Se bo bencin v torek prvič letos pocenil? Se bo bencin v torek prvič letos pocenil? Letos se je bencin podražil za 15 odstotkov, dizel za osem
Začetek slovenske elektrifikacije Volkswagna, Trumpov epilog in nova tovarna VW, morda bo v Srbiji... Začetek slovenske elektrifikacije Volkswagna, Trumpov epilog in nova tovarna VW, morda bo v Srbiji... Poudarki tega tedna so Volkswagnova elektrifikacija, tudi v Sloveniji, delni razplet Trumpovih groženj s carinami, analiza zanesljivosti znamk, VW tovarna v vzhodni Evropi, zanimivi novici iz hrvaškega Rimca in napoved novih cen bencina in dizla.
Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog Volkswagen vstopa v elektrodobo z novo generacijo električnih avtov in celostno storitvijo, ki bo elektrifikacijo približala tudi Slovencem. Distributer Volkswagna Porsche Slovenija bo v prihodnjih treh letih v infrastrukturo in storitve vložil milijon evrov.
Če bi bili vsi avti v Evropi čez noč električni, bi se izpusti CO2 zmanjšali le za 0,4 odstotka Če bi bili vsi avti v Evropi čez noč električni, bi se izpusti CO2 zmanjšali le za 0,4 odstotka To ne pomeni, da sta denar in trud za zmanjšanje izpustov brez veze, pomeni pa, da je akcija brez ZDA, Kitajske in Indije boj z mlini na veter. Rezultat za zdaj ni bistveno zmanjšanje obremenitve okolja, ampak bistveno povečanje občutka ljudi »ne me zafrkavat«
Ostareli šved z mladostnim značajem Ostareli šved z mladostnim značajem Volvo V40 tudi po sedmih letih odkrito navdušuje z nič kaj zastarelo podobo, kakovostjo, voznimi lastnostmi in varčnostjo, proti pokoju pa pelje tudi s privlačno ceno.

Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 6 min
23.04.2019  12:22
Na letošnjem dogodku degustacije porschejev (Porsche Road Tour) smo se zapeljali s caymanom, panamero, macanom, cayenom in novo generacijo ikonične carrere 911. Da bi bilo rapoloženje še bolj praznično, so bili avtomobili odeti v žive barve, kot velikonočni pirhi.
Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic
Foto: Uroš Božin

Obveščaj me o novih člankih:  

Ob prihodu na golfsko igrišče v Arboretumu Volčji Potok so nas pričakali nanizani jekleni lepotci. Še preden smo skočili za volan in prebudili 2.200-glavo konjenico, sta nas Porschejeva inštruktorja jasno poučila o novostih in pravilih vedenja. Letos smo vozili v skupini, v kateri ni bilo 911 turba S, smo pa lahko okusili novo panamero v različici GTS. Medtem ko se je ob začetnem izboru avtov večina zapodila proti carreri, panameri in caymanu, sem sam raje sedel v macana S, ki je v naši skupini zastopal najbolj ljudskega med porscheji.

Začetni del poti od Volčjega Potoka skozi Kamnik in Vrhpolje je raven in poln naselij, porsche pa si v takšnem okolju ne more niti pretegniti noge. Kljub najmanjši moči se je prav v macanu S najbolj slišalo pihanje turbine. Pospeševanje je odločno, 5,1 sekunde do stotice pa že sodi v kategorijo športnih avtomobilov. Tudi v zavojih se vede vzorno, lahkotno in udobno. Prostornost, uporabnost in cenovna dostopnost so razlog, da je macan najbolj prodajani porsche. Za različico S je treba odšteti vsaj 80 tisoč evrov, kar pa je v svetu porschejev in tokratne družbe zelo sprejemljivo.

Cesta se je začela z vzponi in zavoji, na vrsti pa je bila panamera GTS v mambovsko zeleni. V konvoju je zahvaljujoč štirilitrskemu osemvaljniku preglasila vse druge. V kabini je doživetje precej bolj umirjeno, saj vanjo ne prodre veliko zvoka. Pospešek v panameri ti vzame sapo, vožnja pa tudi v športnem načinu ni pretrda. V zavojih na podeželski cesti seveda ne more zagotoviti vozniške izkušnje kot carrera ali cayman, saj je prevelika in udobna. Panamera mora ob športnem biti tudi razkošen in družinski avto ter poslovna limuzina. Večopravilnost pa tudi nekaj stane, pri panameri GTS 186 tisoč evrov.

Končno sedem še v najbolj pričakovano (novo) carrero. Pred začetkom skozi ogledalo opazujem širši bok, ki objema zadnje kolo. Na kratkem odseku po Tuhinjski dolini jo nekajkrat poženem v više vrtljaje. Ob pritisku na plin me potisne v sedež, motor pa zapoje v znanem šestvaljnem tonu. Z enim očesom spremljam skakanje igle na merilniku vrtljajev od tri tisoč pa vse do več kot sedem tisoč. Merilnik hitrosti v trenutku doseže trimestna števila, če ne paziš, si hitro tudi krepko čez.

