Avto

Range rover evoque: športnim terencem v posmeh in bratom v ponos

Po cestah, makadamu in rekah Grčije smo se pognali z novim range roverjem evoquom, najprestižnejšim in najdražjim kompaktnim SUV ta hip.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.03.2019 21:15
Dopolnjeno: 27.03.2019 22:43
Čas branja: 7 min
Range rover evoque: športnim terencem v posmeh in bratom v ponos
Range rover evoque je tudi v drugi generaciji edini, ki se odlično znajde na terenu in obenem ponuja pravo premijsko izkušnjo z obilico udobja. Da je ob tem precej težek in drag, bodo kupci morali vzeti v zakup. Glede na to, da je v prvi generaciji zbral kar 775 tisoč kupcev, to najbrž ne bo problem. Foto: Nick Dimbleby

Skoraj 800 tisoč prodanih avtomobilov v osmih letih so več kot le številke. Prvi range rover evoque je dosegel izjemen uspeh za znamko, ki je bila do njegovega prihoda znana predvsem po terenskih vozilih, ki niso imela nič skupnega s trendi, modo in mobilnostjo v mestih. Evoque je leta 2010 to korenito spremenil, zato so pričakovanja ob prihodu novega evoqua še toliko večja.

Minuli vikend smo ga preizkušali v okolju, ki mu je pisano na kožo. Skoraj 600-kilometrska testna vožnja po cestah, makadamu, terenu in celo po rečnih strugah hribovite Grčije je v dveh dneh dokazala, da je novi evoque ohranil vse lastnosti prve generacije oziroma jih je izdatno nadgradil. Poleg tega je znova dokazal, da je mogoče tudi v času salonskih SUV uspešno združiti cestne in terenske lastnosti. Recept, ki ga je marsikateri tekmec že zdavnaj opustil.

Ostal je drag

Temeljitost novega evoqua pa znova odseva tudi pri ceni, ki je krepko nad tekmeci. Za osnovnega evoqua s prednjim pogonom, ročnim menjalnikom in osnovnim dizlom s 110 kilovati boste pri nas plačali najmanj 41 tisoč evrov oziroma približno toliko kot za razred večje tekmece.

Novo vse, razen kljuk

In kaj kupci dobijo za ta denar? Kot prvo obliko, ki je še vedno značilna za prvo generacijo, po drugi strani pa je vsak sestavni del, razen izvlečljivih ročajev kljuk, povsem nov. Nove oblikovne poteze so čiste, enostavne in zelo elegantne. Prednje LED-luči se prav sramežljivo skrivajo v masivnem prednjem delu, zadnje pa zaključujejo visoko stransko linijo zadka, ki poteka pod kupejevsko streho. Evoque sicer ni eden od športnih kupejev razreda SUV, čeprav na prvi pogled tako deluje.

Zrasel le v prostornost, ne v zunanje mere

Podobne so ostale tudi mere, novinec je namreč v dolžino zrasel le za milimeter (dolg je 4,37 metra), s tem pa je na željo kupcev prve generacije ohranil mestno okretnost. Pravo dodatno vrednost prinaša dva centimetra daljša medosna razdalja, saj celoten prirastek prenaša v povečanje prostora za kolena potnikov na zadnjih sedežih. Pridobil, natanko deset odstotkov prostora, je tudi prtljažnik s kar orjaškimi 591 osnovnimi in 1.383 povečanimi litri (ob podrti zadnji klopi v praktičnem razmerju 40 : 20 : 40).

Vrhunska izkušnja v kabini

Potniška kabina sledi čistim oblikovnim linijam zunanjosti in potnikom prinaša resnično vrhunsko premijsko izkušnjo, le redko vidno pri tekmecih, denimo res dobre materiale in izdelavo na vsakem centimetru kabine, preprosto in pregledno instrumentno ploščo z digitalnimi merilniki, pregleden in po naklonu nastavljiv 10,2-palčni zaslon na dotik na sredinski konzoli z izvrstno resolucijo. Pa zaslon na dotik pod glavnim zaslonom, od drugega paketa opreme, ki je enak kot v razkošnemu velarju.

