calibra, ki je nadaljevala zgodbo športnosti modela GT kot največje oblikovalske ikone. Kot športni kupe je ponudil za tisti čas neverjetno ugoden količnik zračnega upora - 0,26, avto na osnovi vectre pa je dosegel vsesplošno popularnost.
V osemdesetih letih se je Opel z modelom corsa začel uveljavljati v razredu mestnih avtomobilov, njen šarm pa je povsem omrežil ženske, saj so pokupile 60 odstotkov avtomobilov. Do danes so skupaj izdelali in prodali že okoli 14 milijonov cors, pred vrati pa je že šesta generacija corse, ki konec leta prihaja tudi v električni različici.
Uspehe kadetta že več generacij nadgrajuje astra, ki je za znamko pomenila preskok ter nov tehnološki mejnik. Z njo so pri Oplu želeli poudariti vesoljsko tehnologijo, leta 2008 pa debitira insignia, ki ji uspe kvantni skok proti pomladitvi blagovne znamke.
Opel je znan tudi po mnogih tehničnih novostih in inovacijah, poleg električne ampere med njimi danes prednjačijo matrični LED žarometi. Z njimi so opremljene skoraj vse insignije in četrtina aster, jeseni pa bodo z novo generacijo na voljo tudi v corsi.
Pri Oplu visok jubilej praznujejo tudi s posebno serijo oziroma paketi opreme modelov corsa, astra, insignia, zafira, crossland X, grandland X in mokka X. V pakete 120 let je tako vključena izbrana oprema za varnost in udobje kot so prilagodljivi led žarometi, parkirni senzorji, kamera, multifunkcijski volan … Pri Oplu Slovenija pravijo, da je cena za tovrstne pakete v primerjavi z izbiro posameznih opcij po ceniku dodatne opreme manjša za 30-35 odstotkov.
Opel je do danes skupno izdelal več kot 70 milijonov vozil, uspehe pa redno niza tudi v motošportu. Pri nas je posadka Tim Novak-Uroš Ocvirk v dirkalniku Opel ADAM R2 svojo prvo udeležbo v slovenskem državnem prvenstvu v reliju več kot upravičila ter lani osvojila naslov državnega prvaka v diviziji 2.
In Chio? Za blagovno znamko se skriva prav družina Opel. Besedo Chio namreč sestavljajo začetnice imen družinskih članov Carlo, Heinz in Irmgard von Opel, ki so čips prvič predstavili leta 1962.