Avto

Pot v prihodnost, kjer nič več ne bo tako kot danes

Si upate sanjati o avtonomnih avtih? Opisujem vam podrobno pot v novo, sicer še oddaljeno dobo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.04.2019 08:50
Dopolnjeno: 28.04.2019 12:04
Čas branja: 4 min

Avtonomni avti imajo pravo gorivo za pogon gostilniških debat. Avtomobilski romantiki so seveda vneti nasprotniki, druga skrajnost pa so verniki, ki se najraje »zadevajo« z Elonom Muskom. Šef Tesle je mimogrede ta teden z napovedmi presegel še samega sebe, opisuje Inverse. »Sredi prihodnjega leta bo po cestah ZDA vozilo milijon avtonomnih tesel, lastniki pa bodo krepko služili z oddajo svojih avtov – ti bodo postali robotaksiji,« obljublja.

Rezultati poslovanja Tesle so v zadnjem četrtletju spet slabi, zelo slabi, poroča Uroš.

A dejstvo je, da brez Elona Muska ne bi bilo tako hitre elektrifikacije avtomobilov, brez Mateja Čera iz Avantcarja pa ta ne bi toliko zajela Slovenije.

V avtonomnost verjamem kljub dobri meri skepse, tudi zaradi izkušenj. V prvem avtonomnem avtu sem se vozil že leta 2013, v nadzorovanem okolju Boschevega poligona v Nemčiji. A vseeno mislim, da bo do popolne avtonomnosti, ko bomo spustili volan in se mirno zatopili v dobro knjigo, minilo še veliko časa. Takrat pa se bodo naša življenja res korenito spremenila, beseda disrupcija je upravičena, brez pretiravanja.

Kateri so glavni izzivi in prednosti in kaj bomo počeli v avtonomnih avtih, pa so vse bolj zanimiva vprašanja, ki dobivajo vse jasnejše odgovore.

Avtonomna doba bo namreč krepko spremenila naše okolje, današnja mesta se bodo spremenila v pametna, kilometri parkirišč bodo ozeleneli ali pa bodo na njih zrasla nova naselja, gneče pa bodo postopoma izginile iz velemest in mest, tudi Ljubljane.

Izjemno zanimivo pa bo dogajanje v prehodnem obdobju. Že zdaj se namreč kalijo ideje in rešitve, ki nas počasi pomikajo v avtonomno dobo in ustvarjajo velike priložnosti za različne panoge. Slovenski Nervtech z rešitvami za avtonomne avte že sklepa posle in uspešno mreži vlagatelje.

Prav tako slovenski startup AV Living Lab pa je aprila v BTC Cityju organiziral vrhunski dogodek City as a Lab Summit, ki je združil avtomobiliste iz Audija, BMW, Daimlerja, Scanie, Italdesigna, Toyote in Nissana. Razvojnike iz Magne International in Helle, bančnike iz JPMorgan Chasa in »vremenarje« iz AccuWeather, ki se zaveda, kako pomembna in koliko bo vredna natančna vremenska napoved v avtonomni dobi. Podjetja iz različnih industrij se vse bolj tesno povezujejo, avtomobilisti pa nikoli več ne bodo tako neodvisni kot v preteklosti.

Pogoj za avtonomno vožnjo je 5G-omrežje, te teme pa se je podrobneje lotil Vasilij Krivec, ki piše, da ga želijo graditi vsa slovenska telekomunikacijska podjetja, ki ponujajo storitve mobilne telefonije in prenosa podatkov. Razpis za koncesije naj bi bil objavljen do konca tega leta. Vasilij v komentarju še piše, da bo razvoj 5G-sistemov odvisen predvsem od industrije, za kaprice uporabnikov pa je predrag.

