Avto

Za volanom novega BMW 7: maska, ki straši tekmece in boža ego lastnikov

BMW na Kitajskem proda kar 40 odstotkov vseh serij 7, povprečna starost kupca sedmice je 36 let, Kitajci pa že pregovorno dajo veliko na status. Ali zdaj razumete pomen orjaških ledvičk?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.04.2019 21:00
Čas branja: 6 min
Za volanom novega BMW 7: maska, ki straši tekmece in boža ego lastnikov
BMW serije 7 se je vselej hvalil z vsebino, ne z videzom. A kot kaže, se je to poznalo pri prodaji, zato mu je osvežitev prinesla 40 odstotkov večje in pet centimetrov višje ledvičke. Foto: Miloš Milač

V razredu, kjer se kalijo najnovejše tehnične inovacije, vladata udobje in razkošje, v dobro zatesnjenem prostoru pa komaj slišno delujejo najmočnejši motorji. Ponavadi manjka le še samozavesten nastop. In BMW serije 7 je ob prenovi dobil prav to – 40 odstotkov večje ledvičke kot prej.

Ledvičke – želeli so jih Kitajci, ima jih cel svet

Ob pogledu na prve fotografije osveženega BMW serije 7 smo sicer skomignili z rameni in se spraševali, zakaj tako uveljavljena limuzina, kot je BMW serije 7, sploh potrebuje takšno razkazovanje. Povečane ledvičke, v površino za kar 40 odstotkov in v višino za pet centimetrov, so na družbenih omrežjih sprožile tudi posmeh v obliki skic, ki prikazujejo, da bodo ledvičke pogoltnile cel motorni pokrov ali pa kar cel avto.

Šalo na stran. Pri BMW tudi v tem primeru vedo, kaj delajo in zakaj. Odgovor na vprašanja o nikoli doslej videnem nastopaštvu tiči na Kitajskem. BMW tam proda kar 40 odstotkov vseh serij 7, povprečna starost kupca sedmice je 36 let, Kitajci pa že pregovorno dajo veliko na status. Tega je doslej znal razkazovati le mercedes-benz razreda S, kar se pozna tudi na prodajnih številkah, ki so na Kitajskem in drugje po svetu boljše kot pri sedmici.

Nastop dopolnjuje krom

Da bi se BMW približal največjemu trgu za serijo 7, je torej moral stopiti iz oblikovne sivine, poudariti večvrednost tehnike in voznih lastnosti, to pa je najopazneje storil z masko. Da ta deluje še bolj mogočno, so krivi tanjši prednji LED- ali laserski žarometi. Zadnji so se tako kot prednji prav tako stanjšali, za nastop pa je poskrbela kromirana letev, ki teče od skrajnega levega do desnega roba prtljažnih vrat.

Omenjena prenova je bila dejansko najbolj korenita v zgodovini prenov serije 7, že kar tradicionalno pa je seveda zajela tudi tehniko.

Sedmica vas sliši in razume

Merilniki so zdaj natanko takšni kot v seriji 3 in novem X5 – pregledni in lični, a nič kaj prilagodljivi pri menjavi barv in oblik v različnih voznih programih. Ukazi različnim funkcijam so vse bolj govorni, sprožite pa jih z ukazom Hello, BMW! Sogovornica vam zna postreči z vremensko napovedjo, nastaviti sedež in masažo, vnesti cilj navigacije ali izbrati radijsko postajo. Fino, ni kaj!

Sanjski V8

Veliko novega je tudi pod motornim pokrovom. Denimo 4,4-litrski bencinski V8 v modelu 750i xDrive, ki razvaja s kar 390 kilovati (530 konjskimi močmi), 750 newtonmetri navora in 2,1 tone težko limuzino, do stotice izstreli v natanko štirih sekundah. BMW 750iL xDrive s slovensko ceno 156 tisoč evrov, s katerim smo prevozili skoraj 200 kilometrov po jugu Portugalske, je pojem izjemno uravnotežene limuzine, ki zna razvajati z udobjem in športnostjo.

