Zgodovina se praviloma ponavlja kot farsa, na srečo pa obstaja sem in tja tudi kakšna izjema. MV agusta je bil lep kos druge polovice 20. stoletja motocikel s statusom, simbol in ikona, nepremagljiv na dirkaških pistah skozi vsa šestdeseta in z legendo dirkanja Giacomom Agostinijem do sredine sedemdesetih. Po smrti sina ustanovitelja tovarne, grofa Domenica Agusta, je tovarna leta 1980 zaprla svoja vrata.
Dvanajst let pozneje je blagovno znamko MV Agusta kupil Claudio Castiglioni, lastnik odcvetele Cagive, in v tovarni ob obali jezera Varese obudil izdelavo legendarnih MV agust. Čez pet let so predstavili novo legendo, MV agusto F4 750, še zdaj njihov najprepoznavnejši model, revolucionarni motor, ki je s svojimi zmogljivostmi in dizajnom pretresel trg superšportnih motociklov in postavil nove mejnike. Sledil je model brutale, ki je v vseh svojih različicah ostal eden najlepših naked motociklov na cesti.
A težave, predvsem s pomanjkanjem denarja, se niso nehale. Ko je bila MV Agusta na robu obstoja, se je pred leti pojavil nov rešitelj, Timur Sardarov, sin Rašida Sardarova, ruskega oligarha (in prijatelja Vladimirja Putina), vložil 50 milijonov evrov in resno prevzel vodenje tovarne. Prvi rezultat je model brutale 1000 ORO, lani so ga na najpomembnejšem evropskem sejmu motociklov EICMA 2018 razglasili za najlepšega.
S končno hitrostjo več kot 300 kilometrov na uro in neverjetnimi 212 konjskimi močmi so koncept »hyper naked« pripeljali do skrajnih meja tehnike, se hvalijo ustvarjalci. Osnova je tekmovalni Agustin motor F4 RC superbike, vse izkušnje, ki so jih pridobili na pisti, pa so uporabili pri zasnovi novega brutala ORO. Nova šasija in motor, eksotični materiali, najboljše zavore in vzmetenje na trgu, najnaprednejša varnostna elektronika … ni da ni.
Novega brutalneža je Avto center Šubelj, uradni zastopnik MV Aguste pri nas, predstavil v gostilni pod Krvavcem. Nagnetlo se je občudovalcev in poznavalcev, v zraku je viselo vprašanje: Če je že Slovenijo kot eno od redkih držav doletela čast, da lahko predstavi najnovejši dosežek MV Aguste, ali se bo našel dovolj finančno podprt cestni vitez, ki si bo motocikla neubranljivo zaželel? Na odgovor je bilo treba počakati samo en teden, potem se je pri Šublju pojavil srečnež in odpeljal mašino domov. Za 42.690 evrov ...