Avto

Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus

Mazda je v Slovenijo pripeljala novo trojko, oblikovno in tehnično odličen avto za 20 tisočakov, ki se v bolje opremljenih različicah in celo s štirikolesnim pogonom odkrito spogleduje s prestižnim razredom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.03.2019 09:10
Dopolnjeno: 15.03.2019 09:11
Čas branja: 6 min

V razredu družinskih kombilimuzin že kar nekaj časa ni bilo tako živahno, kot je ta hip, da bo odločitev za nakup še težja pa je te dni poskrbela Mazda s trojko. Že na pogled gre gotovo za avtomobil, ki prebudi čustva in omehča kolena, a ker videz ni vse, so Japonci poskrbeli tudi za kakovost vgrajenih materialov in izdelave, bogato opremo, sodobno tehniko, varnost in zgledne vozne lastnosti.

Če v žepu nimate vsaj 20 tisočakov za vstopni model G122 oziroma si ne predstavljate avtomobila brez nekaterih opremskih in varnostnih dodatkov, ki mu lahko ceno dvignejo na 23.790 evrov pa vse do 32.190 (X181 AWD AT z vso opremo), potem ne berite dalje. V nasprotnem primeru vam kak družinski prepir ali višji mesečni obrok ne uidejo, saj boste gotovo iskali vse možne načine, da pridete do svoje trojke. Vkolikor bi se morebitnim nevšečnostim vseeno radi ognili, pomislite še na manjšo prostornost na zadnji klopi, bolj skopo odmerjen prtljažnik, visok nakladalni rob in slabšo preglednost nazaj.

Se še kar ne date? V tem primeru vam Mazda3 ponuja paket, ki avtomobil postavlja na sam vrh razreda. Že njene zapeljive linije namigujejo na stik s kako italijansko visoko šolo oblikovanja, in zanje vemo, da kotirajo zares visoko. Poteze novinke spredaj so ostre, zadaj pa seksi, mehke in ravno prav mišičaste. Strešna linija je ukrojena prav po športno, pločevine je veliko, njene mere pa konkretne (4,46 metra dolžine, limuzina je 20 cm daljša, ter 2,72 metra v medosju). V osnovi je to avtomobil za tiste, ki si želijo športni avto pa (občasno) vseeno potrebujejo družinsko prostornost in uporabnost.

Za novo prijetno presenečenje poskrbi kabina, ki se vse prej kot diskretno spogleduje s prestižnim razredom. Izdelava je vrhunska in uporabljeni materiali so vse prej kot ceneni.

Okolje okoli voznika je sicer zasnovano povsem na novo, armaturna plošča je prečiščena in brez odvečnih stikal, na njenem vrhu pa serijsko kraljuje širok 8,8-palčni zaslon, ki ga upravljate s pomočjo vrtljivega gumba in drugih stikal, združljiv pa je z Apple in Andorid mobilniki. Pred voznikom je ob analogno-digitalnih merilnikih še 7-palčni zaslon, ki prikazuje druge za vožnjo potrebne informacije.

Sprva sta v ponudbi le dva motorja, 1,8-litrski turbodizel s 85 kilovati (116 KM) ter dvolitrski atmosferski motor z 90 kilovati (122 KM), 2,0-litrski Skyactive-X, zadnji krik tehnike s Hirošime s 133 kilovati (181 KM) pa pride do konca leta. Morda sta prav obstoječa motorja ta hip edina šibkost trojke v primerjavi s tekmeci. Ne, ker bi bila slaba, a konkurenca vseeno ponuja več izbire in predvsem večji razpon v moči.

A trojka se zna uporabniku s svojimi dobrimi voznimi lastnostmi vseeno hitro prikupiti. Majhen in ravno prav debel ter zelo natančen trikraki volan, čvrsti sedeži, odlična preglednost merilnikov in predvsem vrhunski 6-stopenjski ročni menjalnik so tisto, kar lahko prevesi jeziček na tehtnici. Svoje doda še dobro nastavljeno podvozje (čeprav je zadaj poltoga in ne večvodilna prema), ki zgledno požira neravnine, v zavojih pa poskrbi za ravno prav trdote.