Dobro izkušnjo zmoti le neodzivnost zaslona ob dotiku, saj ne ponuja nobene povratne informacije. Novost pri tej znamki, ne sicer na trgu, je še vzvratno ogledalo, ki prikazuje posnetek kamere in poskrbi za odlično preglednost nazaj ter tako v celoti odpravi slabo vidljivost skozi zadnje steklo.

Da je novi evoque resnično premijski, bolj kot večina tekmecev, potrjuje tudi izjemno dobra zvočna izolacija potniške kabine, ki odlično zatesni ropot bencinskega in dizelskega motorja. Hvalimo tudi prednje sedeže, ti so udobni in dobro nastavljivi. Zadnja klop pa je, vsaj za ta razred, postala dovolj velikodušna s prostorom.

Velika masa zaradi varčevanja in še česa

Cena materialov, izolacije, tudi bolj terenske zasnove, kot jo imajo salonski tekmeci, pa je velika masa evoqua. Že osnovni model s prednjim pogonom tehta 1.775 kilogramov, različice s štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in dodatno opremo pa jeziček tehtnice potisnejo prek številke 1.900. Velika masa za tako majhen, le 4,37 metra dolg avto sporoča tudi, da so inženirji varčevali z aluminijem. Razlog ni le nižanje stroškov.

Aluminijasta zasnova karoserije namreč za dosego želene trdnosti, ta je pri novem evoquu še za 13 odstotkov večja kot prej, zahteva debelejše profile kot jeklena, ti pa bi zavzeli dodaten prostor ter s tem krčili prostornost kabine in prtljažnika.

Razvaja z udobjem ...

Velika masa na udobje nima negativnega vpliva, k terenskim sposobnostim trdna karoserija le pripomore. Športnost pa ni bila ravno v prvem planu, čeprav je novi evoque precej bolj natančen in dinamičen kot prejšnji model. Kilogrami pa so kar občutni med zavoji in tudi pri pospeševanju, kjer sicer zmogljiva motorja – preizkusili smo bencinski turbo štirivaljnik P250 in z navorom bogatejši dizelski D240 (oznaki štirivaljnikov pomenita moč) – na cesti ne pokažeta živahnosti, ki jo obljubljajo ugodne številke na papirju, ne nazadnje tudi pospešek do stotice v 7,2 oziroma sedmih sekundah.

… in odlično zvočno izolacijo

Svetla stran obeh strojev in temeljite izolacije pa je tiho in umirjeno delovanje, ki z lahkoto presega tekmece, evoque pa se na tem področju postavlja na raven dražjih bratov. Pri vseh razen v osnovnem dizlu je na voljo tudi 48-voltno električno omrežje, ki poskrbi za izklop motorja pri hitrostih pod 17 na uro (ob zaviranju) in rekuperacijo energije. Kljub odsotnosti te tehnike je najvarčnejši prav osnovni prednje gnani evoque D150 – po tovarniških podatkih porabi 5,4 litra.

Krepka poraba kljub sodobni tehniki

V praksi večjega vpliva 48-voltnega omrežja na porabo sicer nismo opazili, ta pa je pri bencinskem evoquu na res zahtevni testni vožnji segla do 13,4 litra, pri dizelskem D240 pa do 10,8 litra. Verjamemo, da je številke mogoče znižati vsaj za tri litre. Trivaljni priključni hibrid, na voljo bo konec leta, bo varčnejši.

Na terenu blesti

Terenske sposobnosti pa so tiste, kjer evoque blesti, pa čeprav jih najbrž večina uporabnikov ne bo nikoli potrebovala. Med prednosti kompaktnega angleža sodijo 21-centimetrska oddaljenost od tal, 25-stopinjski prednji in 30,6-stopinjski zadnji vstopni kot, nov elektronsko in zato hitreje delujoč štirikolesni pogon ter sistem terrain response druge generacije, ki zna zaznavati površino terena in primerno prilagajati nastavitve pogona.

Po 60 centimetrov globoki vodi

Novi evoque zmore broditi po 60 centimetrov globoki vodi (deset centimetrov več kot prej), na zaslonu prikazovati 180-stopinjski posnetek stanja pod prednjim delom in ob prednjih vratih avta (sistem ClearSight ground view) in tako pregnati strahove voznika pred neznanim ter pomagati pri speljevanju in spuščanju po strmem terenu, kjer je morebitna vozniška grobost nezaželena ali celo nevarna.

Foto: Miloš Milač in Land Rover

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.