V razredu družinskih kombilimuzin že kar nekaj časa ni bilo tako živahno, kot je ta hip, da bo odločitev za nakup še težja pa je te dni poskrbela Mazda s trojko. Že na pogled gre gotovo za avtomobil, ki prebudi čustva in omehča kolena, a ker videz ni vse, so Japonci poskrbeli tudi za kakovost vgrajenih materialov in izdelave, bogato opremo, sodobno tehniko, varnost in zgledne vozne lastnosti.
Če v žepu nimate vsaj 20 tisočakov za vstopni model G122 oziroma si ne predstavljate avtomobila brez nekaterih opremskih in varnostnih dodatkov, ki mu lahko ceno dvignejo na 23.790 evrov pa vse do 32.190 (X181 AWD AT z vso opremo), potem ne berite dalje. V nasprotnem primeru vam kak družinski prepir ali višji mesečni obrok ne uidejo, saj boste gotovo iskali vse možne načine, da pridete do svoje trojke. Vkolikor bi se morebitnim nevšečnostim vseeno radi ognili, pomislite še na manjšo prostornost na zadnji klopi, bolj skopo odmerjen prtljažnik, visok nakladalni rob in slabšo preglednost nazaj.
Se še kar ne date? V tem primeru vam Mazda3 ponuja paket, ki avtomobil postavlja na sam vrh razreda. Že njene zapeljive linije namigujejo na stik s kako italijansko visoko šolo oblikovanja, in zanje vemo, da kotirajo zares visoko. Poteze novinke spredaj so ostre, zadaj pa seksi, mehke in ravno prav mišičaste. Strešna linija je ukrojena prav po športno, pločevine je veliko, njene mere pa konkretne (4,46 metra dolžine, limuzina je 20 cm daljša, ter 2,72 metra v medosju). V osnovi je to avtomobil za tiste, ki si želijo športni avto pa (občasno) vseeno potrebujejo družinsko prostornost in uporabnost.
Za novo prijetno presenečenje poskrbi kabina, ki se vse prej kot diskretno spogleduje s prestižnim razredom. Izdelava je vrhunska in uporabljeni materiali so vse prej kot ceneni.
Okolje okoli voznika je sicer zasnovano povsem na novo, armaturna plošča je prečiščena in brez odvečnih stikal, na njenem vrhu pa serijsko kraljuje širok 8,8-palčni zaslon, ki ga upravljate s pomočjo vrtljivega gumba in drugih stikal, združljiv pa je z Apple in Andorid mobilniki. Pred voznikom je ob analogno-digitalnih merilnikih še 7-palčni zaslon, ki prikazuje druge za vožnjo potrebne informacije.
Sprva sta v ponudbi le dva motorja, 1,8-litrski turbodizel s 85 kilovati (116 KM) ter dvolitrski atmosferski motor z 90 kilovati (122 KM), 2,0-litrski Skyactive-X, zadnji krik tehnike s Hirošime s 133 kilovati (181 KM) pa pride do konca leta. Morda sta prav obstoječa motorja ta hip edina šibkost trojke v primerjavi s tekmeci. Ne, ker bi bila slaba, a konkurenca vseeno ponuja več izbire in predvsem večji razpon v moči.
A trojka se zna uporabniku s svojimi dobrimi voznimi lastnostmi vseeno hitro prikupiti. Majhen in ravno prav debel ter zelo natančen trikraki volan, čvrsti sedeži, odlična preglednost merilnikov in predvsem vrhunski 6-stopenjski ročni menjalnik so tisto, kar lahko prevesi jeziček na tehtnici. Svoje doda še dobro nastavljeno podvozje (čeprav je zadaj poltoga in ne večvodilna prema), ki zgledno požira neravnine, v zavojih pa poskrbi za ravno prav trdote.
Pod sliko:
Mazda3 je že serijsko opremljena s sistemom proti naletu s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, LED žarometi, radarskim tepomatom in pravim projekcijskim zaslonom. Paket Sound z Bose ozvočenjem ceno dvigne za 600 evrov, Style še za 1.100 evrov in Safety za dodatnih 900 evrov., skupaj prehod na varnostno popolno opremljen avtomobil stane 2.600 evrov.
Vrnimo se k ceni. Mazda3 je po novem dražja od VW golfa, v marsikaterem pogledu pa se vriva v razred, kjer so Audi, BMW, Mercedes, Lexus in Volvo. Že serijsko je precej bogato opremljena, razni paketi pa kupcu ponudijo praktično vse, kar si lahko omisli pri premijskem razredu. Tudi štirikolesni pogon, kar je prava redkost v razredu (imajo ga golf, leon, octavia iz skupine VAG ter Subaru).
Na ceniku je kar 34 raznih kombinacij (in še 25 pri sedanu), pri najvišji stopnji opreme GT plus, štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom ter s paketi opreme Style, Luxury, Sound in Safety kupcu preostane le še, da izbere barvo. Vstopni dizel D116 je sicer na voljo za 22.090 evrov, trojka z novim Skyactive-X motorjem X181 pa se začne pri 23.090 evrov. Če glede konjev niste zahtevni, potem G122 Plus za 23.790 in nekaj dodatki poteši večino potreb po varnosti in udobju, doplačilo za AWD sicer znaša 2.500 evrov, enako tudi za samodejni menjalnik.