V ozadju nastaja mega avtoproizvajalec z letno prodajo 15 milijonov vozil V ozadju nastaja mega avtoproizvajalec z letno prodajo 15 milijonov vozil Mediji napovedujejo skorajšnjo naznanitev nove mega povezave med Fiat Chryslerjem in Renault Nissanom. V zvezo povezani avtomobilski proizvajalci bi dosegli prodajo prek 15 milijonov vozil na leto in bi krepko prehiteli vodilna Volkswagen in Toyoto. Cilj povezovanja je krčenje stroškov razvoja, logistike in proizvodnje.
Škodina admiralska ladja z novimi dobrotami Škodina admiralska ladja z novimi dobrotami Škoda je osvežila svoj največji avto – limuzino in karavan superb. Oplemenitila ga je z nekaj oblikovnimi spremembami, pametnimi LED-žarometi, prvim priključnim hibridom in robustno različico scout.
Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti

Čari cenovno najdostopnejše toyote

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
PSA dodaj
Toyota dodaj
BMW dodaj
Uroš Božin dodaj
 
Čas branja: 7 min
28.03.2019  22:05
Aygo iz sivine izstopa z drznimi in mladostnimi linijami, živimi barvami in igrivim vozniškim značajem. Ne ustraši se niti premijskih velikanov. S pristopno začetno ceno 9.940 evrov pa je privlačen tudi za mlajše voznice in voznike.
Čari cenovno najdostopnejše toyote

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
PSA dodaj
Toyota dodaj
BMW dodaj
Uroš Božin dodaj

Se vam zdijo mesta za parkiranje premajhna, avtomobili pa večinoma preveliki in predragi? Potem je za vas poceni in zanesljiv avtomobilček. Med te sodi tudi Toyotin aygo, ki je pred kratkim prestal prenovo druge generacije. Razvit je bil skupaj za malčkoma iz skupine PSA, ki pa presenetljivo na slovenskem trgu nista na voljo. Aygo po zunanjih potezah ne kaže sorodnosti s kolegoma in je med omenjeno trojico najdrzneje oblikovan. Obraz zaznamuje črka X, robovi so ostri in barve žive, tako da je v mestnem okolju opazen.

Žaromete proti A-stebričku nadaljuje črna pločevina, ki deluje kot maskara. Aygo je oblikovan po okusu mladine, agresivno in dinamično in – kar je najpomembneje – ni predrag. Čeprav se mladi pri nakupu prvega avta pogosto odločijo za rabljeno vozilo, če razmišljajo (ali njihovi starši) o nakupu novega za približno 10 tisočakov, je aygo eden izmed privlačnejših kandidatov. Testni aygo, ki je bil odet v dvobarvno kombinacijo črne in vijolične (bi-tone), bi v svetu črne, bele in sive premamil marsikatero dekle.

Najmanjši med najmanjšimi

S 346 centimetri je najmanjši v razredu, majhno pa je na avtu pravzaprav vse. Od prtljažnih vrat, motorja, moči, prostora, platišč, porabe do izpuha, ki bolj spominja na slamico. Za brisanje vetrobranske šipe poskrbi le en brisalec. Kabina je pregledna in enostavna, gumbov je malo. Armaturna plošča je nizka in preglednost dobra, na sovoznikovem sedežu, ki ni nastavljiv po višini, ne manjka veliko, da bi se skozi vetrobransko šipo videla tudi kolena.

Novinarji se pogosto pritožujemo nad cenenostjo trde plastike v notranjosti. V aygu je te manj, saj so vrata pod oknom kar iz pločevine, ki je videti bolje, saj je barvno usklajena z obrobami zračnikov, prestavno ročico, robom preprog in šivi na sedežih. Naslanjanje komolca na pločevini ni najbolj udobno, še posebej pozimi. Volan je nastavljiv po višini, pogrešal pa sem vzdolžni pomik. Sedeži so udobni in ponujajo tudi nekaj bočnega oprijema. Prostora je spredaj dovolj, zadaj pa premalo.

Za pot do trgovine, na pijačo ali v diskoteko bo povsem zadosti prostora tudi zadaj, na daljše potovanje pa se najbrž ne boste odpravili štirje. Še posebej ne zaradi žepa oziroma prtljažnika, ki je med najmanjšimi med konkurenti in sprejme le 168 litrov. Steklena prtljažna vrata z notranje strani nimajo ročice za zapiranje, ob prijetju za rob stekla pa ostanejo sledovi. Prostora je dovolj za dva manjša kovčka oziroma za nekajdnevni izlet. Od mestnih malčkov večjih prostornin ni pričakovati, stvari pa lahko v petvratni različici odložite kar na zadnjih sedežih.

Opremiti ga je enostavno

Vas motijo dolgi seznami dodatne opreme? Pri aygu je zelo kratek, odkljukate le enega od paketov opreme. Če izberete najdražji paket opreme X-clusiv bi-tone ali stopnjo nižjega X-trend, je večina opreme že serijsko vgrajena. Sicer si lahko dodatno omislite še robotiziran menjalnik, večji multimedijski sistem, samodejno klimatsko napravo, samodejno odklepanje in zagon na gumb ter varnostni paket toyota sense. Preostala dodatna oprema so barve, kozmetični dodatki in nalepke.

Aygo je za svojo medosno razdaljo presenetljivo udoben. Odlično se znajde na ozkih ulicah in tesnih parkiriščih. Švigne še čez tako tesna križišča in zavoje, ki jih treba v večjih avtih odpeljati previdno in počasi. Parkiranje je preprosto, potrebe po senzorjih ni, bolje opremljene različice imajo tudi vzvratno kamero. Obračalni krog je presenetljivo večji kot v yarisu, pri parkiranju pa je treba paziti na precej nizko gumo pod sprednjim odbijačem.

