Korejski avtomobilski velikan Hyundai je v prvem letošnjem četrtletju čisti dobiček povečal za 24 odstotkov, na 645 milijonov evrov. Glavna zasluga za to gre dobri prodaji na domačem, južnokorejskem trgu in v ZDA, ki je izravnala upad prodaje na kitajskem trgu. Gre za prvo povečanje dobička v zadnjih šestih četrtletjih. Dobiček iz poslovanja se je povzpel na 614 milijonov evrov. Prihodki so se povečali za 6,9 odstotka, na 18,5 milijarde evrov.
Povečanje dobička so dosegli potem, ko so naznanili načrte za ustavitev proizvodnje v svoji najstarejši kitajski tovarni, kjer se spopadajo s presežnimi zmogljivostmi. Prodaja na Kitajskem je v prvem četrtletju upadla za slabo petino, na najnižjo raven po svetovni gospodarski krizi v letu 2009. Na tem trgu se je prodaja vseh avtomobilov v letu 2018 skrčila prvič v skoraj treh desetletjih, upadanje pa se nadaljuje tudi v prvem trimesečju tega leta. Med razlogi za slabo prodajo navajajo pomanjkanje privlačnih modelov ter vse večjo konkurenco lokalnih in svetovnih tekmecev.
Po svetu so prodali 1,02 milijona avtomobilov, v istem obdobju lani pa 1,05 milijona. Če ne upoštevamo Kitajske, so prodajo povečali za 0,4 odstotka, na 887.489 avtov. V Seulu napovedujejo, da se bo globalno povpraševanje okrepilo z uvedbo novih modelov na Kitajskem in da se bodo osredotočili na hitro rastoče trge – Indijo in države ASEAN (Združenje držav jugovzhodne Azije).
Na domačem trgu se je prodaja povečala za 8,7 odstotka, na najvišjo raven po letu 2002. Obrestoval se je začetek prodaje novega velikega športnega terenca palisade, medtem ko se ameriški in evropski proizvajalci ubadajo z upadom prodaje. V ZDA, drugem največjem avtomobilskem trgu, je Hyundai ujel prehod na športne terence in dosegel dvoodstotno rast, kar je bila prva rast prodaje po letu 2016.