Pod sliko:

Mazda3 je že serijsko opremljena s sistemom proti naletu s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, LED žarometi, radarskim tepomatom in pravim projekcijskim zaslonom. Paket Sound z Bose ozvočenjem ceno dvigne za 600 evrov, Style še za 1.100 evrov in Safety za dodatnih 900 evrov., skupaj prehod na varnostno popolno opremljen avtomobil stane 2.600 evrov.

Vrnimo se k ceni. Mazda3 je po novem dražja od VW golfa, v marsikaterem pogledu pa se vriva v razred, kjer so Audi, BMW, Mercedes, Lexus in Volvo. Že serijsko je precej bogato opremljena, razni paketi pa kupcu ponudijo praktično vse, kar si lahko omisli pri premijskem razredu. Tudi štirikolesni pogon, kar je prava redkost v razredu (imajo ga golf, leon, octavia iz skupine VAG ter Subaru).

Na ceniku je kar 34 raznih kombinacij (in še 25 pri sedanu), pri najvišji stopnji opreme GT plus, štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom ter s paketi opreme Style, Luxury, Sound in Safety kupcu preostane le še, da izbere barvo. Vstopni dizel D116 je sicer na voljo za 22.090 evrov, trojka z novim Skyactive-X motorjem X181 pa se začne pri 23.090 evrov. Če glede konjev niste zahtevni, potem G122 Plus za 23.790 in nekaj dodatki poteši večino potreb po varnosti in udobju, doplačilo za AWD sicer znaša 2.500 evrov, enako tudi za samodejni menjalnik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Mikavna in prizemljena japonka, ki hitro omreži
Avto
AvtoUroš Božin Mikavna in prizemljena japonka, ki hitro omreži 4

Mazda CX-30 gladi hibe mazde3, je bolj uporabna in pregledna, še vedno vozniško prepričljiva, postavna in cenovno prizemljena

FINANCE
Avto
Mazda, ki se stara bolje kot vino
Avto
AvtoUroš Božin Mazda, ki se stara bolje kot vino 3

Mazda CX-5 je s prenovo postala bolj elegantna in prefinjena, tehnično pa ostaja klasična, preprosta oziroma dizelska.

FINANCE
Avto
Kam sodi mazda CX-60 in kdo so njeni tekmeci?
Avto
AvtoMiloš Milač Kam sodi mazda CX-60 in kdo so njeni tekmeci? 1

Cene, tekmeci in načrti nove mazde CX-60, največje mazde ta hip na trgu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Japonka zapeljala v nemški klub imenitnih
Avto
AvtoUroš Božin Japonka zapeljala v nemški klub imenitnih

Evropa je dobila novega igralca na bojišču premijskih športnih terencev - mazdo CX-60; to je najzmogljivejša mazda s 327 konjskimi močmi ter električnim dosegom 63 kilometrov

FINANCE
PMM
Skrite prednosti in odkrite slabosti električne mazde
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Skrite prednosti in odkrite slabosti električne mazde 13

Test: mazda MX-30 GT plus – japonka s prestižno kabino, dobro vozniško izkušnjo, a res skromno baterijo in prostornostjo

FINANCE
Avto
Mazda: za zelene se razglašajo tisti, ki so zaspali pri razvoju
Avto
AvtoAndraž Zupančič Mazda: za zelene se razglašajo tisti, ki so zaspali pri razvoju 8

Mazdina človeka Klaus Hüllen in Joachim Kunz o novi mazdi CX-60 in zakaj vztrajajo pri klasičnih pogonskih sklopih. Mazda namreč ne opušča razvoja klasičnih motorjev in to jim bo dolgoročno prineslo prednost na določenih trgih. Predvsem na tistih, ki si elektrike ne bodo mogli privoščiti ali pa jim preprosto ne bo ustrezala.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)