(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Za volanom BMW M850i xDrive cabrio: vroooom kot pozdrav iz preteklosti

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
avtonomna vozila   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
testi vozil   dodaj
BMW dodaj
 
Čas branja: 5 min
10.04.2019  21:15
Na jugu Portugalske smo preizkusili BMW M850i xDrive cabrio – največji in tudi najbolj vznemirljiv BMW kabriolet, ki jasno kaže zavezanost znamke luksuznemu razredu in bencinski romantiki.
Za volanom BMW M850i xDrive cabrio: vroooom kot pozdrav iz preteklosti
BMW serije 8 cabrio je atletsko postaven, dolg, širok in težak prek dve toni, zato se izkaže kot udoben in hiter potovalnik. Cena za osemvaljni M850i xDrive cabrio je 160.850 evrov, za dizelski 840d xDrive pa 121.950 evrov. Kupe je za 8.150 evrov cenejši.
Foto: BMW

Obveščaj me o novih člankih:  
avtonomna vozila   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
testi vozil   dodaj
BMW dodaj

BMW serije 8 cabrio je velik, težak, a izjemno hiter in tudi udoben kabriolet, ki zna razvajati z izjemnim osemvaljnim motorjem z značajem, ki bo kmalu spomin na bencinsko preteklost.

Z novinarskim kolegom, poljskim youtubarjem, sva prve kilometre testne vožnje negodovala nad slabimi portugalskimi cestami in zarisano traso. Ozke ulice, luknje v asfaltu in umirjen promet skozi sicer slikovito dopustniško naselje v Algarvu res niso okolje za kabriolet s 530-glavo konjenico pod pokrovom.

Nato se cesta odpre in kmalu zatem zavije v okoliško hribovje v bližini Almancila. Osemvaljnik s 4,4 litra prostornine, dvema turbopolnilnikoma in kar 530 konjskimi močmi v trenutno najmočnejšem M850i xDrive cabriu prvič zadiha, bolje rečeno, zagrmi v ritmu ameriških osemvaljnih strojev. Umirjeno, odločno in s tistim značilnim vroom, vroom, ki naježi kožo in zbudi neustavljivo željo, da odkriješ vse njegove talente, od razpona glasu do tega, kako se razume z visokimi vrtljaji, ostrimi zavoji, grobimi zaviranji …

Prvih nekaj zavojev odpeljem z navorom in uživam v mišicah 750 newtonmetrov, ki jih popolnoma nov motor napne že pri 1.800 vrtljajih. Po glavi mi gre spet elektrika, ki bo nekdaj za vedno pregnala romantiko iz avtomobilskega sveta, tudi iz tako vozniških avtomobilov, kot je 8 cabrio. Zato uživam še bolj, sprehajam se med prestavami osemstopenjske avtomatike zgolj zato, da v športnem programu iz izpuhov dobim tiste seksi eksplozije, pok in ropot, ki boža ušesa in riše širok nasmeh na obrazih obeh.

Prestavim iz druge, se sprehodim do četrte, pete prestave, dodam plin in veliki kabriolet se odžene s takšno lahkotnostjo, kot bi bil narejen iz papirja. Globok bariton se zdi kot strgano nebo, ki napoveduje neurje, to pa se kmalu zatem pokaže v obliki glasnega grmenja velikega V8. Drama, ki je v uglajeni seriji 7 spretno zadušena, serija 8 pa jo vozniku in sopotniku privošči, celo precej bolj kot v polnovrednem BMW M – limuzini M5, v necenzurirani obliki.

Poln plin potisne dve prestavi navzdol in zavrti motor prek šestih tisočakov. Z brezhibnim stikom koles s cesto po zaslugi štirikolesnega pogona xDrive kar 2,1 tone težak kabriolet do stotice pospeši v le 3,9 sekunde, v zavoje pa se tudi zaradi krmiljenja zadnjih koles spusti kot razred ali dva manjši M4.

Le masa je precejšnja, konkretno občutna, ko se elektronika med prestavljanjem iz enega v drugi ostri zavoj začne bojevati z zdrsom zadnjih koles ter uravnavanjem nagibanja karoserije, ki se v tem tempu tudi rahlo zvija oziroma diha, in še enkrat, ko se pred naslednjim precej zaprtim zavojem obesim na zavore. Te primejo, a se vidno bojujejo z veliko maso.

