Avto

Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci

Še ena vroča srebrna puščica s pečatom Roberta Lešnika. CLA je izjemno pomemben mercedes. Kar 70 odstotkov kupcev je novih, mlajših strank, kar tri četrtine teh pa jih ostane zvestih znamki.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
17.04.2019 00:01
Čas branja: 7 min
Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci
Zasluge oblikovalskemu preporodu družbe gredo predvsem Gordonu Wagnerju, šefu oblikovanja nemške znamke, ter Robertu Lešniku, vodji oblikovanja zunanjosti mercedes-benzov. Foto: Uroš Božin

Od nekdaj je veljalo, da so mercedesi bolj všeč starejšim ljudem. A tak pogled je precej zastarel. S starejšimi kupci seveda ni nič narobe, toda v podjetju s strategijo nenehne rasti prodaje nove stranke iščejo tudi med mlajšimi. Za to, da so kupci mercedesov predvsem starejši, niti niso bili krivi avtomobili, največja ovira je bila vedno cena. Zato so pri Mercedesu posegli tudi v cenovno bolj ljudske avtomobilske segmente, kar je bilo včasih nepredstavljivo. Oblikovni oddelek je dobil nalogo zasnove emocionalnih in nepredvidljivih avtomobilov, ki bi približali stuttgartsko zvezdo mlajšim.

Svojo dolgoletno željo so tako v Stuttgartu najbolje uresničili z razredom CLA. Prva generacija je pritegnila 750 tisoč kupcev, k znamki pa je na nekaterih trgih pripeljala do 70 odstotkov novih, predvsem mlajših strank. Čeprav še vedno oblikovno zažiga, se pri Mercedesu niso mogli upreti in na trg pošiljajo že novega. Prvi posnemovalci so se pojavili in v prihodnje jih bo še več. Pravega tekmeca pa še vedno ni, saj je majhen avto z zapeljivimi linijami težko oblikovati. To nam je priznal tudi Robert Lešnik, ki je bil na predstavitvi CLA glavni gost: »Seveda, večji avto je lažje oblikovati. Najlažje je oblikovati največje.«

Lešnik: Gre za boj med oblikovalsko ekipo in inženirji

»CLA je zelo pomemben avto za nas. V novi generaciji je postal bolj zrel, bolj odrasel. Sledi najnovejši oblikovalski filozofiji čutne čistosti, s katero smo začeli pri razredu S. Prva generacija CLA je bila še del stare filozofije, tako kot druga generacija CLS. Zdaj je motorni pokrov pet centimetrov nižji, maska ima previs v stilu nosu morskega psa.« Na zadku so zaradi večje širine ustvarili večje boke. »Celoten dizajn je bolj gladek. Na bočnem profilu smo prej imeli ostro linijo, zdaj je površina gladka.«

»Na zadku so prtljažna vrata in zadnji odbijač nevidni. Tu gre vedno za boj med oblikovalsko ekipo in inženirji. Zadaj smo naredili nižje dvodelne luči in dodali mačje luči pod prtljažnimi vrati. Inženirji so temu nasprotovali, saj to doda kompleksnost pri izdelavi in je dražje. Prav tako niso bili navdušeni nad gladkim zadkom, saj ta ustvarja višji nakladalni rob kot pri predhodniku ali razredu C. Toda pri CLA je zelo pomemben dizajn, C-razred pa je bolj praktičen.«

»Konkurenca uporablja kolesa premera 645 milimetrov. Zato so to pričakovali tudi od nas. Mi smo Mercedes, mi lahko naredimo drugače. Tako imamo kolesa premera 660 milimetrov, česar nima nihče drug. Na koncu je odločilno, kaj rečejo Dieter Zetsche, Ola Källenius in upravni odbor. In ko smo jim prvič pokazali model, so stopili na našo stran.«

Prerasel razred C

CLA ni le daljši od limuzinskega razreda A, za nekaj milimetrov presega celo razred C. Še bolj kot v dolžino se je povečal v širino. Širši je za več kot pet centimetrov. Tu so tudi najočitnejše razlike v notranjosti. Več prostora je v predelu komolcev in ramen, v predelu nog in glave pa so spremembe minimalne. Notranjost je enaka kot v razredu A, to pomeni, da je prežeta z najnovejšimi asistenčnimi sistemi, skrbno izbranimi materiali, zaslonoma brez nadstreška, zračniki v obliki turbin, vse skupaj pa je odlično ergonomsko zasnovano. Za piko na i jo lahko osvetlite z najrazličnejšimi kombinacijami ambientalne osvetlitve in kabino spremenite v diskoteko.

