Avto

Audijev električni high tech omrežil 40 Slovencev

Pri Audiju so z modelom e-tron stopili v novo dobo. Povsem električni športni terenec naj bi s svojo podobo, dosegom, zmogljivostmi, prostornostjo in raznimi inovativnimi rešitvami prepričal več kot 40 domačih kupcev, ki bodo zanj odšteli vsaj 83 tisočakov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.04.2019 21:00
Čas branja: 6 min

Bilo je poleti 2013, ko sem kot eden redkih srečnežev sedel za volan strupenega audija za milijon evrov. Športni model R8 e-tron je poganjala elektrika, dva elektromotorja v velikosti lubenice med zadnjimi kolesi sta skupaj zmogla moč 280 kilovatov (381 konjskih moči), hipni električni navor na zadnji osi je skrbel za zabavo v zavojih, v bolj umirjenih ritmih naj bi prevozil okoli 150 kilometrov.

Avtomobil, na pogled podoben klasičnemu R8, je bil zmes športnosti in vesoljske tehnologije, še pred uradno prodajo ga je (delno) pokopala cena. A njegov razvoj in porabljeni denar nista bila zaman, kje pa. Bila sta dobra naložba v prihodnost. Dobrih pet let pozneje se ime e-tron pri Audiju vrača na velika vrata in – z veliko pomočjo vodje razvojnega oddelka Matjaža Kormana – neslišno pelje (tudi) v slovenske garaže …

E-tron se je medtem sicer temeljito preobrazil.

Iz športnika je v skladu s sodobnimi trendi nastal SUV (z veliko prostora in udobja), sistemska moč je celo večja (do 300 kilovatov oziroma 408 konjskih moči), zmogljivosti na ravni (5,5 sekunde do sto kilometrov na uro in na 200 kilometrov na uro omejena končna hitrost), ki jo voznik od Audija pričakuje, doseg naravnost odličen (412 kilometrov po merilnem ciklu WLTP) in – kar je najpomembneje – cena je veliko veliko bolj zemeljska: 83 tisoč evrov (brez upoštevanja subvencije) za model e-tron 55 quattro. Da, tudi štirikolesni pogon ima, za seboj pa lahko vleče 1,8-tonsko prikolico.

Audi e-tron je oblikovno tipičen SUV, po merah ni majhen in po teži ni lahek (tehta skoraj 2,6 tone). Z dolžino 4,9 metra se uvršča tik nad Q8, od modela Q7 pa je za 15 centimetrov krajši.

Notranjost je zmes prestiža in udobja, podkrepljena z izbranimi materiali, digitalno pametjo in velikimi zasloni. Namesto prestavne ročice smer gibanja vozila uporabnik izbere s potiskom majhnega stikala, elektriki pa je prilagojen tudi multimedijski vmesnik, ki pri iskanju navigacijskih ciljev upošteva tudi lokacije polnjenja.

Ne glede na položaj sedenja bo do pet potnikov gotovo uživalo v vožnji. Zaradi manjšega električnega pogona in namenske arhitekture so namreč povečali prostornost in uporabnost potniške kabine – za kolena zadaj sedečih je tako 15 centimetrov več prostora, kot bi ga bilo sicer.

Tudi za prtljago je odlično poskrbljeno, saj je v zadku 600-litrski prtljažnik, pri čemer so kabli shranjeni spredaj pri motorju. Audijev športnoterenski električar je ob tem serijsko opremljen z zračnim vzmetenjem, 172-milimetrski odmik karoserije od tal pa je dovolj, da se zlahka zapodi po makadamu – po potrebi se karoserija dvigne še za 50 milimetrov.

A bistvo e-trona se skriva v nosu in trebuhu, kjer je paket baterij moči 95 kilovatnih ur s 36 moduli in težo 700 kilogramov. Po meritvah WLTP to omogoča doseg 417 kilometrov, polnjenje pa se lahko izvaja tako na domačem omrežju (11 ali 22 kilovatov – od 4,5 do 8,5 ure) ali pa na hitrih polnilnicah z močjo do 150 kilovatov, kjer 80 odstotkov napolnjenosti uporabnik doseže v pol ure.

