BMW serije 8 cabrio je velik, težak, a izjemno hiter in tudi udoben kabriolet, ki zna razvajati z izjemnim osemvaljnim motorjem z značajem, ki bo kmalu spomin na bencinsko preteklost.
Z novinarskim kolegom, poljskim youtubarjem, sva prve kilometre testne vožnje negodovala nad slabimi portugalskimi cestami in zarisano traso. Ozke ulice, luknje v asfaltu in umirjen promet skozi sicer slikovito dopustniško naselje v Algarvu res niso okolje za kabriolet s 530-glavo konjenico pod pokrovom.
Nato se cesta odpre in kmalu zatem zavije v okoliško hribovje v bližini Almancila. Osemvaljnik s 4,4 litra prostornine, dvema turbopolnilnikoma in kar 530 konjskimi močmi v trenutno najmočnejšem M850i xDrive cabriu prvič zadiha, bolje rečeno, zagrmi v ritmu ameriških osemvaljnih strojev. Umirjeno, odločno in s tistim značilnim vroom, vroom, ki naježi kožo in zbudi neustavljivo željo, da odkriješ vse njegove talente, od razpona glasu do tega, kako se razume z visokimi vrtljaji, ostrimi zavoji, grobimi zaviranji …
Prvih nekaj zavojev odpeljem z navorom in uživam v mišicah 750 newtonmetrov, ki jih popolnoma nov motor napne že pri 1.800 vrtljajih. Po glavi mi gre spet elektrika, ki bo nekdaj za vedno pregnala romantiko iz avtomobilskega sveta, tudi iz tako vozniških avtomobilov, kot je 8 cabrio. Zato uživam še bolj, sprehajam se med prestavami osemstopenjske avtomatike zgolj zato, da v športnem programu iz izpuhov dobim tiste seksi eksplozije, pok in ropot, ki boža ušesa in riše širok nasmeh na obrazih obeh.
Prestavim iz druge, se sprehodim do četrte, pete prestave, dodam plin in veliki kabriolet se odžene s takšno lahkotnostjo, kot bi bil narejen iz papirja. Globok bariton se zdi kot strgano nebo, ki napoveduje neurje, to pa se kmalu zatem pokaže v obliki glasnega grmenja velikega V8. Drama, ki je v uglajeni seriji 7 spretno zadušena, serija 8 pa jo vozniku in sopotniku privošči, celo precej bolj kot v polnovrednem BMW M – limuzini M5, v necenzurirani obliki.
Poln plin potisne dve prestavi navzdol in zavrti motor prek šestih tisočakov. Z brezhibnim stikom koles s cesto po zaslugi štirikolesnega pogona xDrive kar 2,1 tone težak kabriolet do stotice pospeši v le 3,9 sekunde, v zavoje pa se tudi zaradi krmiljenja zadnjih koles spusti kot razred ali dva manjši M4.
Le masa je precejšnja, konkretno občutna, ko se elektronika med prestavljanjem iz enega v drugi ostri zavoj začne bojevati z zdrsom zadnjih koles ter uravnavanjem nagibanja karoserije, ki se v tem tempu tudi rahlo zvija oziroma diha, in še enkrat, ko se pred naslednjim precej zaprtim zavojem obesim na zavore. Te primejo, a se vidno bojujejo z veliko maso.
Bencinski M850i cabrio ima kar 2.090 kilogramov, 125 več kot kupe in kar 420 več kot lahkokategorni i8 roadster, za kar so seveda krive ojačitve karoserije, ki so ji inženirji z namestitvijo štiriplastne platnene strehe vzeli trdnost.
Tisti hip bi se raje presedel v M4, v nadaljevanju pa me serija 8 spet priveže nase. Po 20-kilometrskem vijuganju se cesta spet odpre, menjalnik v comfort načinu prestavi v zadnjo prestavo, število vrtljajev pa upade na umirjenih od 1.500 do dva tisoč. Poraba se začne spuščati z 20 litrov in se na koncu testne vožnje ustavi pri 16,2 litra.
Razgret in skuštran se potopim še globlje v sedež osmice, a prepihu ne uidem v celoti. Rahel glavobol ublažijo mreža za prednjima sedežema in dvignjena stranska stekla, a popolno brezvetrje nad glavo ustvari šele 15-sekundni pomik platnene strehe, ki jo je mogoče zapreti do hitrosti 50 kilometrov na uro.
Zaprta streha ustvari tudi intimno in tiho okolje potniške kabine skoraj na ravni kupeja serije 8. Grmenje se umakne v oddaljenost dolgega motornega prostora, a daje vedeti, da je nevihta vselej blizu, prikliče jo le odločnejši pritisk na pedal plina.
Okolje serije 8 cabrio je znano in prijetno. Spredaj tudi prostorno in intuitivno urejeno, zadaj pa skromno in namenjeno le otrokom, kljub kar konkretnim zunanjim meram serije 8, ki se v dolžino razteza do 4,84 metra. Prtljažnik ima ob tem 350 litrov, 70 manj kot coupe, krivec pa je seveda prostor, namenjen zloženi platneni strehi.
Kabina sicer ponuja nekaj manj drame, kot jo obljubljata motor in oblika. Elektronski merilniki so namreč enaki kot v serijah 3, X5 in 7. Lični, a tehnično resni in morda premalo ekskluzivni za osmico. Širok 10,25-palčni zaslon v primerjavi z nekaterimi tekmeci deluje skromno, a to, verjamemo, ni zgolj naključje, ampak zavestna odločitev oblikovalcev, da razkošje izražajo s tehniko, ne toliko z velikostjo naprav. Upravljanje tehnike je sicer brezhibno, funkcijam je mogoče ukazovati z dotiki, vrtljivim gumbom iDrive, z govornimi ukazi ali gestami, pač izberete, kar vam je najbolj praktično.