Avto

Honda s hibridnim CR-V dizle pošilja na smetišče zgodovine

Hondin družinski športni terenec CR-V je namesto dizla dobil pravo popestritev - hibridni pogonski sklop z dvema elektromotorjema, ki naj bi s ceno od 32.900 evrov naprej letos prepričal 60 Slovencev oziroma skoraj tretjino vseh kupcev. 

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.03.2019 00:05
Čas branja: 6 min

Malokdo ve, da ima Honda s hibridi 20 let izkušenj, zato pa toliko več kupcev pozna športnega terenca CR-V. Tudi pri nas se je kar dobro prijel, v peti generaciji pa je njihov družinski SUV dobil pogon, ki je sicer značilen za neko drugo japonsko znamko. Da, Honda je v 460 centimetrov dolgi avtomobil zapakirala hibridni pogon, ki stavi na tiho delovanje, učinkovitost, varčnost in napredne tehnologije - med drugim nima menjalnika, na voljo pa je tudi s štirikolesnim pogonom -, z njim pa malce “piknila” starosto na tem področju, Toyotin RAV4.

Ker na pogled kakih bistvenih razlik glede na 1,5-litrski štirivaljni turbobencinec s 127 ali 142 kilovati moči (173 oziroma 193 KM) z izjemo napisov Hybrid ni, smo pokukali v notranjost in nekaj sprememb le opazili. Razumljivo smo tukaj pričakovali bolj “zelene” digitalne merilnike oziroma podajanje informacij o načinu delovanja pogonskega sklopa (ter jih dobili, tudi na 7-palčnem sredinskem zaslonu), presenečenje pa je bilo upravljanje s pogonom.

Namesto prestavne ročice so na sredinskem grebenu le stikala (P, R, N in D), s katerimi spravimo vozilo v želeno smer, z obvolanskima ročicama pa upravljamo učinkovitost rekuperativnega sistema. Ta pozna štiri stopnje, na najmočnejši pa zavor pri nižjih hitrostih praktično ne rabimo. Odstotnost prestavne ročice je vnesla nekaj več prostora med prednja sedeža, gumbi pa so intuinitivni in preprosti za uporabo.

Bistvo novega člana družine CR-V je razumljivo pogon, ki je tehnično zanimiv in poseben. Hibridni sistem i-MMD (inteligent Multi Mode Drive) namreč sestavljajo dvolitrski atmosferski štirivaljni motor s 107 kilovati moči (145 KM), ki deluje v Atkinsonovem ciklu (v osnovi služi kot generator električne energije), litij-ionska baterija s kapaciteto 1,8 kWh (v zadku) in dva elektromotorja (v nosu). Dva za pogon, kot pri Tesli? “Ne, ne, eden je pogonski, drugi pa deluje kot generator električne energije,” so pojasnili pri Hondi.

Prvi elektromotor skrbi za pogon prednjega kolesnega para - oziroma tudi zadnjega pri 4WD različici. Drugi elektromotor služi kot generator električne energije za pogonski elektromotor in tudi kot zaganjač, saj se CR-V vedno zažene v električnem načinu. Oba motorja skupaj zmoreta moč največ 135 kilovatov (184 KM), vendar pa skupna sistemska moč ni podana, kar je po svoje zanimivo.

Posebnosti Hondinega hibridnega sistema pa s tem še ni konec, takšen CR-V je namreč brez klasičnega menjalnika. Namesto ročnega, samodejnega ali neskončnostopenjskega (kot pri RAV4) ima vgrajeno premostitveno sklopko, ki povezuje motorno gred z diferencialom ter s tem omogoča neposreden prenos moči na kolesa.

Med slovensko premiero sem se na kratko zapeljal po cestah v bližini Cerkelj na Gorenjskem. Na voljo so trije različni načini delovanja sistema, samo na elektriko (EV) sem speljal in vozil pri nizkih hitrostih (do dva kilometra), pri čemer vozilo predvaja glasbo in s tem opozarja pešce. Kolesa je v načinu EV prek elektromotorja poganjala energija neposredno iz baterij, vendar je bilo treba biti nežen s stopalko za plin. Pri zmerni vožnji v mestu bi lahko tako vozil do 50 odstotkov časa.

