(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Honda s hibridnim CR-V dizle pošilja na smetišče zgodovine

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
Honda dodaj
 
Čas branja: 6 min
14.03.2019  00:05
Hondin družinski športni terenec CR-V je namesto dizla dobil pravo popestritev - hibridni pogonski sklop z dvema elektromotorjema, ki naj bi s ceno od 32.900 evrov naprej letos prepričal 60 Slovencev oziroma skoraj tretjino vseh kupcev. 

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
Honda dodaj

Malokdo ve, da ima Honda s hibridi 20 let izkušenj, zato pa toliko več kupcev pozna športnega terenca CR-V. Tudi pri nas se je kar dobro prijel, v peti generaciji pa je njihov družinski SUV dobil pogon, ki je sicer značilen za neko drugo japonsko znamko. Da, Honda je v 460 centimetrov dolgi avtomobil zapakirala hibridni pogon, ki stavi na tiho delovanje, učinkovitost, varčnost in napredne tehnologije - med drugim nima menjalnika, na voljo pa je tudi s štirikolesnim pogonom -, z njim pa malce “piknila” starosto na tem področju, Toyotin RAV4.

Ker na pogled kakih bistvenih razlik glede na 1,5-litrski štirivaljni turbobencinec s 127 ali 142 kilovati moči (173 oziroma 193 KM) z izjemo napisov Hybrid ni, smo pokukali v notranjost in nekaj sprememb le opazili. Razumljivo smo tukaj pričakovali bolj “zelene” digitalne merilnike oziroma podajanje informacij o načinu delovanja pogonskega sklopa (ter jih dobili, tudi na 7-palčnem sredinskem zaslonu), presenečenje pa je bilo upravljanje s pogonom.

Namesto prestavne ročice so na sredinskem grebenu le stikala (P, R, N in D), s katerimi spravimo vozilo v želeno smer, z obvolanskima ročicama pa upravljamo učinkovitost rekuperativnega sistema. Ta pozna štiri stopnje, na najmočnejši pa zavor pri nižjih hitrostih praktično ne rabimo. Odstotnost prestavne ročice je vnesla nekaj več prostora med prednja sedeža, gumbi pa so intuinitivni in preprosti za uporabo.

Bistvo novega člana družine CR-V je razumljivo pogon, ki je tehnično zanimiv in poseben. Hibridni sistem i-MMD (inteligent Multi Mode Drive) namreč sestavljajo dvolitrski atmosferski štirivaljni motor s 107 kilovati moči (145 KM), ki deluje v Atkinsonovem ciklu (v osnovi služi kot generator električne energije), litij-ionska baterija s kapaciteto 1,8 kWh (v zadku) in dva elektromotorja (v nosu). Dva za pogon, kot pri Tesli? “Ne, ne, eden je pogonski, drugi pa deluje kot generator električne energije,” so pojasnili pri Hondi.

Prvi elektromotor skrbi za pogon prednjega kolesnega para - oziroma tudi zadnjega pri 4WD različici. Drugi elektromotor služi kot generator električne energije za pogonski elektromotor in tudi kot zaganjač, saj se CR-V vedno zažene v električnem načinu. Oba motorja skupaj zmoreta moč največ 135 kilovatov (184 KM), vendar pa skupna sistemska moč ni podana, kar je po svoje zanimivo.

Posebnosti Hondinega hibridnega sistema pa s tem še ni konec, takšen CR-V je namreč brez klasičnega menjalnika. Namesto ročnega, samodejnega ali neskončnostopenjskega (kot pri RAV4) ima vgrajeno premostitveno sklopko, ki povezuje motorno gred z diferencialom ter s tem omogoča neposreden prenos moči na kolesa.

