Mercedes-Benz je pri novem GLB sicer ubral nekoliko drugačno oblikovalsko smer kot pri izrazito trendovskih GLA in GLC. Novinec po vzoru enoprostorca razreda B stavi na prostornost in praktičnost, kar je vidno tudi po bolj »škatlasti« zunanji podobi kot pri zgoraj omenjenih. GLB je zasnovan na kompaktni osnovi prednje gnanih mercedes-benzov (v novi generaciji so predstavljeni že razred A, B in CLA, sledi še GLA).
Z medosjem 2,83 metra GLB presega brate, zasnovane na isti osnovi, z dolžino 4,63 metra pa se postavlja ob bok športnemu CLA ter obenem od 15 do 25 centimetrov presega tekmece, kot so audi Q3, BMW X1, lexus UX in range rover evoque.
Posebnost GLB je, poleg oblike, ki spominja na robustnega terenca razreda G, sedemsedežna postavitev in prilagodljivost zadnjega dela kabine.
Po obljubah znamke je prostornost zadostna tudi na zadnjih sedežih. Poleg tega ima srednja vrsta zložljive v ravno dno deljive sedeže v razmerju 40 : 20 : 40 ter 14-centimetrski pomik – devet centimetrov naprej, ko je zaželena večja prostornina prtljažnika, ali pet centimetrov nazaj, ko nastopijo potrebe po dodatnem prostoru za kolena potnikov.
Konceptni GLB ima vgrajen dvolitrski turbobencinar s 165 kilovati (224 konjskimi močmi), kar seveda ne pomeni, da ne bodo na voljo tudi drugi motorji. Prednji del kabine – armaturna plošča in zasloni – so povzeti po razredu A in B.
Kompaktna družina je izjemno pomembna za Mercedes-Benz, lani je s 609 tisoč prodanimi avtomobili (razredi A, B, GLA in CLA) pomenila četrtino skupne prodaje osebnih vozil te znamke. Izjemno pomembni zanjo pa so tudi športni terenci, ti so imeli z več kot 800 tisoč prodanimi vozili še večji delež. To pa je tudi odgovor na morebitno vprašanje, zakaj Mercedes-Benz potrebuje dodaten kompaktni SUV. Poleg GLB namreč prihaja tudi bolj trendovski in manj uporaben GLA.