Avtonomni avti imajo pravo gorivo za pogon gostilniških debat. Avtomobilski romantiki so seveda vneti nasprotniki, druga skrajnost pa so verniki, ki se najraje »zadevajo« z Elonom Muskom. Šef Tesle je mimogrede ta teden z napovedmi presegel še samega sebe, opisuje Inverse. »Sredi prihodnjega leta bo po cestah ZDA vozilo milijon avtonomnih tesel, lastniki pa bodo krepko služili z oddajo svojih avtov – ti bodo postali robotaksiji,« obljublja.
Rezultati poslovanja Tesle so v zadnjem četrtletju spet slabi, zelo slabi, poroča Uroš.
A dejstvo je, da brez Elona Muska ne bi bilo tako hitre elektrifikacije avtomobilov, brez Mateja Čera iz Avantcarja pa ta ne bi toliko zajela Slovenije.
V avtonomnost verjamem kljub dobri meri skepse, tudi zaradi izkušenj. V prvem avtonomnem avtu sem se vozil že leta 2013, v nadzorovanem okolju Boschevega poligona v Nemčiji. A vseeno mislim, da bo do popolne avtonomnosti, ko bomo spustili volan in se mirno zatopili v dobro knjigo, minilo še veliko časa. Takrat pa se bodo naša življenja res korenito spremenila, beseda disrupcija je upravičena, brez pretiravanja.
Kateri so glavni izzivi in prednosti in kaj bomo počeli v avtonomnih avtih, pa so vse bolj zanimiva vprašanja, ki dobivajo vse jasnejše odgovore.
Avtonomna doba bo namreč krepko spremenila naše okolje, današnja mesta se bodo spremenila v pametna, kilometri parkirišč bodo ozeleneli ali pa bodo na njih zrasla nova naselja, gneče pa bodo postopoma izginile iz velemest in mest, tudi Ljubljane.
Izjemno zanimivo pa bo dogajanje v prehodnem obdobju. Že zdaj se namreč kalijo ideje in rešitve, ki nas počasi pomikajo v avtonomno dobo in ustvarjajo velike priložnosti za različne panoge. Slovenski Nervtech z rešitvami za avtonomne avte že sklepa posle in uspešno mreži vlagatelje.
Prav tako slovenski startup AV Living Lab pa je aprila v BTC Cityju organiziral vrhunski dogodek City as a Lab Summit, ki je združil avtomobiliste iz Audija, BMW, Daimlerja, Scanie, Italdesigna, Toyote in Nissana. Razvojnike iz Magne International in Helle, bančnike iz JPMorgan Chasa in »vremenarje« iz AccuWeather, ki se zaveda, kako pomembna in koliko bo vredna natančna vremenska napoved v avtonomni dobi. Podjetja iz različnih industrij se vse bolj tesno povezujejo, avtomobilisti pa nikoli več ne bodo tako neodvisni kot v preteklosti.
Pogoj za avtonomno vožnjo je 5G-omrežje, te teme pa se je podrobneje lotil Vasilij Krivec, ki piše, da ga želijo graditi vsa slovenska telekomunikacijska podjetja, ki ponujajo storitve mobilne telefonije in prenosa podatkov. Razpis za koncesije naj bi bil objavljen do konca tega leta. Vasilij v komentarju še piše, da bo razvoj 5G-sistemov odvisen predvsem od industrije, za kaprice uporabnikov pa je predrag.
Polnjenje električnih avtov bo na polnilnicah Elektra Ljubljana od 6. maja plačljivo. V distributerju elektrike pojasnjujejo, da so pred petimi leti imeli v Sloveniji skupno 120 električnih polnilnic, leta 2015 že 402. Od teh jih je imel 17 v lasti Elektro Ljubljana, danes jih ima 560, na njih pa je bilo opravljenih več kot 90 tisoč brezplačnih polnjenj. »Nadaljnji korak, to je plačljivo polnjenje električnih vozil, je logičen, ne želimo pa biti oderuški.«
Sedem električnih avtov smo primerjali s primerljivimi bencinskimi in dizelskimi različicami. Izračuni so zanimivi in deloma v prid električnim avtom, čeprav so ti kljub visoki subvenciji Eko sklada (7.500 evrov) precej dražji od klasično gnanih. A je cenejše njihovo vzdrževanje, predvsem pa energija. Zato velja: več se boste vozili, prej se vam bo povrnila naložba v električni avto.
Kje servisirate avto v garanciji in kje ga zares morate, vam svetuje Simona Toplak. Ste vedeli, da veljavnost garancije za avto ni povezana s servisi pri pooblaščenih serviserjih, nadzor AVK pa je pokazal, da ima kar polovica avtomobilskih proizvajalcev še vedno nejasno zapisane garancijske pogoje?
Uroš je pregledal rezultate poslovanja Volva in Hyundaia. Prodaja Hyundaia je na največjem svetovnem trgu v prvem trimesečju strmoglavila za 19 odstotkov, družba pa je vseeno prvič v zadnjih šestih trimesečjih povečala čisti dobiček. Švedski Volvo, tisti, ki izdeluje tovorna vozila, težko mehanizacijo, avtobuse in ladijske motorje, pa je po dobrem letu 2018 odlično posloval tudi v prvem četrtletju 2019. Prodaja je zrasla za petino.
Boštjan je odpotoval v Španijo, kjer je tokrat užival v razkošju osveženega mercedes-benza razreda V. Velik kombi v treh dolžinah, s štirivaljnimi dizelskimi motorji moči vse do 176 kilovatov namreč ponuja udobje in razkošje, ki pritiče tej znamki. V bo kmalu tudi povsem električen EQV z dosegom 400 kilometrov. S to znamko je tesno povezan tudi Anže Kopitar, med nedavnim obiskom v Sloveniji se je presedel v novi GLE.
Uroš je na slovenskih cestah užival za volanom porschejev, tudi novega 911, Jure pa je preveril cene bencina in dizla. Te so ta teden spet poskočile.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.