(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Električni avto, ki ga bo mogoče napolniti v petih minutah

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
električna...   dodaj
avtomobilska...   dodaj
Rea Stark dodaj
Toni Piëch dodaj
 
Čas branja: 2 min
07.03.2019  21:15
Konceptni avto švicarsko-nemškega podjetja je lep in električen, a njegova genialnost se skriva drugje
Električni avto, ki ga bo mogoče napolniti v petih minutah
Foto: Piëch

Obveščaj me o novih člankih:  

Avtomobilska industrija je dolgo veljala za zelo zapleteno panogo velikih uveljavljenih igralcev. Le redki novi izzivalci so se obdržali. Z elektrifikacijo so nova avtomobilska podjetja začela rasti kot gobe po dežju. Eno izmed takšnih je tudi Piëch Automotive, ki je v Ženevi predstavilo svoj prvi električni športni avto mark zero. V privlačni karoseriji je mogoče prepoznati moderno interpretacijo oblin evropski avtov iz šestdesetih in sedemdesetih, kot so ferrari daytona, jaguar E-type in drugi.

Koncept mark zero poganjajo trije elektromotorji. Eden na prednji osi in dva sinhrona na zadnji. Vsak razvije 150 kilovatov moči. Do stotice tako pospeši le v 3,2 sekunde, obljubljajo pa doseg 500 kilometrov (po ciklu WLTP). Najbolj zanimiv del so baterije z novim tipom celic, ki se med polnjenjem in praznjenjem praktično ne segrevajo. To omogoča izjemno hitro polnjenje.

Znanstvena fantastika ali realnost

Za 80-odstotno napolnitev baterij so potrebne le štiri minute in 40 sekund, malenkost dlje, kot traja črpanje goriva pri običajnih avtomobilih. Zaradi minimalnega segrevanja baterij zadostuje že zračno hlajenje, s čimer so pri zasnovi avta prihranili 200 kilogramov. Končna masa vozila naj ne bi presegala 1.800 kilogramov. Baterije so nameščene v sredinskem tunelu in na zadnji osi, kar bo zagotovilo nizko sedenje in razporeditev teže, kot jo poznamo iz klasičnih športnih avtov.

O zmogljivosti baterij ne pišejo. Razvili so jih v hongkonški skupini Desten Group, ki je specializirana za baterije v potrošniškem sektorju. Trdijo, da dosegajo gostoto moči 1.600 vatnih ur na kilogram. Za primerjavo, gostota moči baterij v Teslinem modelu S je približno 250 vatnih ur na kilogram. Baterije naj bi imele dolgo življenjsko dobo. Hitro napolniti in izprazniti jih bo mogoče pet tisočkrat, preden bodo začele izgubljati moč.

Nejasne so tudi podrobnosti o polnilnici. Infrastrukturo za polnjenje upravlja družba Qingdao TGood Electric Co. Ltd. iz Kitajske in Hongkonga, ki je po pisanju Piëcha vodilna pri infrastrukturi polnilnih postaj. TGood naj bi v več kot 300 mestih upravljal več kot 210 tisoč polnilnih postaj.

Pripravljen tudi za druge pogone

Cena avtomobila še ni znana, prvi lastniki pa jih bodo dobili leta 2022. Nemško-švicarsko podjetje sta pred tremi leti in pol ustanovila Toni Piëch, eden od desetih otrok nekdanjega prvega moža Volkswagna Ferdinanda Piëcha, in Rea Stark Rajcic, ki sta si zamislila avtomobil s prilagodljivo arhitekturo. To pomeni, da bi vanjo lahko vgradili tudi konvencionalni motor, hibrid ali celo gorivne celice.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice VW se je s poravnavo v zadnjem hipu izognil sodbi vrhovnega sodišča, a to je objavilo, kaj misli 1

Primer proti VW na nemškem vrhovnem sodišču ni doživel sodnega epiloga. A kaj to pomeni za primere tožb proti VW? Spomnimo, družbo v...

FINANCE
Članki
Članki Evrsko gospodarstvo: rast zgolj zaradi storitev, saj se proizvodnja krči 15

Obseg aktivnosti v evrskih predelovalnih panogah se je februarja skrčil, in to prvič po juniju 2013

FINANCE
Članki
Članki Imate posojilo z EURIBOR? Ravnokar ga pospešeno reformirajo 1

EURIBOR v takšni obliki, kot ga poznamo, morda kmalu ne bo več obstajal

FINANCE
Članki
Članki V VB odmeva pravno mnenje, ki ga vidijo kot dokaz proti sporazumu o brexitu 6

Kaj je premierka Mayeva včeraj izposlovala od EU, česa pa ne ... in kaj je iz tega izluščil državni pravobranilec Geoffrey Cox okoli...

FINANCE
Usodno o brexitu: britanski poslanci bodo izbrali – dogovor, odlog ali izstop brez dogovora

Pozor – po britanski zakonodaji trdi brexit ostaja privzeti scenarij, če parlament ne odloči drugače

FINANCE
Članki
Članki Tajni načrt britanske vlade za primer trdega brexita 21

Ker je le še 37 dni do datuma za britanski izstop iz EU, načrta, kako naj bi potekal, pa še ni, se vsi pripravljajo na brexit. Britanski...