Avto

Škoda, ki se je znebila Volkswagnovega povodca

Da ne bo pomote, Škodina novinka še vedno uporablja preverjeno tehnologijo, motorje in platformo koncerna, a tokrat je pri zasnovi niso omejevali in se v boj podaja brez kompromisov – tudi s tekmecem (golfom), ki ga Čehi neradi omenjajo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
15.04.2019 20:40
Čas branja: 6 min

Škoda zadnja leta uživa v rekordnih številkah. Medtem ko se je Volkswagen reševal iz dizelskega škandala, je Škoda po tihem in suvereno dosegala prodajne rekorde. Prodajne uspehe žanje z modeli octavia, kodiaq in karoq, med temi pa nikoli v polnem sijaju ni zablestel rapid, ki je ostal v senci octavie in fabie. Rapid, ki za marsikoga velja za najšibkejši člen Škodine ponudbe, prostor prepušča novinki scali. Številni so jo poimenovali kar češki golf, na Češkem pa se takšnega naziva otepajo.

Po gabaritih resnično sega med tekmice golfu, Čehi pa tega neradi omenjajo. »Ne želimo, da scalo omenjate kot tekmico golfu,« je priznal eden od inženirjev. Škoda je namreč v zadnjih letih dosegla zavidljive prodajne uspehe ter poskrbela za kar nekaj nemira v Wolfsburgu. Medtem ko rapidu niso dovolili, da bi se stegoval po razredu golfa, pa je tokrat škoda narejena na Volkswagnovi prečni modularni platformi MQB-A0, ki so jo Čehi raztegnili, kolikor je bilo mogoče, da bi zagotovili enega od svojih prodajnih adutov – prostornost. Medosna razdalja tako sega do kar 2.649 milimetrov, skupna dolžina pa je 4.362 milimetrov.

Oblikovna preprostost in podcenjenost

Zunanjost je oblikovana minimalistično in moderno. Spredaj izstopajo velika maska in trikotne luči, na motornem pokrovu pa je sredinska izboklina značilna za škode. Deluje sodobno ter na novo postavlja Škodin razred med fabio in octavio. Daljše telo boste prepoznali ob pogledu bočnega profila, za zadnjimi vrati je dodatno okno, ki zmanjša mrtva kota, celotna preža avta pa bolj od kombilimuzine spominja na pravega karavana. Na zadku namesto znaka prvič najdemo napis na steklu, ki se v slogu rapida konča z lučmi.

Brez trde plastike ne gre

Temo minimalizma so prenesli tudi v notranjost. Na armaturni plošči je le deset gumbov, s katerimi lahko upravljamo klimatsko napravo in ogrevanje sedežev, vrtljiva gumba za nastavljanje temperature pa sta po otipu podobna tistim pri audiju. Vse drugo upravljamo prek opcijskega do 9,2-palčnega zaslona na dotik, ki sledi liniji motornega pokrova in je postavljen v voznikovem vidnem polju. Za doplačilo bodo klasične merilnike zamenjali 10,25-palčni virtualni, s katerimi lahko po lastnem okusu prilagajate prikaz podatkov.

Materiali v kabini so pri vrhu prijetni na otip in prepričajo tudi po videzu, čez celotno širino jo je mogoče opremiti s ploščo v imitaciji lesa ali aluminija. Volan in ročna zavora sta oblečena v usnje, lepo oblikovana je tudi notranja ročica za odpiranje vrat. Nižje dele armaturne plošče ter večji del vrat pa pokriva bolj cenena in trda plastika.

Prostornost in uporabnost

Že na prvi pogled scala navduši s prostornostjo. Marsikatero rešitev so pri Škodi podredili prostornosti. Da je na sprednjih sedežih več prostora, je motor nagnjen naprej. Na zadnjih sedežih je prostor odmerjen zelo radodarno. Na zadnji klopi je 7,3 centimetra kolenskega prostora – kot v večji octavii. Vsi potniki imajo veliko prostora v predelu komolcev ter glave. Tudi če izberete panoramsko streho, ta ne posega v prostor zadnjih potnikov, saj se rolo odpira od zadaj naprej. Prtljažnik ima v osnovi 467 litrov prostornine, golf pa 380. Podrtje zadnjih sedežev v novinki prostornino poveča na 1.410 litrov. Zložiti je mogoče tudi sovoznikov sedež, to pa omogoča prevoz predmetov, dolgih tudi dva metra in pol.

Scala je od rapida tudi slabih devet centimetrov širša. To oblikovno ustvarja bolj športno postavo ter bolj dinamične vozne lastnosti. Po precej deževnih in spolzkih cestah v okolici Splita se zato nismo zapodili v zavoje. Vozniška izkušnja po prvih vtisih ni ravno športna, kot na primer v focusu, temveč tiha, nežna in lahkotna. Zasluga gre volanskem mehanizmu, ki je izredno lahek in ne preveč komunikativen. Vožnja je takšna, da bo zadovoljila večino kupcev. Vsa testna vozila so imela prilagodljivo in čvrsto športno vzmetenje, ki je spuščeno za 15 milimetrov in pri katerem je mogoče s pritiskom na gumb preklapljati med dvema nastavitvama podvozja. Pričakujejo, da bo tovarno 80 odstotkov avtomobilov zapustilo z običajnim vzmetenjem, ki pa ga bomo preizkusili na domačih cestah.

