Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 7 min
17.04.2019  00:01
Še ena vroča srebrna puščica s pečatom Roberta Lešnika. CLA je izjemno pomemben mercedes. Kar 70 odstotkov kupcev je novih, mlajših strank, kar tri četrtine teh pa jih ostane zvestih znamki.
Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci
Zasluge oblikovalskemu preporodu družbe gredo predvsem Gordonu Wagnerju, šefu oblikovanja nemške znamke, ter Robertu Lešniku, vodji oblikovanja zunanjosti mercedes-benzov.
Foto: Uroš Božin

Obveščaj me o novih člankih:  

Od nekdaj je veljalo, da so mercedesi bolj všeč starejšim ljudem. A tak pogled je precej zastarel. S starejšimi kupci seveda ni nič narobe, toda v podjetju s strategijo nenehne rasti prodaje nove stranke iščejo tudi med mlajšimi. Za to, da so kupci mercedesov predvsem starejši, niti niso bili krivi avtomobili, največja ovira je bila vedno cena. Zato so pri Mercedesu posegli tudi v cenovno bolj ljudske avtomobilske segmente, kar je bilo včasih nepredstavljivo. Oblikovni oddelek je dobil nalogo zasnove emocionalnih in nepredvidljivih avtomobilov, ki bi približali stuttgartsko zvezdo mlajšim.

Svojo dolgoletno željo so tako v Stuttgartu najbolje uresničili z razredom CLA. Prva generacija je pritegnila 750 tisoč kupcev, k znamki pa je na nekaterih trgih pripeljala do 70 odstotkov novih, predvsem mlajših strank. Čeprav še vedno oblikovno zažiga, se pri Mercedesu niso mogli upreti in na trg pošiljajo že novega. Prvi posnemovalci so se pojavili in v prihodnje jih bo še več. Pravega tekmeca pa še vedno ni, saj je majhen avto z zapeljivimi linijami težko oblikovati. To nam je priznal tudi Robert Lešnik, ki je bil na predstavitvi CLA glavni gost: »Seveda, večji avto je lažje oblikovati. Najlažje je oblikovati največje.«

Lešnik: Gre za boj med oblikovalsko ekipo in inženirji

»CLA je zelo pomemben avto za nas. V novi generaciji je postal bolj zrel, bolj odrasel. Sledi najnovejši oblikovalski filozofiji čutne čistosti, s katero smo začeli pri razredu S. Prva generacija CLA je bila še del stare filozofije, tako kot druga generacija CLS. Zdaj je motorni pokrov pet centimetrov nižji, maska ima previs v stilu nosu morskega psa.« Na zadku so zaradi večje širine ustvarili večje boke. »Celoten dizajn je bolj gladek. Na bočnem profilu smo prej imeli ostro linijo, zdaj je površina gladka.«

»Na zadku so prtljažna vrata in zadnji odbijač nevidni. Tu gre vedno za boj med oblikovalsko ekipo in inženirji. Zadaj smo naredili nižje dvodelne luči in dodali mačje luči pod prtljažnimi vrati. Inženirji so temu nasprotovali, saj to doda kompleksnost pri izdelavi in je dražje. Prav tako niso bili navdušeni nad gladkim zadkom, saj ta ustvarja višji nakladalni rob kot pri predhodniku ali razredu C. Toda pri CLA je zelo pomemben dizajn, C-razred pa je bolj praktičen.«

»Konkurenca uporablja kolesa premera 645 milimetrov. Zato so to pričakovali tudi od nas. Mi smo Mercedes, mi lahko naredimo drugače. Tako imamo kolesa premera 660 milimetrov, česar nima nihče drug. Na koncu je odločilno, kaj rečejo Dieter Zetsche, Ola Källenius in upravni odbor. In ko smo jim prvič pokazali model, so stopili na našo stran.«

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Prerasel razred C

CLA ni le daljši od limuzinskega razreda A, za nekaj milimetrov presega celo razred C. Še bolj kot v dolžino se je povečal v širino. Širši je za več kot pet centimetrov. Tu so tudi najočitnejše razlike v notranjosti. Več prostora je v predelu komolcev in ramen, v predelu nog in glave pa so spremembe minimalne. Notranjost je enaka kot v razredu A, to pomeni, da je prežeta z najnovejšimi asistenčnimi sistemi, skrbno izbranimi materiali, zaslonoma brez nadstreška, zračniki v obliki turbin, vse skupaj pa je odlično ergonomsko zasnovano. Za piko na i jo lahko osvetlite z najrazličnejšimi kombinacijami ambientalne osvetlitve in kabino spremenite v diskoteko.

Pamet iz razreda S

CLA je za zahtevne, vendar tudi sam od voznika pričakuje vožnjo brez napak, sicer posreduje in opozarja. Zmožen je tudi polavtonomne vožnje. Za dodatno pomoč je tu še izboljšan upravljalni multimedijski sistem MBUX, ki omogoča upravljanje prek drsnikov na volanu, na sredinski konzoli in zaslonu ter z glasovnim ukazom »Hey, Mercedes«. Za razpoloženje in udobje iz največjih mercedesov poskrbi Energizing Comfort Control, velnes na štirih kolesih, ki kombinira delovanje klimatske naprave, prezračevanje, gretje in masažo sedežev, ambientalno osvetlitev in glasbo.