Nova carrera S do stotice poskoči že v 3,7 sekunde. Motor sploh ne daje slutiti, da je prisilno polnjen, saj je odziven in se zelo rad vrti. Ko pa ga prestaviš v normalen način, se podvozje sprosti, menjalnik prestavi nekaj prestav višje, motor pa se umiri. Ob izstopu iz avta poskušam s čevlji ne podrsati po pragu. V carreri se sedi tako nizko, da se je temu izogniti pravi izziv.

Skobacam se še v cayman GTS v turkizno modri barvi, ki jo pri Porscheju imenujejo miami modra. Sedeži me močno objamejo, med vožnjo pa se z avtom zlijeva v eno. Tu je voznik najbolj izpostavljen surovosti motorja in podlage. Čeprav ga poganja »le« štirivaljnik z 269 kilovati (365 konji), jezno prasketa, skoraj tako glasno kot z valji bolj obdarjena carrera ali panamera.

Ustvarjen je za zavoje. Sredinska postavitev motorja, med kabino in zadnjo osjo, zagotavlja, da se cayman ceste oklepa kot tirnic, športno podvozje pa vozniku sporoča vsako neravnino ali razpoko pod gumami. Po pospeških ne zaostaja veliko za carrero, do sto kilometrov potrebuje le 4,3 sekunde. Motor prostornine 2,5 litra se izogne najvišjim davčnim stopnjam, začetna cena je 95 tisoč evrov.

Za konec sem zadnji del poti po avtocesti odpeljal v Porschejevem velikanu cayenne turbo. Tu je vse podrejeno udobju in uporabnosti. Visoko sedenje in udobno vzmetenje sta kot nalašč za premagovanje dolgih poslovnih poti. Turborazličica je zagotovilo, da vas bodo na nemškem autobahnu prehiteli le najdrznejši. Cayenne turbo se kljub svoji masi zažene impresivno. Medtem ko v kabino ne spusti veliko zvokov, so pospeški neverjetni.

Konvoj porschejev je na poti z Vranskega dohitel starejši ferrari, ki pa ob vsakem pospeševanju nikakor ni mogel slediti cayennu. Štirikolesni pogon in 404 kilovati (550 konjev) so bili prevelik zalogaj za italijana. V zavojih cayenne svoje velikosti ne more skriti. Po ozkih cestah v okolici Volčjega Potoka pa bi ob bližnjih srečanjih s tovornjakom najraje pogledal kar stran. Težko pa je spregledati ceno Porschejevega orjaka, za katerega v različici turbo pričakujejo vsaj 192 tisoč evrov.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti V Slovenijo zapeljala športna ikona, ki poskrbi za užitke in dober donos 2

Zgodi se le približno vsakih sedem let, pa takrat toliko bolj odmeva. To je prihod novega porscheja 911 – avta, ki se na prvi pogled...

FINANCE
Članki
Članki Če bi prišlo do trdega brexita, bi z Easyjetom iz Ljubljane še lahko leteli tudi v Berlin? 2

Če bi morda prišlo do neurejenega britanskega izstopa iz EU – v Bruslju so v ponedeljek ta scenarij označili za vse verjetnejšega...

FINANCE
Članki
Članki Če bi prišlo do trdega brexita, bi VB za uvoz avtov uvedla 10-odstotno carino 7

Britanska vlada je danes naznanila, da bi v primeru trdega brexita za uvoz na britanski trg večinoma uvedla ničelne carine – a ne za...

FINANCE
Članki
Članki Premierka Mayeva je šla pred poslance - in ti so njen dogovor že tretjič zavrnili. Kaj sledi 3

Poglejmo, kako so danes britanski poslanci glasovali o vladnem predlogu za brexit in kaj lahko zdaj sledi. Kot opozarjajo politični...

FINANCE
Članki
Članki Britanski evroskeptik Nigel Farage je na 'epski pohod za brexit' privabil 300 ljudi 8

Čeprav je ljudi pozival, naj se mu pridružijo na pohodu od prvega do zadnjega kilometra, je v zadnjem hipu dejal, da bo sam odhodil le...

FINANCE
Članki
Članki V nemški predelovalni industriji so se aktivnosti marca krčile bolj od prvih ocen

To je tudi pomemben razlog, zakaj se je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI v marcu znova znižala

FINANCE
Članki
Članki Norveški paradržavni pokojninski sklad: umika se iz VW, namerava pa povečati naložbe na Otoku 1

Minulo poslovno leto za norveški paradržavni pokojninski sklad – podobno kot za številne druge pokojninske sklade – ni bilo najbolj...

FINANCE
Članki
Članki Britanski poslanci brez načrta, kak brexit bi radi. Mayeva bi šla, če potrdijo njen sporazum. So se možnosti za urejeni brexit povečale? 12

Premierka Theresa May je javno naznanila, "da je pripravljena storiti, kar je najboljše za državo in njeno stranko" -- odstopiti, da se...