Polnjenje električnih avtov bo na polnilnicah Elektra Ljubljana od 6. maja plačljivo. V distributerju elektrike pojasnjujejo, da so pred petimi leti imeli v Sloveniji skupno 120 električnih polnilnic, leta 2015 že 402. Od teh jih je imel 17 v lasti Elektro Ljubljana, danes jih ima 560, na njih pa je bilo opravljenih več kot 90 tisoč brezplačnih polnjenj. »Nadaljnji korak, to je plačljivo polnjenje električnih vozil, je logičen, ne želimo pa biti oderuški.«

Sedem električnih avtov smo primerjali s primerljivimi bencinskimi in dizelskimi različicami. Izračuni so zanimivi in deloma v prid električnim avtom, čeprav so ti kljub visoki subvenciji Eko sklada (7.500 evrov) precej dražji od klasično gnanih. A je cenejše njihovo vzdrževanje, predvsem pa energija. Zato velja: več se boste vozili, prej se vam bo povrnila naložba v električni avto.

Kje servisirate avto v garanciji in kje ga zares morate, vam svetuje Simona Toplak. Ste vedeli, da veljavnost garancije za avto ni povezana s servisi pri pooblaščenih serviserjih, nadzor AVK pa je pokazal, da ima kar polovica avtomobilskih proizvajalcev še vedno nejasno zapisane garancijske pogoje?

Uroš je pregledal rezultate poslovanja Volva in Hyundaia. Prodaja Hyundaia je na največjem svetovnem trgu v prvem trimesečju strmoglavila za 19 odstotkov, družba pa je vseeno prvič v zadnjih šestih trimesečjih povečala čisti dobiček. Švedski Volvo, tisti, ki izdeluje tovorna vozila, težko mehanizacijo, avtobuse in ladijske motorje, pa je po dobrem letu 2018 odlično posloval tudi v prvem četrtletju 2019. Prodaja je zrasla za petino.

Boštjan je odpotoval v Španijo, kjer je tokrat užival v razkošju osveženega mercedes-benza razreda V. Velik kombi v treh dolžinah, s štirivaljnimi dizelskimi motorji moči vse do 176 kilovatov namreč ponuja udobje in razkošje, ki pritiče tej znamki. V bo kmalu tudi povsem električen EQV z dosegom 400 kilometrov. S to znamko je tesno povezan tudi Anže Kopitar, med nedavnim obiskom v Sloveniji se je presedel v novi GLE.

Uroš je na slovenskih cestah užival za volanom porschejev, tudi novega 911, Jure pa je preveril cene bencina in dizla. Te so ta teden spet poskočile.

Želim vam uspešen delovni teden!

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu

Preverili smo prodajo avtomobilov v Evropi in podrobneje secirali prodajo dveh največjih - Volkswagna in Toyote v svetu, Evropi in Sloveniji. Katere so avtomobilske novosti na trgu, katere na slovenskem trgu. V Trajnostni mobilnosti o realni porabi električnih avtov, o točki preloma električnega nissana leafa in novih navadah Evropejcev na področju mobilnosti. Za konec pa še o novih cenikih Lexusa in Jaguar Land Roverja, ti so seveda ugodnejši kot lani.

FINANCE
PMM
Odločen DA za združitev Fiat Chryslerja in PSA ter največja imena leta 2020
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Odločen DA za združitev Fiat Chryslerja in PSA ter največja imena leta 2020

Teden analiz in koncev, takšnih in drugačnih. Načrtovana združitev dveh velikanov, FCA in PSA, je korak bližje izvedbi, saj so jo delničarji obeh podjetij v celoti podprli. Analizirali smo prodajo avtov v svetu, klasičnih in električnih. Sploh zadnji razkrivajo zanimiva imena, ki jih marsikdo sploh ne pozna. Preverili smo tudi decembrsko prodajo v Sloveniji. Ta je bila pričakovano slaba, a ne tako zelo kot spomladi. Seveda tudi tokrat ne moremo brez Tesle in Elona Muska ...

FINANCE
Avto
Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča
Avto
AvtoMiloš Milač Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča

Razburljiv teden, pod katerim sta se podpisala Renault z novo petletno strategijo in cene avtomobilov v Sloveniji z novim davkom na motorna vozila. Te razkrivajo res veliko, a ne le prihrankov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)