Bencinski M850i cabrio ima kar 2.090 kilogramov, 125 več kot kupe in kar 420 več kot lahkokategorni i8 roadster, za kar so seveda krive ojačitve karoserije, ki so ji inženirji z namestitvijo štiriplastne platnene strehe vzeli trdnost.

Tisti hip bi se raje presedel v M4, v nadaljevanju pa me serija 8 spet priveže nase. Po 20-kilometrskem vijuganju se cesta spet odpre, menjalnik v comfort načinu prestavi v zadnjo prestavo, število vrtljajev pa upade na umirjenih od 1.500 do dva tisoč. Poraba se začne spuščati z 20 litrov in se na koncu testne vožnje ustavi pri 16,2 litra.

Razgret in skuštran se potopim še globlje v sedež osmice, a prepihu ne uidem v celoti. Rahel glavobol ublažijo mreža za prednjima sedežema in dvignjena stranska stekla, a popolno brezvetrje nad glavo ustvari šele 15-sekundni pomik platnene strehe, ki jo je mogoče zapreti do hitrosti 50 kilometrov na uro.

Zaprta streha ustvari tudi intimno in tiho okolje potniške kabine skoraj na ravni kupeja serije 8. Grmenje se umakne v oddaljenost dolgega motornega prostora, a daje vedeti, da je nevihta vselej blizu, prikliče jo le odločnejši pritisk na pedal plina.

Okolje serije 8 cabrio je znano in prijetno. Spredaj tudi prostorno in intuitivno urejeno, zadaj pa skromno in namenjeno le otrokom, kljub kar konkretnim zunanjim meram serije 8, ki se v dolžino razteza do 4,84 metra. Prtljažnik ima ob tem 350 litrov, 70 manj kot coupe, krivec pa je seveda prostor, namenjen zloženi platneni strehi.

Kabina sicer ponuja nekaj manj drame, kot jo obljubljata motor in oblika. Elektronski merilniki so namreč enaki kot v serijah 3, X5 in 7. Lični, a tehnično resni in morda premalo ekskluzivni za osmico. Širok 10,25-palčni zaslon v primerjavi z nekaterimi tekmeci deluje skromno, a to, verjamemo, ni zgolj naključje, ampak zavestna odločitev oblikovalcev, da razkošje izražajo s tehniko, ne toliko z velikostjo naprav. Upravljanje tehnike je sicer brezhibno, funkcijam je mogoče ukazovati z dotiki, vrtljivim gumbom iDrive, z govornimi ukazi ali gestami, pač izberete, kar vam je najbolj praktično.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti BMW žgečka z najmanjšim kupejem

Bili smo med prvimi, ki jim je BMW pokazal novega najmanjšega štirivratnega kupeja – serijo 2 grand coupe.

AVTO
Novosti
Novosti Za volanom novega BMW 7: maska, ki straši tekmece in boža ego lastnikov 11

BMW na Kitajskem proda kar 40 odstotkov vseh serij 7, povprečna starost kupca sedmice je 36 let, Kitajci pa že pregovorno dajo veliko na...

AVTO
PAL
PAL BMW i3: z leti vse boljši in boljši 2

BMW i3 je že prava elektroklasika, vendar z zmogljivo baterijo zlahka ohranja svežino, močan motor pa poskrbi za kar nekaj športnega...

AVTO
Novice
Novice Turbulentno leto zarezalo v poslovanje BMW 9

Spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Usodno o brexitu: britanski poslanci bodo izbrali – dogovor, odlog ali izstop brez dogovora

Pozor – po britanski zakonodaji trdi brexit ostaja privzeti scenarij, če parlament ne odloči drugače

FINANCE
Članki
Članki (analiza) Zakaj so stanovanjska posojila v Sloveniji dražja kot v Nemčiji 5

Z grafi podrobneje predstavljamo, kako se slovenske tržne obrestne mere za stanovanjska posojila z odplačilno dobo vsaj deset let...

FINANCE
Članki
Članki Šef parlamenta: Premierka Mayeva ne more še enkrat pred parlament z istim dogovorom 4

Theresa May bi šla še v tretje prosit parlament, naj podpre izstopni dogovor – in to deset dni pred uradnim datumom za brexit. Vendar...