Zadovoljiti potrebo po nečem novem, za kar nihče ni vedel, da lahko obstaja, je danes spretnost in vrlina. Da bi cayennu dodali kanček zapeljivosti in ga postavili nad tekmece BMW X6, Mercedes-Benz GLE kupe in Audi Q8, je Porsche svojemu športnemu terencu znižal streho in zaoblil zadnjico. Ali svet resnično potrebuje še enega hitrega športnega terenca, pri katerem so v imenu oblike žrtvovali nekaj uporabnosti? Pri Porscheju so o tem prepričani.
Kaj so spremenili?
Padajoča strešna linija oblikovno orjaka približa panameri in carreri ter ustvarja bolj dinamičen videz. Sam rob strehe je nižji za dva centimetra, zato pa sta ožja stebrička A in malenkost spremenjeno vetrobransko steklo. Nova zadnja vrata in skoraj dva centimetra širša koloteka ustvarjajo bolj mišičasto podobo. Manj praktična, vendar privlačnejša oblika cayenna ponuja prtljažnik s 625 litri prostornine. To je sicer 15 odstotkov manj od "običajnega" cayenna, vendar še vedno več od večine družinskih avtomobilov.
Serijsko bo kupe štirisedežnik, brezplačno pa bodo kupci lahko izbrali tudi petsedežno ureditev kabine. Da je na zadnjih sedežih dovolj prostora v predelu glave, so zadnje sedeže postavili tri centimetre nižje. Da se potniki zaradi manjših oken in nižjega sedenja ne bi počutili utesnjeno, bodo kupejevski cayenni serijsko opremljeni s panoramsko streho, ki meri več kot dva kvadratna metra. Če vam veliko pomeni, da je dobri dve toni težak cayenne coupe lažji, lahko doplačate streho iz ogljikovih vlaken.
Igra se z vetrom
Cayenne v elegantni večerni obleki se lahko pohvali s Porschejevo aktivno aerodinamiko (PCC). Ob adaptivnem strešnem spojlerju, ki ga najdemo na (klasičnem) cayennu v različici turbo, ima kupe še dodatni spojler, ki se skriva pod zadnjim oknom. V slogu carrere 911 se nad hitrostjo 90 kilometrov na uro samodejno dvigne za 135 milimetrov, ustvarja dodatno potisno silo na zadnji osi ter zmanjša porabo. Marsikdo se ob pogledu na kupejevske orjake zgraža, prodajne številke in vse večja izbira pa kažejo, da so kupcem všeč. V svetu športnih terencev se od konvencionalne večine razlikujejo, kar je vedno dobrodošlo.
Na trg maja, kaj pa cene?
Novi cayenne bo v avtomobilske salone prispel konec maja, od najbolj neučakanih kupcev pa že pobirajo naročila. Uvodoma bosta na voljo dve motorni različici. Vstopni model bo poganjal trilitrski šestvaljnik z 250 kilovati (340 konji) moči, na voljo pa bo še odbita turbo različica s štirilitrskim osemvaljnikom in 404 kilovati (550 konji) moči. Po pisanju medijev naj bi pozneje v ponudbo dodali še različico turbo S E-hybrid, ki v panameri proizvede 500 kilovatov (okoli 680 konjev) moči.
Cene še niso znane, glede na cene v Nemčiji pa bo v Sloveniji za šestvaljno različico treba odšteti dobrih 100, za turbo pa dobrih 200 tisoč evrov.