Skupina Renault bo v treh letih znižala stroške za dve milijardi evrov, število zaposlenih bo zmanjšala vsaj za 14.600 Skupina Renault bo v treh letih znižala stroške za dve milijardi evrov, število zaposlenih bo zmanjšala vsaj za 14.600 Po prvih poročanjih naj bi v novomeškem Revozu brez dela ostalo 400 ljudi, po današnjem odzivu sindikata pa Revoza ni na seznamu za prestrukturiranje.
Porsche 911 targa: nastal je zaradi zahtevnih Američanov, danes je svetovna ikona Porsche 911 targa: nastal je zaradi zahtevnih Američanov, danes je svetovna ikona Porsche je želel v ZDA prodajati 911 kabrioleta, a ta zaradi strogih varnostnih zahtev ni bil primeren; zato je leta 1965 nastal 911 targa, polkabriolet, in živi še danes
BMW serije 5: pomladitev bavarske klasike BMW serije 5: pomladitev bavarske klasike BMW je prenovil serijo 5, karavansko različico in serijo 5 GT. Ob nežnejših oblikovnih spremembah se je v motorje prikradla elektrika. Kaj novega še prinaša, kaj vse zmore in kakšne bodo cene?
Nissan globoko v rdečem, zapira tovarno v Barceloni Nissan globoko v rdečem, zapira tovarno v Barceloni Zaprtje bo odneslo okoli tri tisoč delovnih mest, posredno pa bi lahko vplivalo še na 25 tisoč zaposlitev. Nissan je v preteklem letu posloval z največjo izgubo v zadnjih 20 let.
Volkswagnovo spogledovanje s Kitajsko Volkswagnovo spogledovanje s Kitajsko Nemški avtomobilski koncern naj bi se ogrel za državno kitajsko družbo Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC Motors)

Honda s hibridnim CR-V dizle pošilja na smetišče zgodovine

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
Honda dodaj
 
Čas branja: 6 min
14.03.2019  00:05
Hondin družinski športni terenec CR-V je namesto dizla dobil pravo popestritev - hibridni pogonski sklop z dvema elektromotorjema, ki naj bi s ceno od 32.900 evrov naprej letos prepričal 60 Slovencev oziroma skoraj tretjino vseh kupcev. 

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
Honda dodaj

Malokdo ve, da ima Honda s hibridi 20 let izkušenj, zato pa toliko več kupcev pozna športnega terenca CR-V. Tudi pri nas se je kar dobro prijel, v peti generaciji pa je njihov družinski SUV dobil pogon, ki je sicer značilen za neko drugo japonsko znamko. Da, Honda je v 460 centimetrov dolgi avtomobil zapakirala hibridni pogon, ki stavi na tiho delovanje, učinkovitost, varčnost in napredne tehnologije - med drugim nima menjalnika, na voljo pa je tudi s štirikolesnim pogonom -, z njim pa malce “piknila” starosto na tem področju, Toyotin RAV4.

Ker na pogled kakih bistvenih razlik glede na 1,5-litrski štirivaljni turbobencinec s 127 ali 142 kilovati moči (173 oziroma 193 KM) z izjemo napisov Hybrid ni, smo pokukali v notranjost in nekaj sprememb le opazili. Razumljivo smo tukaj pričakovali bolj “zelene” digitalne merilnike oziroma podajanje informacij o načinu delovanja pogonskega sklopa (ter jih dobili, tudi na 7-palčnem sredinskem zaslonu), presenečenje pa je bilo upravljanje s pogonom.

Namesto prestavne ročice so na sredinskem grebenu le stikala (P, R, N in D), s katerimi spravimo vozilo v želeno smer, z obvolanskima ročicama pa upravljamo učinkovitost rekuperativnega sistema. Ta pozna štiri stopnje, na najmočnejši pa zavor pri nižjih hitrostih praktično ne rabimo. Odstotnost prestavne ročice je vnesla nekaj več prostora med prednja sedeža, gumbi pa so intuinitivni in preprosti za uporabo.

Bistvo novega člana družine CR-V je razumljivo pogon, ki je tehnično zanimiv in poseben. Hibridni sistem i-MMD (inteligent Multi Mode Drive) namreč sestavljajo dvolitrski atmosferski štirivaljni motor s 107 kilovati moči (145 KM), ki deluje v Atkinsonovem ciklu (v osnovi služi kot generator električne energije), litij-ionska baterija s kapaciteto 1,8 kWh (v zadku) in dva elektromotorja (v nosu). Dva za pogon, kot pri Tesli? “Ne, ne, eden je pogonski, drugi pa deluje kot generator električne energije,” so pojasnili pri Hondi.

Prvi elektromotor skrbi za pogon prednjega kolesnega para - oziroma tudi zadnjega pri 4WD različici. Drugi elektromotor služi kot generator električne energije za pogonski elektromotor in tudi kot zaganjač, saj se CR-V vedno zažene v električnem načinu. Oba motorja skupaj zmoreta moč največ 135 kilovatov (184 KM), vendar pa skupna sistemska moč ni podana, kar je po svoje zanimivo.

