Nemški Audi je danes na ženevskem avtosalonu razkril privlačen koncept Q4 e-tron concept, ki bo v serijski obliki med kupce zapeljal konec prihodnjega leta. Drugi serijski električni avto te znamke bo ponudil baterijo kapacitete 82 kilovatnih ur, dobrih 300 konjev moči in 450-kilometrski doseg po novem, realnejšem merilnem ciklu WLTP.
Audi je odločno vstopil v elektromobilnost s prvim e-tronom, ki smo ga prvič spoznali septembra lani v San Franciscu, mesec pozneje se je z njim na naš dogodek v Kranj pripeljal Audijev inženir Matjaž Korman in nam razkril prigode, ki jih je z njim doživel na prek 500-kilometrski vožnji od nemškega Ingolstadta. Decembra lani pa smo z njim prevozili še dobršen del arabskega Abu Dabija in zaključili, da so inženirji odlično opravili svoje poslanstvo.
E-tronu bo čez slabi dve leti sledil manjši in cenejši, na prvi pogled pa še privlačnejši Q4 e-tron, zasnovan na novi platformi MEB, ki se bo umestil razred ali celo dva nižje – med kompaktne športne terence, kamor denimo sodi audi Q3. Oznaka Q4 pomeni kupejevsko zasnovo petvratnega SUV, ki prinaša nekaj več oblikovne dinamike in športnosti.
Njegove zunanje mere jasno sporočajo razredno uvrščenost – Q4 e-tron je dolg 4,59 metra, širok 1,9 metra in visok 1,6 metra. V medosju pa se razteza na 2,77 metra. Oznaka e-tron pa je danes pri Audiju zelo jasna – pomeni zgolj električni pogon brez bencinske ali dizelske pomoči.
Q4 e-tron je za zdaj še koncept, a Audi razkriva veliko podrobnosti serijskega modela modelnega leta 2021. Denimo pogon, ki ga bosta sestavljala dva elektromotorja. Zadnji bo imel 150 kilovatov, prednji 75 kilovatov, sistemska moč bo torej 225 kilovatov oziroma 306 konjskih moči.
To bo zadoščalo za pospešek do stotice v 6,3 sekunde, kar je dober podatek za avto obremenjen s 510 kilogramsko litij-ionsko baterijo, spravljeno v dno vozila. Ta bo poskrbela tudi za nizko težišče in idealno razporeditev mase med obema osema v razmerju 50 : 50. Največja hitrost bo elektronsko omejena na 180 kilometrov na uro.
Motorja bosta energijo črpala iz 82 kWh baterije, ki bo zadoščala za 450-kilometrski doseg (po meritvah WLTP) med polnjenji in le polurno polnjenje do 80 odstotkov zmogljivosti baterije.
V potniški kabini Q4 e-tron prinaša še nekaj več oblikovne drznosti kot serijski e-tron. Glavni element pa je 12,3-palčni zaslon na vrhu sredinske konzole.