Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Škoda, ki se je znebila Volkswagnovega povodca

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
avtomobilska...   dodaj
Češka   dodaj
Volkswagen dodaj
Audi dodaj
 
Čas branja: 6 min
15.04.2019  20:40
Da ne bo pomote, Škodina novinka še vedno uporablja preverjeno tehnologijo, motorje in platformo koncerna, a tokrat je pri zasnovi niso omejevali in se v boj podaja brez kompromisov – tudi s tekmecem (golfom), ki ga Čehi neradi omenjajo.
Škoda, ki se je znebila Volkswagnovega povodca
Foto: Uroš Božin

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
Češka   dodaj
Volkswagen dodaj
Audi dodaj

Škoda zadnja leta uživa v rekordnih številkah. Medtem ko se je Volkswagen reševal iz dizelskega škandala, je Škoda po tihem in suvereno dosegala prodajne rekorde. Prodajne uspehe žanje z modeli octavia, kodiaq in karoq, med temi pa nikoli v polnem sijaju ni zablestel rapid, ki je ostal v senci octavie in fabie. Rapid, ki za marsikoga velja za najšibkejši člen Škodine ponudbe, prostor prepušča novinki scali. Številni so jo poimenovali kar češki golf, na Češkem pa se takšnega naziva otepajo.

Po gabaritih resnično sega med tekmice golfu, Čehi pa tega neradi omenjajo. »Ne želimo, da scalo omenjate kot tekmico golfu,« je priznal eden od inženirjev. Škoda je namreč v zadnjih letih dosegla zavidljive prodajne uspehe ter poskrbela za kar nekaj nemira v Wolfsburgu. Medtem ko rapidu niso dovolili, da bi se stegoval po razredu golfa, pa je tokrat škoda narejena na Volkswagnovi prečni modularni platformi MQB-A0, ki so jo Čehi raztegnili, kolikor je bilo mogoče, da bi zagotovili enega od svojih prodajnih adutov – prostornost. Medosna razdalja tako sega do kar 2.649 milimetrov, skupna dolžina pa je 4.362 milimetrov.

Oblikovna preprostost in podcenjenost

Zunanjost je oblikovana minimalistično in moderno. Spredaj izstopajo velika maska in trikotne luči, na motornem pokrovu pa je sredinska izboklina značilna za škode. Deluje sodobno ter na novo postavlja Škodin razred med fabio in octavio. Daljše telo boste prepoznali ob pogledu bočnega profila, za zadnjimi vrati je dodatno okno, ki zmanjša mrtva kota, celotna preža avta pa bolj od kombilimuzine spominja na pravega karavana. Na zadku namesto znaka prvič najdemo napis na steklu, ki se v slogu rapida konča z lučmi.

Brez trde plastike ne gre

Temo minimalizma so prenesli tudi v notranjost. Na armaturni plošči je le deset gumbov, s katerimi lahko upravljamo klimatsko napravo in ogrevanje sedežev, vrtljiva gumba za nastavljanje temperature pa sta po otipu podobna tistim pri audiju. Vse drugo upravljamo prek opcijskega do 9,2-palčnega zaslona na dotik, ki sledi liniji motornega pokrova in je postavljen v voznikovem vidnem polju. Za doplačilo bodo klasične merilnike zamenjali 10,25-palčni virtualni, s katerimi lahko po lastnem okusu prilagajate prikaz podatkov.

Materiali v kabini so pri vrhu prijetni na otip in prepričajo tudi po videzu, čez celotno širino jo je mogoče opremiti s ploščo v imitaciji lesa ali aluminija. Volan in ročna zavora sta oblečena v usnje, lepo oblikovana je tudi notranja ročica za odpiranje vrat. Nižje dele armaturne plošče ter večji del vrat pa pokriva bolj cenena in trda plastika.

Prostornost in uporabnost

Že na prvi pogled scala navduši s prostornostjo. Marsikatero rešitev so pri Škodi podredili prostornosti. Da je na sprednjih sedežih več prostora, je motor nagnjen naprej. Na zadnjih sedežih je prostor odmerjen zelo radodarno. Na zadnji klopi je 7,3 centimetra kolenskega prostora – kot v večji octavii. Vsi potniki imajo veliko prostora v predelu komolcev ter glave. Tudi če izberete panoramsko streho, ta ne posega v prostor zadnjih potnikov, saj se rolo odpira od zadaj naprej. Prtljažnik ima v osnovi 467 litrov prostornine, golf pa 380. Podrtje zadnjih sedežev v novinki prostornino poveča na 1.410 litrov. Zložiti je mogoče tudi sovoznikov sedež, to pa omogoča prevoz predmetov, dolgih tudi dva metra in pol.

Scala je od rapida tudi slabih devet centimetrov širša. To oblikovno ustvarja bolj športno postavo ter bolj dinamične vozne lastnosti. Po precej deževnih in spolzkih cestah v okolici Splita se zato nismo zapodili v zavoje. Vozniška izkušnja po prvih vtisih ni ravno športna, kot na primer v focusu, temveč tiha, nežna in lahkotna. Zasluga gre volanskem mehanizmu, ki je izredno lahek in ne preveč komunikativen. Vožnja je takšna, da bo zadovoljila večino kupcev. Vsa testna vozila so imela prilagodljivo in čvrsto športno vzmetenje, ki je spuščeno za 15 milimetrov in pri katerem je mogoče s pritiskom na gumb preklapljati med dvema nastavitvama podvozja. Pričakujejo, da bo tovarno 80 odstotkov avtomobilov zapustilo z običajnim vzmetenjem, ki pa ga bomo preizkusili na domačih cestah.