Motor, povezan z osemstopenjsko avtomatiko, zna biti neslišen in nezaznaven, kot električni stroj brez kakršnekoli težave poganja dobri dve toni ogljikovih vlaken, aluminija in jekla visoke trdnosti (po zasnovi je sedmica še danes najbolj napredna, čeprav ni najmlajša), pa naj gre za mestno okolje, podeželsko cesto ali avtocesto. Piš vetra kljub dobri zatesnitvi z dvojnimi stekli obdane kabine vselej preglasi zvok motorja. Najdemo cesto, kjer sedmica lahko zadiha, kjer 530 vrancev spustimo z vajeti in … skoraj nič! Tišina se spremeni v dobrovoljno grmenje z dvema turbopolnilnikoma podprtega stroja, pospeški zvezno, a nikakor ne brutalno lepijo telo ob sedež, kazalec na elektronskem merilniku hitrosti pa se hitro vzpenja.

Ob siloviti, a spretno uglajeni in uglašeni moči novega stroja se poraja le vprašanje, zakaj bi si kupec sploh želel še močnejšega M760Li xDrive s kar 430 kilovati moči v 12 valjih in 3,8-sekundnim pospeškom do stotice ter slovensko ceno 229 tisoč evrov. Pravi odgovor je najbrž – ker lahko!

Prefinjen hibrid za ceno osnovnega dizla

Če sta racionalnost in okoljska prijaznost sploh dejavnika pri izbiri avta v tem razredu, se mora kupec nujno usmeriti k novemu priključnemu hibridu 745Le. Pa ne le zato, ker je to najcenejši BMW 7 (to je seveda posledica skromnejših davkov, vezanih na izpuste), od osnovnega dizelskega 730Ld je cenejši za pičlih 50 evrov, ampak zaradi bogate tehnike, ki jo ponuja, tudi v varčevalnem smislu.

Več moči, zmogljivejša baterija

Bencinski romantiki bodo veseli, da hibrid po novem sestavlja šestvaljni motor – povsem nov trilitrski biturbo z 210 kilovati, in ne več dvolitrski štirivaljnik. Pri pogonu mu pomaga elektromotor z močjo 83 kilovatov (prej 70 kilovatov), skupni rezultat obeh strojev pa je krepkih 290 kilovatov oziroma 394 konjskih moči ter 600 newtonmetrov navora, ki tako z vidika moči kot uglajenosti ponuja precej boljšo izkušnjo kot štirivaljni hibrid v predhodniku 740e. Baterija z večjo zmogljivostjo 12 kilovatnih ur po novem omogoča med 50 in 58 kilometri dosega zgolj na elektriko, v praksi pa sedmica brez izpustov prevozi med 30 in 40 kilometri.

Potem deluje hibridno, torej izmenjujoče, ali pa stroja delujeta skupaj in omogočata pospešek do stotice v dobrih petih sekundah. Razpon porabe je seveda precejšen, tovarniškima dvema litroma pa se v praksi ni mogoče približati. Verjamemo, da ob rednem polnjenju baterije in z lahko desno nogo lahko dosežemo porabo šest ali sedem litrov.

Brez kompromisov ne gre

Še nekaj podrobnosti. Energijo v bateriji je mogoče privarčevati, denimo, z mestno vožnjo. Oznaka iPerformance, doslej rezervirana za hibride, je izginila, kar pomeni, da hibridi postajajo del redne, ne več nišne ponudbe in da bodo vse bolj pogosti. Cena za dva motorja in še baterijo pa je seveda masa, v primerjavi s 740Li je 745Le težji za 230 kilogramov, v primerjavi z dizlom 730Ld pa za 170 kilogramov. Baterija jemlje prostor posodi za gorivo, ta je zato manjša (46 litrov namesto 78 litrov), zajeda pa se v prtljažnik, ki se je skrčil s 515 na 420 litrov. Težava? Prtljažnik najbrž ne, velikost posode za gorivo pa že, če te sedmice ne boste vozili varčno.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Dražbe
Te apartmaje lahko do sredine junija kupite na hrvaški obali
Dražbe
DražbeUroš Božin Te apartmaje lahko do sredine junija kupite na hrvaški obali

Naprodaj so apartmaji v Zambratiji, Umagu, na Reki, v Zadru ...

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Dražbe
Dražbe v aprilu: zemljišča na Obali, stanovanja, hiše, apartmaji na Hrvaškem, letala …
FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.