Posebnosti Hondinega hibridnega sistema pa s tem še ni konec, takšen CR-V je namreč brez klasičnega menjalnika. Namesto ročnega, samodejnega ali neskončnostopenjskega (kot pri RAV4) ima vgrajeno premostitveno sklopko, ki povezuje motorno gred z diferencialom ter s tem omogoča neposreden prenos moči na kolesa.

Med slovensko premiero sem se na kratko zapeljal po cestah v bližini Cerkelj na Gorenjskem. Na voljo so trije različni načini delovanja sistema, samo na elektriko (EV) sem speljal in vozil pri nizkih hitrostih (do dva kilometra), pri čemer vozilo predvaja glasbo in s tem opozarja pešce. Kolesa je v načinu EV prek elektromotorja poganjala energija neposredno iz baterij, vendar je bilo treba biti nežen s stopalko za plin. Pri zmerni vožnji v mestu bi lahko tako vozil do 50 odstotkov časa.

Bolj običajen je hibridni način, kjer se bencinski motor vključi ter poganja generator. Slednji energijo preusmerja v elektromotor, ki žene kolesa. Pri izbiri pogona samo na bencinski motor, se moč prek premostitvene sklopke prenaša neposredno na pogonska kolesa, hkrati pa atmosferec poganja tudi generator, ki polni baterije. V primeru 100-odstotne napolnjenosti baterij lahko sistem tudi pri višjih hitrostih za kratek čas preklopi na izključno električni pogon. Tu je še regeneracija, ko sistem med zaviranjem in zmanjševanjem hitrosti dodatno polni baterije.

Hondin hibridni pogon je povsem nezahteven za uporabo, saj umetna pamet samodejno preklaplja med načini EV, hybrid in motor, s pritiskom na gumb pa sta ob EV na voljo še načina Sport in Econ. Sistem je učinkovit, v teoriji bi na elektriko lahko vozili 80 odstotkov časa, pri tem pa na sto kilometrov v kombiniranem načinu porabili 5,3 litra oziroma 5,5 litra pri različici 4WD.

Kogar ne bosta prepričala napredna hibridna tehnika, pregovorna japonska zanesljivost in kakovost izdelave, ga bo morda pogled na cenik. CR-V hybrid je na voljo v štirih paketih opreme (Comfort, Elegance Navi, Lifestyle in Executive), dvema pogonoma (2WD in 4WD) ter ceno od 32.900 (Comfort 2WD) do 41.400 evrov (Executive 4WD) - štirikolesni pogon v nižjih paketih opreme ceno sicer dvigne za dva tisočaka.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Kakšna bo torkova cena bencina in dizla, če ne bo spremembe trošarin 1

V zadnjih tednih je bila drobnoprodajna cena goriv okrogel evro po zaslugi prilagoditev (predvsem zvišanj) trošarin

AVTO
Novice
Novice (Na enem mestu) Noro, kakšne popuste danes dobite za nov avto 17

Cene novih avtomobilov iz zaloge so padle za dodatnih, 10, 20 ali več odstotkov. Za novi ford focus 13.660 evrov, škodo octavio 14...

OGLAS
AVTO
Članki
Članki Ne meči denarja skozi okno, uvozi avto iz tujine

Ste vedeli, da lahko leto ali dve star avto kupite za tretjino ceneje od novega (določene modele tudi za polovico), še vedno bo šlo za...

AVTO
Novice
Novice Takšna bo torkova cena bencina in dizla - če se ne bodo spet spremenile trošarine 1

Zgodovinski zdrs ameriške nafte WTI globoko v negativno območje je odmeval tudi na mediteranskih borzah goriv

AVTO
Novice
Novice Nov zagon avtoposla in močna pocenitev avtomobilov 11

Razburljivo dogajanje v zadnjih dveh tednih tako na področju proizvodnje, prodaje, cen avtomobilov, novih modelov kot trajnostne mobilnosti

AVTO
Posel
Posel Spletna dražba odvzetih avtov – v 40 minutah kupci razgrabili večino zaloge 2

V četrtek smo spremljali spletno dražbo odvzetih avtov, ki jo je za Summit Leasing organiziral Autopoint. Avti do 10 tisoč evrov so šli...

AVTO
Posel
Posel Je kriza spodbudila prodajo rabljenih avtov? Kaj se dogaja s cenami? 1

V mestih so ljudje, doslej odvisni od javnega prevoza, planili po poceni rabljenih avtomobilih. V Italiji so cene teh močno upadle, a le...

AVTO
Novosti
Novosti Dolgoprogaš prihodnosti: brez izpustov, štiriminutna polnjenja in 500 kilometrov dosega ​​​​​​​ 21

Se sliši predobro? Baterijska vozila tega ne zmorejo, razvoj vodikovih tehnologij pa bo v prihodnosti to omogočal. BMW razkriva...