Pamet iz razreda S

CLA je za zahtevne, vendar tudi sam od voznika pričakuje vožnjo brez napak, sicer posreduje in opozarja. Zmožen je tudi polavtonomne vožnje. Za dodatno pomoč je tu še izboljšan upravljalni multimedijski sistem MBUX, ki omogoča upravljanje prek drsnikov na volanu, na sredinski konzoli in zaslonu ter z glasovnim ukazom »Hey, Mercedes«. Za razpoloženje in udobje iz največjih mercedesov poskrbi Energizing Comfort Control, velnes na štirih kolesih, ki kombinira delovanje klimatske naprave, prezračevanje, gretje in masažo sedežev, ambientalno osvetlitev in glasbo.

Najbolj dinamičen med majhnimi

Kot v predhodniku se sedi zelo nizko, položaj za volanom in preglednost pa sta nekoliko boljša zaradi nižje armature plošče in motornega pokrova. CLA ni le dinamičnega videza, takšen je tudi v vožnji. V zavojih se ceste drži kot klop, še posebej, če je opremljen s štirikolesnim pogonom. V enem od umazanih zavojev so pnevmatike za trenutek zdrsnile, vendar zelo predvidljivo in obvladljivo.

Nagibanja širše karoserije z nižjim težiščem ni, celotna vozniška izkušnja pa je kljub športnim pedigrejem hkrati tudi udobna. Ena največjih kritik prve generacije je bila precej trda vožnja. Udobje je glede na nizko podvozje in 19-palčna platišča presenetljivo udobno. CLA je nedvomno najbolj športen kompaktni mercedes. Poudariti pa je treba, da so bila vsa testna vozila opremljena s prilagodljivim vzmetenjem. Serijsko je CLA opremljen z udobnim podvozjem, AMG line pa z znižanim.

Bogatejša ponudba bencinskih motorjev

Po Münchnu sem preizkusil tri pogonske sklope. Vstopnega dizla 180d, bencinskega 200 in zmogljivejšega bencinskega 220 s štirikolesnim pogonom. Bencinski motor CLA 200 s 120 kilovati (163 konjskih moči) ima zadosti moči, nekoliko mu je zmanjka le pri agresivnejših pospeševanjih. Kljub le 1,3-litrski delovni prostornini se oglaša prijetno in odločneje, kot bi pričakoval. Novi motor v ponudbi je dvolitrski bencinar z oznako 220, ki razvije 140 kilovatov (190 konjskih moči) in bo zadovoljil vse potrebe večine. Dvolitrski motorji v opremi AMG line za boljše doživetje dodatno predvajajo zvok motorja prek zvočnikov. Na bencinski strani sta trenutno v ponudbi še CLA 180 in 250.

Kot zadnjega sem zapeljal še CLA 180 z vstopnim dizelskim 1,5-litrskim motorjem, ki ima 85 kilovatov (116 konjičev). Neredko ga je bilo treba odločneje priganjati in precej hitro ostane brez sape. Trenutno je to edini dizelski motor na slovenskem trgu. Če vas mikajo iskrive vozne lastnosti, bo kmalu na voljo začinjena različica CLA 35 AMG (306 konjskih moči), prej ali slej pa lahko v ponudbi pričakujemo še divjaški CLA 45 AMG z okoli 400 »konji«.

Seksi mercedes za 30 tisočakov

Novi CLA je lep dokaz, da dobro oblikovanje ni rezervirano le za tiste z najglobljimi žepi. Za primerjavo smo v spodnji galeriji izbrali slike novega CLA ter večjega in precej dražjega CLS. Presenetljivo je CLA cenovno ugodnejši od limuzinskega razreda A. Z začetno ceno 29.990 evrov na trg prihaja maja, pri slovenskem zastopniku pa do konca leta načrtujejo prodati 60 primerkov. Za takšne, kot jih vidite tukaj, boste morali odšteti občutno več. Koliko več, pa je odvisno predvsem od vas.

Foto: Uroš Božin in Daimler

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.

FINANCE
Avto
Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu
Avto
AvtoUroš Božin Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu

Na testu nas je razvajal karavanski mercedes C, ki bolje kot kadarkoli pokaže, kaj vse zmorejo današnji avtomobili in česa čez nekaj let ne bodo več

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
Avto
AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1
Avto
AvtoAndraž Zupančič AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1 3

V Affalterbachu ne poznajo šale. Pravzaprav je nikoli niso, kajti to, kar so postavili na kolesa, je vedno znova navduševalo ljubitelje avtomobilov. A top pot so šli še korak dlje. Mogoče celo najdlje doslej. Avtomobil presežkov nosi ime C63 S AMG in ob njem lahko marsikdo ostane brez besed.

FINANCE
PMM
Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno 7

Osnovni EQE 350+ na slovenski trg prihaja z baterijo z izboljšanim toplotnim menedžmentom, porabo le 15,9 kilovatne ure na sto kilometrov in bogatejšo serijsko opremo, zato je nekaj dražji kot v Nemčiji.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)