Preverjeni nemški motorni izbor

Pod motornim pokrovom bodo na voljo štirje pogonski sklopi: trije bencinski motorji TSI s prostornino 1,0 ali 1,5 litra in 1,6-litrski dizelski motor TDI z močjo od 66 (90) do 110 kilovatov (150 konjskih moči). Preizkusili smo močnejšo različico litrskega bencinskega trivaljnika, ki se izkaže za tiho, poskočno in varčno. Dobro se ujame s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Možna sta ročna menjalnika (5- ali 6-stopenjski) in 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG.

»Homologacija dizelskih motorjev je vse dražja, a v ponudbi imamo vseeno dizel – za tiste, ki letno prevozijo 30 tisoč kilometrov,« je priznal inženir, odgovoren za motorje. »Pričakujemo, da bo 80-odstotni delež bencinskih motorjev, okoli 15-odstotni dizelskih in pet odstotkov na pogon na zemeljski plin.« Pozneje lahko v ponudbi pričakujemo tudi hibridne različice.

Česa ne bo treba doplačati

Scala bo serijsko opremljena z asistenco za ohranjanje smeri po voznem pasu in radarsko asistenco z mestno funkcijo zaviranja v sili. Kot prva v razredu ima serijske zasenčene in dnevne luči, zadnje in zavorne luči ter meglenke z LED-tehnologijo. Za varnost skrbijo čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, stranski zračni blazini ter zračni blazini za glavo spredaj. S serijsko vgrajeno eSIM-kartico je scala vedno povezana ter omogoča storitve Klic v sili in dostop do mobilnih spletnih storitev. Za boljšo vlečno silo sprednjih koles je serijska tudi elektronska zapora diferenciala.

Več denarja za več avta

Škoda scala je več kot le naslednik rapida, ki je zavzel bolj nišni del razreda. Je resna predstavnica v zelo konkurenčnem C-razredu, kjer so ob bratrancu golfu še ford focus, kia ceed, Hyundayev i30 in seat leon. Enačba sodobnega dizajna, kakovosti, praktičnosti in dostopnosti, ki je Škodina vozila pognala na vrh prodajnih lestvic, je jasna tudi tukaj. Povsem brez žrtvovanja ni šlo – avto je od rapida za okoli dva tisočaka dražji, vendar precej bolj prepričljiv in bogatejše opremljen. Rapid je bil cenovno najugodnejši z opremo easy, ki je pri scali ni mogoče izbrati.

Scala je že v prodaji, prvi primerki bodo v salone zapeljali v sredini maja. Rapidov so v letu 2018 prodali skoraj tisoč, do konca leta pa načrtujejo prodajo 600 scal. Trenutno najcenejša scala s 85-kilovatnim bencinskim motorjem stane 15.583 evrov. Sredi poletja pa bo mogoče naročiti scalo s šibkejšim trivaljnikom in petstopenjskim menjalnikom za 15.046 evrov. Prav cena pa bi bila lahko za scalo, ki v latinščini pomeni stopnice, najvišja stopnica na poti uspeha.

Foto: Uroš Božin in Škoda

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Tri vprašanja, s katerimi se sreča vsak kupec kie ceed 19

Odgovarjamo na tri pomembna vprašanja. Kateri paket opreme izbrati, je vredno kupiti karavana ter po koliko kilometrih se vam povrne...

AVTO
Novosti
Novosti Šest elektrošokov z avtosalona v Ženevi

Električne novosti avtosalona v Ženevi, ki bodo krojile bližnjo in daljno prihodnost najhitreje rastočega avtomobilskega razreda.

AVTO
PAL
PAL Kia, izgovarjava imena brez cenenega prizvoka 1

Nova, že tretja generacija kie ceed prinaša kopico dobrih rešitev, zelo posrečen mozaik lastnosti – od tehnike, prostora, udobja do...

AVTO
Testi
Testi Kia ceed: nevsiljiva in izjemno dobra izbira 13

Vzporedni test: kia ceed 1.0 T GDI EX fresh in 1.4 T GDI LX edition

AVTO
Novice
Novice Kaj obljublja elektro revolucija iz Volkswagna

Dolgo napovedani električni volkswagen ID je dobil končno obliko, tehnične podatke in ceno. Bili smo na razkritju v Berlinu. Volkswagen...

AVTO
Nasveti
Nasveti Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? 10

Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu...

AVTO
Novice
Novice Električna prelomnica: marca na Norveškem presegli mejnik 12

Norvežani so nesporno vodilni po prodaji električnih vozil. Marca je bila večina novih prodanih avtomobilov električna.

AVTO
Novice
Novice Avtomobili, ki jih lastniki vozijo več kot 15 let 21

Vozni parki držav so vse starejši, glavni razlog za to pa so vse bolj kakovostni avtomobili. Ameriška študija razkriva, katere modele...