Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Električni avto, ki ga bo mogoče napolniti v petih minutah

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
električna...   dodaj
avtomobilska...   dodaj
Rea Stark dodaj
Toni Piëch dodaj
 
Čas branja: 2 min
07.03.2019  21:15
Konceptni avto švicarsko-nemškega podjetja je lep in električen, a njegova genialnost se skriva drugje
Električni avto, ki ga bo mogoče napolniti v petih minutah
Foto: Piëch

Obveščaj me o novih člankih:  

Avtomobilska industrija je dolgo veljala za zelo zapleteno panogo velikih uveljavljenih igralcev. Le redki novi izzivalci so se obdržali. Z elektrifikacijo so nova avtomobilska podjetja začela rasti kot gobe po dežju. Eno izmed takšnih je tudi Piëch Automotive, ki je v Ženevi predstavilo svoj prvi električni športni avto mark zero. V privlačni karoseriji je mogoče prepoznati moderno interpretacijo oblin evropski avtov iz šestdesetih in sedemdesetih, kot so ferrari daytona, jaguar E-type in drugi.

Koncept mark zero poganjajo trije elektromotorji. Eden na prednji osi in dva sinhrona na zadnji. Vsak razvije 150 kilovatov moči. Do stotice tako pospeši le v 3,2 sekunde, obljubljajo pa doseg 500 kilometrov (po ciklu WLTP). Najbolj zanimiv del so baterije z novim tipom celic, ki se med polnjenjem in praznjenjem praktično ne segrevajo. To omogoča izjemno hitro polnjenje.

Znanstvena fantastika ali realnost

Za 80-odstotno napolnitev baterij so potrebne le štiri minute in 40 sekund, malenkost dlje, kot traja črpanje goriva pri običajnih avtomobilih. Zaradi minimalnega segrevanja baterij zadostuje že zračno hlajenje, s čimer so pri zasnovi avta prihranili 200 kilogramov. Končna masa vozila naj ne bi presegala 1.800 kilogramov. Baterije so nameščene v sredinskem tunelu in na zadnji osi, kar bo zagotovilo nizko sedenje in razporeditev teže, kot jo poznamo iz klasičnih športnih avtov.

O zmogljivosti baterij ne pišejo. Razvili so jih v hongkonški skupini Desten Group, ki je specializirana za baterije v potrošniškem sektorju. Trdijo, da dosegajo gostoto moči 1.600 vatnih ur na kilogram. Za primerjavo, gostota moči baterij v Teslinem modelu S je približno 250 vatnih ur na kilogram. Baterije naj bi imele dolgo življenjsko dobo. Hitro napolniti in izprazniti jih bo mogoče pet tisočkrat, preden bodo začele izgubljati moč.

Nejasne so tudi podrobnosti o polnilnici. Infrastrukturo za polnjenje upravlja družba Qingdao TGood Electric Co. Ltd. iz Kitajske in Hongkonga, ki je po pisanju Piëcha vodilna pri infrastrukturi polnilnih postaj. TGood naj bi v več kot 300 mestih upravljal več kot 210 tisoč polnilnih postaj.

Pripravljen tudi za druge pogone

Cena avtomobila še ni znana, prvi lastniki pa jih bodo dobili leta 2022. Nemško-švicarsko podjetje sta pred tremi leti in pol ustanovila Toni Piëch, eden od desetih otrok nekdanjega prvega moža Volkswagna Ferdinanda Piëcha, in Rea Stark Rajcic, ki sta si zamislila avtomobil s prilagodljivo arhitekturo. To pomeni, da bi vanjo lahko vgradili tudi konvencionalni motor, hibrid ali celo gorivne celice.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki OECD občutno poslabšal napovedi, Italiji letos napoveduje recesijo 2

OECD je tokrat izdal vmesno napoved – to pomeni, da je pripravil napovedi le za največje članice, so pa med njimi trije iz peterice...

FINANCE
Članki
Članki Times: Vlada premierke Mayeve z denarjem snubi laburiste, da bi podprli dogovor za brexit 3

Britanska vlada razmišlja o različnih poteh, kako bi zagotovila dovolj podpore, da bi parlament podprl izstopni dogovor, ki bi VB...

FINANCE
Članki
Članki Italija je v zadnjem lanskem četrtletju zdrsnila v recesijo 11

Statistični podatki so danes pokazali še, da je v zadnjem lanskem četrtletju evrski BDP zrasel enako kot četrtletje prej – za 0,2...

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo novi glavni ekonomist ECB? Kandidat je en sam

Vse kaže, da bo vplivni položaj desne roke predsednika ECB prevzel - guverner irske centralne banke; rok za prijave se je iztekel,...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) O čem bo britanski parlament sploh glasoval danes 4

O čem bo britanski parlament glasoval danes in o čem 13. februarja? Na enem mestu smo zbrali potrebne informacije, da bi se lahko brez...

FINANCE
Članki
Članki Računsko sodišče EU ima več pomislekov o učinkih Junckerjevega naložbenega sklada

Računsko sodišče EU priznava, da je evropski sklad za strateške naložbe EFSI, ki se ga je prijel naziv Junckerjev sklad, zagotovil...

FINANCE
Članki
Članki (grafika) Kdo ima od evra največ koristi? Nemci, Nizozemci in Grki 3

Nemški Center za evropske politike (CEP) iz Freiburga je ob 20-letnici evra, ki jo praznujemo letos, objavil študijo z naslovom Dvajset...

FINANCE
Članki
Članki Če bi prišlo do trdega brexita, bi VB za uvoz avtov uvedla 10-odstotno carino 3

Britanska vlada je danes naznanila, da bi v primeru trdega brexita za uvoz na britanski trg večinoma uvedla ničelne carine – a ne za...