Avtomobilska industrija je dolgo veljala za zelo zapleteno panogo velikih uveljavljenih igralcev. Le redki novi izzivalci so se obdržali. Z elektrifikacijo so nova avtomobilska podjetja začela rasti kot gobe po dežju. Eno izmed takšnih je tudi Piëch Automotive, ki je v Ženevi predstavilo svoj prvi električni športni avto mark zero. V privlačni karoseriji je mogoče prepoznati moderno interpretacijo oblin evropski avtov iz šestdesetih in sedemdesetih, kot so ferrari daytona, jaguar E-type in drugi.
Koncept mark zero poganjajo trije elektromotorji. Eden na prednji osi in dva sinhrona na zadnji. Vsak razvije 150 kilovatov moči. Do stotice tako pospeši le v 3,2 sekunde, obljubljajo pa doseg 500 kilometrov (po ciklu WLTP). Najbolj zanimiv del so baterije z novim tipom celic, ki se med polnjenjem in praznjenjem praktično ne segrevajo. To omogoča izjemno hitro polnjenje.
Znanstvena fantastika ali realnost
Za 80-odstotno napolnitev baterij so potrebne le štiri minute in 40 sekund, malenkost dlje, kot traja črpanje goriva pri običajnih avtomobilih. Zaradi minimalnega segrevanja baterij zadostuje že zračno hlajenje, s čimer so pri zasnovi avta prihranili 200 kilogramov. Končna masa vozila naj ne bi presegala 1.800 kilogramov. Baterije so nameščene v sredinskem tunelu in na zadnji osi, kar bo zagotovilo nizko sedenje in razporeditev teže, kot jo poznamo iz klasičnih športnih avtov.
O zmogljivosti baterij ne pišejo. Razvili so jih v hongkonški skupini Desten Group, ki je specializirana za baterije v potrošniškem sektorju. Trdijo, da dosegajo gostoto moči 1.600 vatnih ur na kilogram. Za primerjavo, gostota moči baterij v Teslinem modelu S je približno 250 vatnih ur na kilogram. Baterije naj bi imele dolgo življenjsko dobo. Hitro napolniti in izprazniti jih bo mogoče pet tisočkrat, preden bodo začele izgubljati moč.
Nejasne so tudi podrobnosti o polnilnici. Infrastrukturo za polnjenje upravlja družba Qingdao TGood Electric Co. Ltd. iz Kitajske in Hongkonga, ki je po pisanju Piëcha vodilna pri infrastrukturi polnilnih postaj. TGood naj bi v več kot 300 mestih upravljal več kot 210 tisoč polnilnih postaj.
Pripravljen tudi za druge pogone
Cena avtomobila še ni znana, prvi lastniki pa jih bodo dobili leta 2022. Nemško-švicarsko podjetje sta pred tremi leti in pol ustanovila Toni Piëch, eden od desetih otrok nekdanjega prvega moža Volkswagna Ferdinanda Piëcha, in Rea Stark Rajcic, ki sta si zamislila avtomobil s prilagodljivo arhitekturo. To pomeni, da bi vanjo lahko vgradili tudi konvencionalni motor, hibrid ali celo gorivne celice.