Minuli teden je zapeljal tudi v Slovenijo, v tem tednu pa še k prvim slovenskim kupcem. S tem bo slovenski trgovec Porsche Interauto že izpolnil polovico letošnje prodaje. Ne, ker jih ne bi mogli prodati več, ampak ker jih več preprosto ne bodo dobili.
Porsche 911 je bil vselej, tako je tudi danes, avto, za katerega se kupci postavijo v vrsto in nanj čakajo. Če je treba, tudi zelo dolgo. Porsche 911 je tudi avto, ki med superšportniki velja za bolj dostopnega in nezahtevnega za vožnjo, poleg tega je sicer visoka investicija v nakup (pri novem najmanj 147 oziroma največ 164 tisoč evrov) lahko tudi naložba, ki oplemeniti vložena sredstva, ne le življenje in užitke lastnika.
Porsche 911 je namreč avto, ki v svojem razredu najpočasneje izgublja vrednost. Po določenih letih jo celo pridobiva. Ko pogledamo posebne omejene različice, denimo GT3 in GT3 RS, pa GT2 in GT2 RS, se naložba vanje lahko povrne in oplemeniti že zelo kratek čas po nakupu.
Minuli teden je na naše ceste zapeljala že osma generacija tega slovitega avtomobila, katerega zgodovina sega v leto 1963. Sprva sicer v močnejših različicah S in 4S ter karoserijski obliki coupe in cabrio. V vsakem primeru s trilitrskim šestvaljnim bokserjem, podprtim s turbopolnilnikom in močjo 330 kilovatov oziroma 450 konjskih moči, pospeškom do stotice (911 coupe carrera S) v 3,4 do 3,7 sekunde in največjo hitrostjo med 306 in 308 kilometri na uro. Pozneje pridejo še močnejše (turbo, GT2, GT3 …) in šibkejše različice v obliki carrere brez dodatne oznake S.
Vasja Potočnik, vodja prodaje v Porsche Centru Ljubljana, je novega 911 na naš trg pospremil z naslednjimi besedami: »Ferry Porsche je dejal: 'Creating something timeless.' In kaj to sploh pomeni? To pomeni držati se načela dizajna, zmogljivosti in ostati zvesti Porschejevi DNK. Pomeni tudi združiti tradicionalne elemente, denimo izraziti široki boki, okrogle luči, vžig na levi in še bi lahko našteli. Porsche 911 je brez dvoma srce znamke Porsche, in to že od leta 1963. Po sedmih generacijah je tu nova. Dizajnersko močno povezana s predhodniki, a po drugi strani tako zelo sodobna. Notranjost krasi Porsche Advance Cockpit z digitalnimi zasloni, a merilnik obratov je še vedno analogen.«
Dodal je še, da trenutno osnovni 911 carrera S dejansko sega na raven predhodnika v različici GTS. Z agresivnimi 450 konjskimi močmi ima ravno toliko moči kot prejšnja generacija modela GTS in model 911 Carrera 4S osme generacije pospeši do sto kilometrov na uro v 3,4 sekunde in doseže maksimalno hitrost 306 kilometrov na uro. Zdaj z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko doseže povprečno porabo devet litrov na sto kilometrov. Od osemdesetih let dalje je model 911 za 70 odstotkov močnejši in za kar 30 odstotkov varčnejši. Povprečna poraba po ciklu WLTP, preračunana na cikel NEDC, je namreč 8,9 oziroma devet litrov na sto kilometrov.
Novi 911 ponuja še nekaj tehničnih posebnosti, denimo serijski sistem wet mode, ki prek senzorjev v kolotekih zazna, da ste na mokri podlagi. V wet mode vozilo prilagodi aerodinamiko, prenos moči, odzivnost pedala za plin in s tem vožnjo na mokri podlagi naredi še varnejšo. Sistem night vision prek termokamere voznika opozarja na nevarnosti v temi. Prav tako vozilo prek radarja spremlja okolico in vas opozarja na nevarnosti, ki so prostim očem bolj slabo in manj izrazito vidne.