Slovenski inženir Korman je ob tem poudaril napredek pri hlajenju celotnega pogonskega sklopa, e-tron ima namreč speljanih kar 40 metrov cevi, v katerih se pretaka več kot 22 litrov hladilne tekočine.

Seznam tehničnih inovacij je sicer zelo dolg, naj omenim le vodno hlajena rotorja obeh elektromotorjev, same baterije in napredno rekuperacijo. Tri stopnje (nastavljamo jih z obvolanskimi ročicami) poskrbijo, da se lahko skupni doseg podaljša do 30 odstotkov, zavore pa pred površinsko rjo varuje samodejno čiščenje. Tudi koeficient zračnega upora je zavidljiv, znaša 0,27 oziroma 0,26 (v praksi 15 kilometrov večji doseg), če ima vozilo digitalna vzvratna ogledala.

Prav povsem digitalna ogledala (doplačilo dobrih 1.700 evrov, a sta zanje obvezna še dva paketa, kar ceno dvigne na tri tisočake) so novost, ki je na domači premieri zbudila največ zanimanja. Namesto klasičnega vzvratnega ogledala je na boku minimalistični pecelj s kamero, na notranji strani vrat pa majhen sedempalčni OLED-zaslon, ki ves čas predvaja sliko.

Ko se ga dotaknemo, je možno spreminjati kot zajema slike, v praksi pa je po nekaj kilometrih pustil bolj neenoten vtis – zaslončka sta postavljena kar nizko, tudi kot je zaradi vratnih panelov bolj ozek kot pri klasiki in gotovo je potrebno nekaj prilagajanja. Novost pa precej pripomore k boljši aerodinamiki in večjemu dosegu, avto je zaradi tega za 15 centimetrov ožji.

Audi z e-tronom dokazuje, da je odlično pripravljen na električno prihodnost in v višjem razredu meče rokavico tesli in mercedes-benzu. A ne samo njima, nevaren je tudi bencinski in dizelski klasiki, saj ima za tretjino nižje tekoče stroške (gorivo, servisi in zavarovanje) kot podobno zmogljivi Q8, X5 in GLE. Ne preseneča, da gre tudi pri nas za med, uvoznik pa bi zlahka prodal tudi več kot 40 primerkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen
Avto
AvtoMiloš Milač Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen 2

Za nemški Audi se je zadnja leta zdelo, da je pri oblikovanju in modelski paleti zapeljal v slepo ulico. To sicer ni nenavadno. Zgodilo se je že tekmecema BMW in Mercedes-Benzu in le oblikovni ali tehnični šok je kolesje premaknil naprej v novi smeri.

FINANCE
PMM
Audijev električni potovalnik za sladokusce
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMatej Kačič Audijev električni potovalnik za sladokusce

Audi je predstavil še en povsem električni model, športna potovalna limuzina e-tron GT za vsaj sto tisočakov pa ob oblinah in udobju navduši tudi s tehniko.

FINANCE
PMM
Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi 24

Audi je danes razkril prvi kompaktni električni SUV Q4 e-tron z dosegom do 528 kilometrov. K nam prihaja julija s ceno 45 oziroma manj kot 41 tisočakov, upoštevaje subvencije.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov

Audi razkriva skoraj vse podrobnosti novega električnega SUV Q4 e-tron. Na trg prihaja še letos.

FINANCE
Avto
Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji 2

Slovenski avtoposel skozi oči in izkušnje Frenka Tavčarja s skoraj 30-letnimi izkušnjami v poslu, nekdanjega šefa Audija in oddelka za prodajo podjetjem v Porscheju Slovenija.

FINANCE
Avto
E-tron GT: Audijeva električna limuzina prihodnosti
Avto
AvtoUroš Božin E-tron GT: Audijeva električna limuzina prihodnosti 6

E-tron GT je cenovno pristopnejši in oblikovno drznejši taycan - s futuristično obliko, dosegom skoraj 500 kilometrov in ceno okoli 100 tisoč evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)