Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je v prvih treh mesecih leta ustvaril 60 milijard evrov prihodkov, kar je 3,1-odstotna rast. Število prodanih osebnih in gospodarskih vozil se je zmanjšalo za 2,8 odstotka na 2.605.563. Rast prihodkov jim je kljub nižji prodaji uspela po zaslugi uspešnega poslovanja finančnega sektorja. Dobiček iz poslovanja pred izrednimi postavkami se je povečal za 600 milijonov na 4,8 milijarde evrov.
Družba je pripravila za milijardo evrov rezervacij negativnih posebnih postavk, ki izhajajo iz pravnih tveganj morebitnih tožb v zvezi z afero z izpusti. Dobiček pred obrestmi in davki se je v prvem trimesečju na letni ravni tako zmanjšal za 300 milijonov evrov na 3,9 milijarde evrov, je razvidno iz danes objavljenih poslovnih rezultatov.
Katere blagovne znamke so povečale prodajo
Rast prihodkov od prodaje so zabeležile znamke Volkswagen, Škoda in Seat, upad pa Audi in Porsche. Prihodki od prodaje osebnih vozil znamke Volkswagen so se povišali za 7,1 odstotka na 21,5 milijarde evrov v prvem trimesečju. Prodaja je malenkost nižja. V prvih treh mesecih leta 2019 so prodali 910 tisoč, v istem obdobju lani pa 912 tisoč osebnih avtomobilov.
Pri blagovni znamki Audi so se prihodki od prodaje s 15,3 milijarde evrov zmanjšali na 13,8 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja se je ustavil pri 1,1 milijarde evrov in je za dobro desetino nižji kot v istem obdobju lani (1,3 milijarde evrov).
Prodajo okrepila Škoda ...
Škoda je v prvem četrtletju prodala 275 tisoč avtomobilov, kar je dobrih sedem odstotkov več kot v začetku leta 2018, ko so prodali 256 tisoč avtomobilov. Prihodki od prodaje so se povečali za 8,2 odstotka na 4,9 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja je upadel za dobrih šest odstotkov na 410 milijonov evrov.
Porsche je ustvaril 4,2 milijarde evrov prihodkov, kar je manj kot v istem obdobju lani, ko so zabeležili 5,4 milijarde evrov. Predvsem zaradi manjše prodaje je upadel tudi dobiček iz poslovanja. Nižji je bil 11,6 odstotka in je znašal 829 milijonov evrov. V prvih treh mesecih so prodali 61 tisoč avtomobilov, letos pa 57 tisoč.
... in Seat
Španski Seat je letos prodajo okrepil za okoli pet odstotkov na 176 tisoč avtov. Prihodki od prodaje so se v prvem četrtletju povečali na 3,1 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja se je povečal za 5,5 odstotka na 89 milijonov evrov.
Načrti in izzivi v 2019
Volkswagen kljub številnim izzivom na trgu še naprej pričakuje, da bodo v letu 2019 kupcem prodali več avtomobilov kot leta 2018. Največje izzive vidijo v nepredvidljivi gospodarski situaciji, vse večji konkurenci, nestanovitnosti menjalnih tečajev in strožjih zahtevah meritvenega cikla WLTP. Načrtujejo 5-odstotno rast prihodkov od prodaje glede na predhodno leto.