Preverjeni nemški motorni izbor

Pod motornim pokrovom bodo na voljo štirje pogonski sklopi: trije bencinski motorji TSI s prostornino 1,0 ali 1,5 litra in 1,6-litrski dizelski motor TDI z močjo od 66 (90) do 110 kilovatov (150 konjskih moči). Preizkusili smo močnejšo različico litrskega bencinskega trivaljnika, ki se izkaže za tiho, poskočno in varčno. Dobro se ujame s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Možna sta ročna menjalnika (5- ali 6-stopenjski) in 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG.

»Homologacija dizelskih motorjev je vse dražja, a v ponudbi imamo vseeno dizel – za tiste, ki letno prevozijo 30 tisoč kilometrov,« je priznal inženir, odgovoren za motorje. »Pričakujemo, da bo 80-odstotni delež bencinskih motorjev, okoli 15-odstotni dizelskih in pet odstotkov na pogon na zemeljski plin.« Pozneje lahko v ponudbi pričakujemo tudi hibridne različice.

Česa ne bo treba doplačati

Scala bo serijsko opremljena z asistenco za ohranjanje smeri po voznem pasu in radarsko asistenco z mestno funkcijo zaviranja v sili. Kot prva v razredu ima serijske zasenčene in dnevne luči, zadnje in zavorne luči ter meglenke z LED-tehnologijo. Za varnost skrbijo čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, stranski zračni blazini ter zračni blazini za glavo spredaj. S serijsko vgrajeno eSIM-kartico je scala vedno povezana ter omogoča storitve Klic v sili in dostop do mobilnih spletnih storitev. Za boljšo vlečno silo sprednjih koles je serijska tudi elektronska zapora diferenciala.

Več denarja za več avta

Škoda scala je več kot le naslednik rapida, ki je zavzel bolj nišni del razreda. Je resna predstavnica v zelo konkurenčnem C-razredu, kjer so ob bratrancu golfu še ford focus, kia ceed, Hyundayev i30 in seat leon. Enačba sodobnega dizajna, kakovosti, praktičnosti in dostopnosti, ki je Škodina vozila pognala na vrh prodajnih lestvic, je jasna tudi tukaj. Povsem brez žrtvovanja ni šlo – avto je od rapida za okoli dva tisočaka dražji, vendar precej bolj prepričljiv in bogatejše opremljen. Rapid je bil cenovno najugodnejši z opremo easy, ki je pri scali ni mogoče izbrati.

Scala je že v prodaji, prvi primerki bodo v salone zapeljali v sredini maja. Rapidov so v letu 2018 prodali skoraj tisoč, do konca leta pa načrtujejo prodajo 600 scal. Trenutno najcenejša scala s 85-kilovatnim bencinskim motorjem stane 15.583 evrov. Sredi poletja pa bo mogoče naročiti scalo s šibkejšim trivaljnikom in petstopenjskim menjalnikom za 15.046 evrov. Prav cena pa bi bila lahko za scalo, ki v latinščini pomeni stopnice, najvišja stopnica na poti uspeha.

Foto: Uroš Božin in Škoda

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
To je prva samostojna električna Kia z 800 voltno arhitekturo hrvaškega Rimca
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač To je prva samostojna električna Kia z 800 voltno arhitekturo hrvaškega Rimca 10

Kia EV6 si osnovo in tehniko deli z ioniqom 5 – prvim električnim avtov nove znamke, ki izhaja iz Hyundaia.

FINANCE
Avto
Nova azijska kia sportage, Evropa dobi drugačnega
Avto
AvtoMiloš Milač Nova azijska kia sportage, Evropa dobi drugačnega 4

Kia je predstavila že četrto generacijo kompaktnega športnega terenca sportage. Predstavljen novinec je namenjen azijskemu trgu, evropski sportage bo drugačen. Razkrili ga bodo jeseni.

FINANCE
Avto
Razkošna kia sorento prinaša vrednote prve generacije
Avto
AvtoMiloš Milač Razkošna kia sorento prinaša vrednote prve generacije 2

Kia sorento četrte generacije na trg prinaša duh prve generacije. Res veliko avtomobila za ugodno ceno, kar je sicer odvisno od načina financiranja. Cena osnovnega dizelskega sorenta denimo sega od 40.200 evrov za gotovino do 44 tisoč evrov na brezobrestno financiranje.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
PMM
Kijin električar v podrobnostih: cena od 45 tisočakov, motorji do 585 'konjev'
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Kijin električar v podrobnostih: cena od 45 tisočakov, motorji do 585 'konjev' 5

Korejska Kia je včeraj razkrila podrobnosti prvega samostojno razvitega električnega avtomobila EV6, ki sloni na 800-voltni električni platformi, razviti v hrvaškem Rimcu. Novi EV6 ponuja velik razpon moči motorjev, pogonov in velikosti baterij. Vrhunski model GT pa se bo bojeval kar s teslo model 3 performance.

FINANCE
PMM
Neopazen kot siva miš, v praksi pa prav posrečen korejec
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Neopazen kot siva miš, v praksi pa prav posrečen korejec 7

Za ceno od 36 do 40 tisoč evrov dobite neopazen, a uporaben in prostoren električni avto z več kot 400 kilometri dosega in 200 »konji«.

FINANCE
Avto
Kako dober je prestiž po korejsko?
Avto
AvtoMatej Kačič Kako dober je prestiž po korejsko? 3

Kia sorento je športni terenec, ki se s privlačnim videzom in žlahtnostjo lahko postavi ob bok prestižnim znamkam.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)