Predvsem tehnična prenova je razredu V prinesla zmogljivejši in varčnejši pogonski sklop ter nekaj novosti pri opremi, ki bo zagotovila večje udobje. Hkrati pa so za konec leta napovedali še povsem električno različico.
Razred V je na ceste zapeljal pred petimi leti. Z njim je Mercedes takrat resno vstopil v segment prestižnih enoprostorcev, ki so lahko odlično družinsko vozilo ali pa delovno sredstvo, ko je govor o shuttle ali VIP-prevozih in ko želite svojim potnikom zagotoviti visoko raven udobja med vožnjo. Od takrat so prodali že skoraj 210 tisoč vozil, njegovo prisotnost pa so razširili tudi na trge zunaj Evrope.
Nova le odbijač in različica AMG
Če želite prenovljenega V prepoznati od zunaj, se boste morali zelo potruditi – dejansko so pri Mercedesu spremenili le prednji odbijač, ki motorju dovaja več zraka in se razlikuje predvsem v detajlih glede na izbrani paket opreme, pri modelu AMG line pa tudi masko, ki je dobila kromirane "diamante". Nova so še aluminijasta platišča in razširjen nabor zunanjih barv.
Pogled v notranjost razkriva, da so šle spremembe v podobni minimalistični smeri – spremenjeni so zračniki na armaturni plošči, dodana nova barva usnjenega oblazinjenja in novi vzorci dekorativnih elementov.
Novi motor 300d – 239 konjskih moči in 500 newtonmetrov …
Najpomembnejše novosti prenovljenega V so očem skrite – gre za povsem nov pogonski sklop. Dvolitrski štirivaljnik OM 654 je prvič našel svoje mesto v razredu V in je prvi Mercedesov štirivaljni dizelski motor, izdelan iz aluminija. Motor zagotavlja večjo moč ob manjši porabi goriva – ta naj bi se po besedah Mercedesovih inženirjev spustila do 5,9 litra na sto kilometrov, hkrati pa je še 35 kilogramov lažji od svojega predhodnika.
Motor je na voljo v treh zmogljivostih od 120 kilovatov(163 konjskih moči) prek 140 kilovatov (190 konjskih moči) do nove najzmogljivejše izvedbe s 176 kilovati (239 konjskimi močmi) in kar 500 newtonmetri navora.
Najzmogljivejši motor 300d prinaša še eno novost, in sicer funkcijo overtorque – ta, ko je potrebno, zagotovi dodatnih 30 newtonmetrov navora. Ta navor je na voljo le kratkotrajno – dokler voznik tišči stopalko plina do konca. S tem lahko V od nič do sto kilometrov na uro pospeši v samo 7,9 sekunde, kar je za tako vozilo izvrstno.
Ravno najzmogljivejša izvedba 300d bo verjetno k Mercedesu pripeljala nekaj dodatnih strank – tistih, ki si želijo največ.
Izjemen devetstopenjski samodejni menjalnik
Menjalnik je na voljo le en, vedno gre za devetstopenjski samodejni menjalnik 9G-tronic, ki je opremljen s pretvornikom navora (ta se ponaša s kar 92-odstotnim izkoristkom) in lahko prenaša do tisoč newtonmetrov navora. Njegovo delovanje si zasluži same pohvale in bi se z lahkoto postavil ob bok najboljšim dvosklopčnim izdelkom.
Menjalnik omogoča tri načine delovanja; poleg komfortnega je tu še športni način, kjer se prestavljanje izvaja pri višjih vrtljajih, in ročni način, ko voznik sam izbira želeno prestavo s stikali na volanu. Ravno ročni način omogoča vožnjo tudi v zelo nizkih vrtljajih, saj avtomatika v izbor prestave ne poseže prezgodaj, obilica navora, ki je na voljo v nizkih vrtljajih, pa poskrbi za zelo dobre vozne lastnosti.
Poleg zadnjega pogona, ki je seveda serijski, je opcijsko mogoče izbrati tudi stalni štirikolesni pogon 4matic, tudi v kombinaciji z njim pa zunanja višina vozila ostaja pod dvema metroma, s čimer lahko V brez skrbi zapelje v parkirne hiše.
Več varnosti
Mercedes v zadnjih letih postavlja merila, ko je govor o varnostnih sistemih v vozilih. Poleg sistema crosswind assist, ki pomaga ohranjati smer vožnje pri sunkih bočnega vetra, in sistema, ki zaznava voznikovo utrujenost, je V zdaj prejel tudi aktivno zavorno asistenco, ki zagotavlja samodejno zaviranje pred ovirami, če voznik ne odreagira. Asistenca zaznava tudi stoječe ovire in premikajoče se pešce.
Novost je še high beam assist plus, ki regulira dolgi snop žarometov in po potrebi izklaplja le določene segmente, tako da ne zaslepi voznikov, ki prihajajo nasproti oziroma vozijo pred nami, medtem ko okolica ostaja osvetljena.
Električni V do konca leta, doseg krepkih 400 kilometrov
V sklopu voženj s prenovljenim V smo si lahko ogledali tudi prototip njegove električne različice z imenom EQV. O njem za zdaj še ni znanih podrobnosti, doseg s povsem napolnjenimi baterijami naj bi se gibal okoli 400 kilometrov. Serijska različica bo jeseni predstavljena na salonu IAA v Frankfurtu, medtem ko naj bi se proizvodnja začela še pred koncem leta. Oblikovno EQV sledi Mercedesovim osebnim vozilom z električnim pogonom tako pri zunanjem oblikovanju kot tudi v notranjosti. Hkrati pa smo na armaturi lahko opazili tudi najnovejši multimedijski sistem MBUX, ki ga razred V sicer še ne ponuja, a naj bi ga, po neuradnih napovedih, prejel že kmalu.
Luksuzni sedeži iz razreda S
Za potrebe najzahtevnejših potnikov so novost v ponudbi luksuzni usnjeni sedeži, kot jih poznamo iz razreda S. V je lahko opremljen z dvema takšnima sedežema, ki sta nameščena v drugi sedežni vrsti. Sedeža sta opremljena z električnim pomikom, gretjem in hlajenjem, naslonjalom za noge in masažo s tremi programi. Sedeže smo preizkusili in lahko potrdimo, da so resnično udobni, kar še posebej velja tudi za njihovo masažno funkcijo.
Tri dolžine od 4,89 do 5,37 metra
V je še naprej na voljo v treh dolžinah; kratki (4,89 metra), podaljšani (5,14 metra) in zelo dolgi (5,37 metra), pri čemer je medosna razdalja pri najdaljši izvedbi za 23 centimetrov daljša kot pri krajših dveh.
V odvisnosti od dolžine se povečuje prostornost potniške kabine oziroma tovornega prostora. Sprejme lahko do šest potniških sedežev, ki so lahko obrnjeni v smeri vožnje ali pa drug proti drugemu. Če je sedežev manj (le po dva v sedežni vrsti), je možno dodati tudi premično konzolo z mizico, ki se po v tla vgrajenih tirnicah lahko premika naprej in nazaj ter je opremljena s hlajenimi ali ogrevanimi držali za pijačo.
Tovorni prostor je dostopen prek dvižnih vrat z možnostjo praktičnega ločenega odpiranja zgolj stekla na vratih, njegova prostornina pa se lahko poveča do dobrih pet kubičnih metrov (če odstranimo sedeže).
Foto: Daimler AG