Nekaj več privajanja potrebuje ravnanje s sklopko. Ta zagrabi pozneje, majhen atmosferski motor pa ob nizkih vrtljajih ne razvije veliko navora in lahko hitro ugasne. Na voljo je sicer robotiziran ročni menjalnik, pravega samodejnega menjalnika za tiste, ki jim ravnanje s sklopko in prestavno ročico ni najljubše, pa na žalost ni v ponudbi.

Prvinski občutek vožnje

S prenovo so pri Toyoti na zadnjo stran armaturne plošče, na vratih in stebričkih dodali nekaj zvočne izolacije. Da je kabina na nekaterih predelih zvočno manj izolirana, se občuti v vožnji čez luže, ko dobiš občutek, da ti bo voda pljusknila po nogah. Kljub temu v avtu hitro dobiš občutek hitrosti. Aygo je zabaven že pri nizkih hitrostih. Nekaj pozibavanja v zavojih in zelo neposreden volan pa prineseta prvinsko vozniško izkušnjo, ki je večji avti danes več ne morejo zagotoviti in zaradi česar sem se vsake poti z aygom veselil. Čeprav smo v času testa ayga preizkušali tudi druge, večje, dražje in mnogo bolj nastopaške avte, sem se v ayga vedno usedel z veseljem. Glavna zasluga gre predvsem zabavni in enostavni vožnji.

Pije po kapljicah

Pod majhnim motornim pokrovom se skriva prav tako majhen trivaljni litrski atmosferski motor. Je prijeten in dobro zveni ter spodbuja, da ga priganjaš. Za mestno šviganje je 53 kilovatov (72 konjskih) moči dovolj, brez daha pa ostane v daljših klancih in na avtocesti, kjer je včasih treba vzeti nekaj zaleta ali pa prestaviti v nižjo prestavo. Glasen ni, saj ga preglasita hrup zračnega upora in cestni trušč. Glede na majhno moč je menjalnik petstopenjski, tempomata pa ni. V mestu se je poraba ob bolj težki nogi ustavila pri šestih litrih, sicer zelo hitro upade. Na podeželskih cestah je popil le 4,2 litra. Avtocestna vožnja mu ni najljubša, pri 130 kilometrih na uro se vrti že pri 3.700 vrtljajih, kljub temu se zadovolji s 5,5 litra. Ob pogledu na porabo se vprašam, zakaj vsa ta obsedenost s turbinami.

Raje petvratnega

Odkar Toyota več ne izdeluje IQ, je aygo najmanjši in najcenejši član družine. Časi, ko se je prodajal za pičlih sedem tisočakov, pa so mimo. Cena se danes začne pri 9.940 evrih, cena testnega (11.820 evrov) pa je z nekaj lepotnimi dodatki znašala 12.480 evrov. Prepriča s preprostostjo, zabavno vožnjo in majhno porabo. Če kupujete res majhen avto privlačnega videza, je aygo odlična izbira. Vseeno se splača doplačilo petvratne karoserije, saj naredi avto precej bolj uporaben. Če pa bi radi več opreme ali močnejši motor, se boste morali ozreti h kateremu od konkurentov ali po yarisu. Druženje z aygom je bilo zabavno, hitro mi je prirasel k srcu, zato ga je bilo na koncu kar težko vrniti.

Foto: Uroš Božin

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice VW se je s poravnavo v zadnjem hipu izognil sodbi vrhovnega sodišča, a to je objavilo, kaj misli 1

Primer proti VW na nemškem vrhovnem sodišču ni doživel sodnega epiloga. A kaj to pomeni za primere tožb proti VW? Spomnimo, družbo v...

FINANCE
Usodno o brexitu: britanski poslanci bodo izbrali – dogovor, odlog ali izstop brez dogovora

Pozor – po britanski zakonodaji trdi brexit ostaja privzeti scenarij, če parlament ne odloči drugače

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo novi glavni ekonomist ECB? Kandidat je en sam

Vse kaže, da bo vplivni položaj desne roke predsednika ECB prevzel - guverner irske centralne banke; rok za prijave se je iztekel,...

FINANCE
Članki
Članki Premierka Mayeva je šla pred poslance - in ti so njen dogovor že tretjič zavrnili. Kaj sledi 3

Poglejmo, kako so danes britanski poslanci glasovali o vladnem predlogu za brexit in kaj lahko zdaj sledi. Kot opozarjajo politični...

FINANCE
Članki
Članki Britanski evroskeptik Nigel Farage je na 'epski pohod za brexit' privabil 300 ljudi 8

Čeprav je ljudi pozival, naj se mu pridružijo na pohodu od prvega do zadnjega kilometra, je v zadnjem hipu dejal, da bo sam odhodil le...

FINANCE
(časovnica) Britanski poslanci imajo še eno sejo o brexitu. Deja vu ali preboj? Šef Siemensa na Otoku opozarja, da se VB smeši pred svetom 2

Kot menijo politični analitiki, so zdaj načelno možne tri opcije in med njimi je še vedno tudi trdi brexit ...

FINANCE
Članki
Članki Times: Vlada premierke Mayeve z denarjem snubi laburiste, da bi podprli dogovor za brexit 3

Britanska vlada razmišlja o različnih poteh, kako bi zagotovila dovolj podpore, da bi parlament podprl izstopni dogovor, ki bi VB...

FINANCE
Članki
Članki EU odobrila pogojni odlog brexita ... britanska vojska v pripravljenost na kaotičen brexit ... peticija za preklic brexita 6

Škotska razmišlja o vnovičnem razpisu referendum za neodvisnost ... britanski poslovnež prodaja brexitovske pakete s hrano za mesec dni...