Med slovensko premiero sem se na kratko zapeljal po cestah v bližini Cerkelj na Gorenjskem. Na voljo so trije različni načini delovanja sistema, samo na elektriko (EV) sem speljal in vozil pri nizkih hitrostih (do dva kilometra), pri čemer vozilo predvaja glasbo in s tem opozarja pešce. Kolesa je v načinu EV prek elektromotorja poganjala energija neposredno iz baterij, vendar je bilo treba biti nežen s stopalko za plin. Pri zmerni vožnji v mestu bi lahko tako vozil do 50 odstotkov časa.

Bolj običajen je hibridni način, kjer se bencinski motor vključi ter poganja generator. Slednji energijo preusmerja v elektromotor, ki žene kolesa. Pri izbiri pogona samo na bencinski motor, se moč prek premostitvene sklopke prenaša neposredno na pogonska kolesa, hkrati pa atmosferec poganja tudi generator, ki polni baterije. V primeru 100-odstotne napolnjenosti baterij lahko sistem tudi pri višjih hitrostih za kratek čas preklopi na izključno električni pogon. Tu je še regeneracija, ko sistem med zaviranjem in zmanjševanjem hitrosti dodatno polni baterije.

Hondin hibridni pogon je povsem nezahteven za uporabo, saj umetna pamet samodejno preklaplja med načini EV, hybrid in motor, s pritiskom na gumb pa sta ob EV na voljo še načina Sport in Econ. Sistem je učinkovit, v teoriji bi na elektriko lahko vozili 80 odstotkov časa, pri tem pa na sto kilometrov v kombiniranem načinu porabili 5,3 litra oziroma 5,5 litra pri različici 4WD.

Kogar ne bosta prepričala napredna hibridna tehnika, pregovorna japonska zanesljivost in kakovost izdelave, ga bo morda pogled na cenik. CR-V hybrid je na voljo v štirih paketih opreme (Comfort, Elegance Navi, Lifestyle in Executive), dvema pogonoma (2WD in 4WD) ter ceno od 32.900 (Comfort 2WD) do 41.400 evrov (Executive 4WD) - štirikolesni pogon v nižjih paketih opreme ceno sicer dvigne za dva tisočaka.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Elektrika
Elektrika Honda: litij ionske baterije bi lahko zamenjali z fluorid ionskimi 51

Kalifornijski inštitut Caltech, Nasin laboratorij JPL in Honda so predstavili novo tehnologijo, ki je po zagotovilih avtorjev boljša od...

AVTO
Posel
Posel Japoncem je prekipelo, Honda bo zaprla svoji edini evropski tovarni 20

Japonska Honda se leta 2021 umika iz Evrope. Zaprla bo namreč kar dve tovarni, v britanskem Swindonu in v turškem Gebzeju, v obeh...

FINANCE
Članki
Članki Italija je v zadnjem lanskem četrtletju zdrsnila v recesijo 11

Statistični podatki so danes pokazali še, da je v zadnjem lanskem četrtletju evrski BDP zrasel enako kot četrtletje prej – za 0,2...

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo novi glavni ekonomist ECB? Kandidat je en sam

Vse kaže, da bo vplivni položaj desne roke predsednika ECB prevzel - guverner irske centralne banke; rok za prijave se je iztekel,...

FINANCE
Članki
Članki Times: Vlada premierke Mayeve z denarjem snubi laburiste, da bi podprli dogovor za brexit 3

Britanska vlada razmišlja o različnih poteh, kako bi zagotovila dovolj podpore, da bi parlament podprl izstopni dogovor, ki bi VB...

FINANCE
Članki
Članki Računsko sodišče EU ima več pomislekov o učinkih Junckerjevega naložbenega sklada

Računsko sodišče EU priznava, da je evropski sklad za strateške naložbe EFSI, ki se ga je prijel naziv Junckerjev sklad, zagotovil...

FINANCE
Članki
Članki Pri Deutsche Bank ocenjujejo, da Nemčija drsi v recesijo 4

Analitiki Deutsche Bank ocenjujejo, da Nemčija drsi v recesijo, tudi če bodo podatki za zadnje lansko četrtletje, ki bodo objavljeni...