Bolj običajen je hibridni način, kjer se bencinski motor vključi ter poganja generator. Slednji energijo preusmerja v elektromotor, ki žene kolesa. Pri izbiri pogona samo na bencinski motor, se moč prek premostitvene sklopke prenaša neposredno na pogonska kolesa, hkrati pa atmosferec poganja tudi generator, ki polni baterije. V primeru 100-odstotne napolnjenosti baterij lahko sistem tudi pri višjih hitrostih za kratek čas preklopi na izključno električni pogon. Tu je še regeneracija, ko sistem med zaviranjem in zmanjševanjem hitrosti dodatno polni baterije.

Hondin hibridni pogon je povsem nezahteven za uporabo, saj umetna pamet samodejno preklaplja med načini EV, hybrid in motor, s pritiskom na gumb pa sta ob EV na voljo še načina Sport in Econ. Sistem je učinkovit, v teoriji bi na elektriko lahko vozili 80 odstotkov časa, pri tem pa na sto kilometrov v kombiniranem načinu porabili 5,3 litra oziroma 5,5 litra pri različici 4WD.

Kogar ne bosta prepričala napredna hibridna tehnika, pregovorna japonska zanesljivost in kakovost izdelave, ga bo morda pogled na cenik. CR-V hybrid je na voljo v štirih paketih opreme (Comfort, Elegance Navi, Lifestyle in Executive), dvema pogonoma (2WD in 4WD) ter ceno od 32.900 (Comfort 2WD) do 41.400 evrov (Executive 4WD) - štirikolesni pogon v nižjih paketih opreme ceno sicer dvigne za dva tisočaka.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Redka honda po najnovejši modi
Avto
AvtoUroš Božin Redka honda po najnovejši modi 4

Slovenski trg je bogatejši za privzdignjeno hondo crosstar. To je tri centimetre višja in dodatno zaščitena honda jazz.

FINANCE
PMM
Hondin napredni SUV za sto Slovencev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostAnže Jamnik Hondin napredni SUV za sto Slovencev 1

Slovenski trgovci z avtomobili Honda so začeli prodajati novega HR-V, tretjo generacijo tega kompaktnega športnega terenca, ki pod privlačno, rahlo kupejevsko urezano karoserijo skriva prilagodljivo notranjost in hibridni pogonski sklop. Z vstopnim paktom opreme elegance stane 29.390 evrov.

FINANCE
PMM
Hondin mestni terenec z edinstvenim hibridnim pogonom in idejami
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Hondin mestni terenec z edinstvenim hibridnim pogonom in idejami

V mesecu, polnem razkritij novih modelov, je lonček primaknila tudi Honda z novo generacijo majhnega športnega terenca HR-V, ki prinaša kopico uporabnih rešitev. Na našem trgu bo januarja 2022.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hondin potovalnik za premagovanje cestnih daljav
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik Hondin potovalnik za premagovanje cestnih daljav

Honda se je pri športnem potovalnem modelu NT1100 držala pristopa manj je več in na osnovi svojega priljubljenega modela africa twin ustvarila dovolj močan in udoben motocikel za dolge vožnje in cestna potovanja.

FINANCE
Avto
S hondo transalp spet prek Alp
Avto
AvtoMiloš Milač S hondo transalp spet prek Alp

Honda je obudila srednjerazrednega endura transalp in ga zasnovala na osnovi novega horneta.

FINANCE
Avto
Hondin sršen se je odvadil brenčanja, odslej bo grmel v dvovaljnem taktu
Avto
AvtoMiloš Milač Hondin sršen se je odvadil brenčanja, odslej bo grmel v dvovaljnem taktu

Honda je po devetih letih premora razkrila novi hornet – majhen, lahek, poskočen in dostopen nagec, ki prvič prihaja z dvovaljnim strojem; sočasno z razkritjem je dobil slovensko ceno 8.390 evrov

FINANCE
Avto
Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček
Avto
AvtoUroš Božin Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček 7

Dobre novice iz japonske avtomobilske industrije: Nissan je presenetil in ustvaril dobiček iz poslovanja, Honda pa je dobiček povečala za 67 odstotkov.