Malokdo ve, da ima Honda s hibridi 20 let izkušenj, zato pa toliko več kupcev pozna športnega terenca CR-V. Tudi pri nas se je kar dobro prijel, v peti generaciji pa je njihov družinski SUV dobil pogon, ki je sicer značilen za neko drugo japonsko znamko. Da, Honda je v 460 centimetrov dolgi avtomobil zapakirala hibridni pogon, ki stavi na tiho delovanje, učinkovitost, varčnost in napredne tehnologije - med drugim nima menjalnika, na voljo pa je tudi s štirikolesnim pogonom -, z njim pa malce “piknila” starosto na tem področju, Toyotin RAV4.
Ker na pogled kakih bistvenih razlik glede na 1,5-litrski štirivaljni turbobencinec s 127 ali 142 kilovati moči (173 oziroma 193 KM) z izjemo napisov Hybrid ni, smo pokukali v notranjost in nekaj sprememb le opazili. Razumljivo smo tukaj pričakovali bolj “zelene” digitalne merilnike oziroma podajanje informacij o načinu delovanja pogonskega sklopa (ter jih dobili, tudi na 7-palčnem sredinskem zaslonu), presenečenje pa je bilo upravljanje s pogonom.
Namesto prestavne ročice so na sredinskem grebenu le stikala (P, R, N in D), s katerimi spravimo vozilo v želeno smer, z obvolanskima ročicama pa upravljamo učinkovitost rekuperativnega sistema. Ta pozna štiri stopnje, na najmočnejši pa zavor pri nižjih hitrostih praktično ne rabimo. Odstotnost prestavne ročice je vnesla nekaj več prostora med prednja sedeža, gumbi pa so intuinitivni in preprosti za uporabo.
Bistvo novega člana družine CR-V je razumljivo pogon, ki je tehnično zanimiv in poseben. Hibridni sistem i-MMD (inteligent Multi Mode Drive) namreč sestavljajo dvolitrski atmosferski štirivaljni motor s 107 kilovati moči (145 KM), ki deluje v Atkinsonovem ciklu (v osnovi služi kot generator električne energije), litij-ionska baterija s kapaciteto 1,8 kWh (v zadku) in dva elektromotorja (v nosu). Dva za pogon, kot pri Tesli? “Ne, ne, eden je pogonski, drugi pa deluje kot generator električne energije,” so pojasnili pri Hondi.
Prvi elektromotor skrbi za pogon prednjega kolesnega para - oziroma tudi zadnjega pri 4WD različici. Drugi elektromotor služi kot generator električne energije za pogonski elektromotor in tudi kot zaganjač, saj se CR-V vedno zažene v električnem načinu. Oba motorja skupaj zmoreta moč največ 135 kilovatov (184 KM), vendar pa skupna sistemska moč ni podana, kar je po svoje zanimivo.
Posebnosti Hondinega hibridnega sistema pa s tem še ni konec, takšen CR-V je namreč brez klasičnega menjalnika. Namesto ročnega, samodejnega ali neskončnostopenjskega (kot pri RAV4) ima vgrajeno premostitveno sklopko, ki povezuje motorno gred z diferencialom ter s tem omogoča neposreden prenos moči na kolesa.
Med slovensko premiero sem se na kratko zapeljal po cestah v bližini Cerkelj na Gorenjskem. Na voljo so trije različni načini delovanja sistema, samo na elektriko (EV) sem speljal in vozil pri nizkih hitrostih (do dva kilometra), pri čemer vozilo predvaja glasbo in s tem opozarja pešce. Kolesa je v načinu EV prek elektromotorja poganjala energija neposredno iz baterij, vendar je bilo treba biti nežen s stopalko za plin. Pri zmerni vožnji v mestu bi lahko tako vozil do 50 odstotkov časa.
Bolj običajen je hibridni način, kjer se bencinski motor vključi ter poganja generator. Slednji energijo preusmerja v elektromotor, ki žene kolesa. Pri izbiri pogona samo na bencinski motor, se moč prek premostitvene sklopke prenaša neposredno na pogonska kolesa, hkrati pa atmosferec poganja tudi generator, ki polni baterije. V primeru 100-odstotne napolnjenosti baterij lahko sistem tudi pri višjih hitrostih za kratek čas preklopi na izključno električni pogon. Tu je še regeneracija, ko sistem med zaviranjem in zmanjševanjem hitrosti dodatno polni baterije.
Hondin hibridni pogon je povsem nezahteven za uporabo, saj umetna pamet samodejno preklaplja med načini EV, hybrid in motor, s pritiskom na gumb pa sta ob EV na voljo še načina Sport in Econ. Sistem je učinkovit, v teoriji bi na elektriko lahko vozili 80 odstotkov časa, pri tem pa na sto kilometrov v kombiniranem načinu porabili 5,3 litra oziroma 5,5 litra pri različici 4WD.
Kogar ne bosta prepričala napredna hibridna tehnika, pregovorna japonska zanesljivost in kakovost izdelave, ga bo morda pogled na cenik. CR-V hybrid je na voljo v štirih paketih opreme (Comfort, Elegance Navi, Lifestyle in Executive), dvema pogonoma (2WD in 4WD) ter ceno od 32.900 (Comfort 2WD) do 41.400 evrov (Executive 4WD) - štirikolesni pogon v nižjih paketih opreme ceno sicer dvigne za dva tisočaka.