Najbolj dinamičen med majhnimi

Kot v predhodniku se sedi zelo nizko, položaj za volanom in preglednost pa sta nekoliko boljša zaradi nižje armature plošče in motornega pokrova. CLA ni le dinamičnega videza, takšen je tudi v vožnji. V zavojih se ceste drži kot klop, še posebej, če je opremljen s štirikolesnim pogonom. V enem od umazanih zavojev so pnevmatike za trenutek zdrsnile, vendar zelo predvidljivo in obvladljivo.

Nagibanja širše karoserije z nižjim težiščem ni, celotna vozniška izkušnja pa je kljub športnim pedigrejem hkrati tudi udobna. Ena največjih kritik prve generacije je bila precej trda vožnja. Udobje je glede na nizko podvozje in 19-palčna platišča presenetljivo udobno. CLA je nedvomno najbolj športen kompaktni mercedes. Poudariti pa je treba, da so bila vsa testna vozila opremljena s prilagodljivim vzmetenjem. Serijsko je CLA opremljen z udobnim podvozjem, AMG line pa z znižanim.

Bogatejša ponudba bencinskih motorjev

Po Münchnu sem preizkusil tri pogonske sklope. Vstopnega dizla 180d, bencinskega 200 in zmogljivejšega bencinskega 220 s štirikolesnim pogonom. Bencinski motor CLA 200 s 120 kilovati (163 konjskih moči) ima zadosti moči, nekoliko mu je zmanjka le pri agresivnejših pospeševanjih. Kljub le 1,3-litrski delovni prostornini se oglaša prijetno in odločneje, kot bi pričakoval. Novi motor v ponudbi je dvolitrski bencinar z oznako 220, ki razvije 140 kilovatov (190 konjskih moči) in bo zadovoljil vse potrebe večine. Dvolitrski motorji v opremi AMG line za boljše doživetje dodatno predvajajo zvok motorja prek zvočnikov. Na bencinski strani sta trenutno v ponudbi še CLA 180 in 250.

Kot zadnjega sem zapeljal še CLA 180 z vstopnim dizelskim 1,5-litrskim motorjem, ki ima 85 kilovatov (116 konjičev). Neredko ga je bilo treba odločneje priganjati in precej hitro ostane brez sape. Trenutno je to edini dizelski motor na slovenskem trgu. Če vas mikajo iskrive vozne lastnosti, bo kmalu na voljo začinjena različica CLA 35 AMG (306 konjskih moči), prej ali slej pa lahko v ponudbi pričakujemo še divjaški CLA 45 AMG z okoli 400 »konji«.

Seksi mercedes za 30 tisočakov

Novi CLA je lep dokaz, da dobro oblikovanje ni rezervirano le za tiste z najglobljimi žepi. Za primerjavo smo v spodnji galeriji izbrali slike novega CLA ter večjega in precej dražjega CLS. Presenetljivo je CLA cenovno ugodnejši od limuzinskega razreda A. Z začetno ceno 29.990 evrov na trg prihaja maja, pri slovenskem zastopniku pa do konca leta načrtujejo prodati 60 primerkov. Za takšne, kot jih vidite tukaj, boste morali odšteti občutno več. Koliko več, pa je odvisno predvsem od vas.

Foto: Uroš Božin in Daimler

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Mercedes za VIP goste s krepkimi motorji, sedeži razreda S in kmalu tudi na elektriko

Preizkusili smo osveženi mercedes-benz razreda V. Velik kombi v treh dolžinah, s štirivaljnimi dizelskimi motorji moči vse do 176...

AVTO
Testi
Testi Osvajalski napad na čustva in razum 4

Mercedes-Benz A je najcenejša vstopnica v svet avtomobilskega prestiža, vendar športno navdahnjen, polno opremljen, moderen, tehnično...

AVTO
Novosti
Novosti Netipični mercedes z visoko vrednostjo 2

Na slovenske ceste je zapeljal novi mercedes-benz razreda B s tehniko in zasnovo razreda A, a precej bolj velikodušno prostornostjo in...

AVTO
Novosti
Novosti GT za drobiž

Mercedes-Benz na naših tleh predstavlja novi CLA – štirivratni kupe na osnovi razreda A oziroma kompaktne generacije mercedes-benzov....

FINANCE
Članki
Članki V nemški predelovalni industriji so se aktivnosti marca krčile bolj od prvih ocen

To je tudi pomemben razlog, zakaj se je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI v marcu znova znižala

FINANCE
Članki
Članki Več demokracije, ne kakistokracije

Evropske volitve štejejo, ker izbiramo ljudi, ki bodo soodločali o zakonodaji, ki je temelj za večinski del nacionalnih predpisov.

FINANCE
Članki
Članki Evrsko gospodarstvo: rast zgolj zaradi storitev, saj se proizvodnja krči 15

Obseg aktivnosti v evrskih predelovalnih panogah se je februarja skrčil, in to prvič po juniju 2013

FINANCE
(časovnica) Britanski poslanci imajo še eno sejo o brexitu. Deja vu ali preboj? Šef Siemensa na Otoku opozarja, da se VB smeši pred svetom 2

Kot menijo politični analitiki, so zdaj načelno možne tri opcije in med njimi je še vedno tudi trdi brexit ...